BYD ATTO 3

Te bestellen sinds augustus 2022

€ 38.990Prijs vanaf

60.5 kWhAccu Bruikbaar

330 kmActieradius

183 Wh/kmVerbruik

SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van € 2.950.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 38.990

Beschikbaarheid Bestelbaar
Te bestellen sinds Augustus 2022
Te bestellen tot -

Leasen vanaf € 559 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 202 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 271 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 38.025.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2024 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 235 - 490 km

Stad - Winter 330 km
Snelweg - Winter 235 km
Gecombineerd - Winter 280 km
Stad - Zomer 490 km
Snelweg - Zomer 300 km
Gecombineerd - Zomer 380 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch 330 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 310 Nm
Aandrijving Voor

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit * 62.0 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen 126
Architectuur 400 V
Garantie periode Geen Data
Garantie afstand Geen Data
Capaciteit Bruikbaar 60.5 kWh
Kathodemateriaal LFP
Pack Samenstelling 126s1p
Nominaal Voltage 403 V
Vormfactor Prismatic
Naam / Referentie BYD BLADE

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->330 km) 6u30m
Laadsnelheid 51 km/u
Kosten Publiek Laden € 6,40 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 89 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 73 kW DC
Snellaadtijd (33->264 km) 37 min
Snellaadsnelheid 370 km/u
Autocharge Ondersteund Ja
Kosten Snelladen € 12,81 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Ja
Max. Vermogen 3.3 kW AC
Aansluitingen Exterieur 1 x Type 2 (Adapter)
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 330 km
Verbruik Voertuig 183 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 420 km
Verbruik Normering 150 Wh/km
Verbruik Voertuig 144 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 123 - 257 Wh/km

Stad - Winter 183 Wh/km
Snelweg - Winter 257 Wh/km
Gecombineerd - Winter 216 Wh/km
Stad - Zomer 123 Wh/km
Snelweg - Zomer 202 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 159 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 91%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2022
Kwetsbare Weggebruikers 69%
Safety Assist 74%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4455 mm
Breedte 1875 mm
Breedte met spiegels 2050 mm
Hoogte 1615 mm
Wielbasis 2720 mm
Massa Rijklaar 1825 kg
Toegestane Max. Massa 2160 kg
Laadvermogen Maximaal 435 kg
Bagageruimte 440 L
Bagageruimte Max 1338 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal 50 kg
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Kogeldruk Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 10.7 m
Platform BYD E-PLATFORM 3.0
EV Specifiek Platform Ja
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
Warmtepomp (WP) Ja
WP Standaarduitrusting Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35.000
Netto (Schijf 1) € 194 /mnd
Netto (Schijf 2) € 258 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30.000
Netto (Schijf 1) € 202 /mnd
Netto (Schijf 2) € 271 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30.000
Netto (Schijf 1) € 202 /mnd
Netto (Schijf 2) € 271 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Renault Scenic E-Tech EV60 170pk Comfort RangeRenault Scenic E-Tech EV60 170pk €3,480 duurder 10 km meer actieradius 18% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 8% sneller snelladen
Ford Explorer Standard Range RWDFord Explorer Standard Range RWD €2,460 duurder 50 km minder actieradius 23% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 5% langzamer snelladen
BYD DOLPHIN 60.4 kWhBYD DOLPHIN 60.4 kWh €3,500 goedkoper 10 km meer actieradius 4% snellere acceleratie 3% minder stroomverbruik 8% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van BYD ATTO 3 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BYD ATTO 3. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 31 uur 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19u15m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 12u30m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u45m 34 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u30m 51 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u30m 51 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u30m 51 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 4,21
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 6,95
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 10,98
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 3,66
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 6,40
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 8,24
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van BYD ATTO 3 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BYD ATTO 3.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 53 min 260 km/u
CCS (150 kW DC) 89 kW † 73 kW † 37 min 370 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 8,97
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 12,81
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 15,56
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Alles over de BYD ATTO 3

Prijs, lease en bijtelling

De BYD ATTO 3 heeft een prijs vanaf € 38.990. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 30.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf € 202 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf € 271 per maand.

De BYD ATTO 3 is bij ActivLease te leasen vanaf € 559 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De BYD ATTO 3 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BYD ATTO 3 is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 310 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de BYD ATTO 3 heeft een geschatte capaciteit van 62 kWh. Daarvan is 60.5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 330 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 490 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 31 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 89 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 73 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de BYD ATTO 3 is ongeveer 18.3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25.7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12.3 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De BYD ATTO 3 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van BYD

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de ATTO 3 op de officiële site van BYD.

Naar de ATTO 3 op de website van BYD.