BMW i7 xDrive60

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 141 809Prijs vanaf

101.7 kWhAccu Bruikbaar

510 km *Actieradius

199 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 141 809

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * November 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 1 750 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 890 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 1 188 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €140 501.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 375 - 715 km

Stad - Winter * 490 km
Snelweg - Winter * 375 km
Gecombineerd - Winter * 430 km
Stad - Zomer * 715 km
Snelweg - Zomer * 480 km
Gecombineerd - Zomer * 580 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 2,217 /mnd

Leasetarief € 2,125 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,939 /mnd

Leasetarief € 1,574 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 190 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 1,537 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,172 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 190 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,819 /mnd

Afschrijving excl. rente € 1,418 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 190 /mnd
Elektriciteit € 111 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €46,879. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.7 sec
Topsnelheid 240 km/u
Actieradius Elektrisch * 510 km
Totaal Vermogen 400 kW (544 pk)
Totaal Koppel 745 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 105.0 kWh
Accu Type Lithium-ion
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->510 km) 11 uur
Laadsnelheid 47 km/u
Kosten Publiek Laden €6,96 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 101.7 kWh
Kathodemateriaal Geen Data
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 195 kW DC
Snellaadtijd (51->408 km) 35 min
Snellaadsnelheid 610 km/u
Kosten Snelladen €13,93 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 510 km
Verbruik Voertuig * 199 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 625 km
Verbruik Normering 184 Wh/km
Verbruik Voertuig 163 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 590 km
Verbruik Normering 196 Wh/km
Verbruik Voertuig 172 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 142 - 271 Wh/km

Stad - Winter * 208 Wh/km
Snelweg - Winter * 271 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 237 Wh/km
Stad - Zomer * 142 Wh/km
Snelweg - Zomer * 212 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 175 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 5391 mm
Breedte 1950 mm
Breedte met spiegels 2192 mm
Hoogte 1544 mm
Wielbasis 3215 mm
Massa Rijklaar 2715 kg
Toegestane Max. Massa 3250 kg
Laadvermogen Maximaal 635 kg
Bagageruimte 500 L
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 0 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 2000 kg
Kogeldruk Maximaal 80 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 12,3 m
Platform BMW CLAR
Carrosserie Sedan
Segment F - Lage Luxeklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 890 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 188 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) € 899 /mnd
Netto (Schijf 2) € 1 201 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Porsche Taycan PlusPorsche Taycan Plus €42,265 goedkoper 35 km minder actieradius 15% langzamere acceleratie 12% minder stroomverbruik 92% sneller snelladen
Mercedes EQS 580 4MATICMercedes EQS 580 4MATIC €28,749 duurder 95 km meer actieradius 9% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 48% sneller snelladen
Mercedes EQE 500 4MATICMercedes EQE 500 4MATIC €30,499 goedkoper 10 km minder actieradius Zelfde acceleratie 9% minder stroomverbruik 23% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van BMW i7 xDrive60 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW i7 xDrive60. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 52u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 32u30m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 20u45m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 16u15m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 11 uur 46 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 11 uur 46 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 11 uur 46 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€0,23€4,58
Thuis Laden (gemiddeld)
€0,38€7,56
Thuis Laden (hoog)
€0,60€11,94
Publiek Laden (laag)
€0,20€3,98
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,35€6,96
Publiek Laden (hoog)
€0,45€8,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van BMW i7 xDrive60 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW i7 xDrive60.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 90 min 230 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 85 kW † 53 min 400 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 110 kW † 41 min 520 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 120 kW † 37 min 570 km/u
CCS (350 kW DC) 195 kW † 130 kW † 35 min 610 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,49€9,75
Snelladen (gemiddeld)
€0,70€13,93
Snelladen (hoog)
€0,85€16,91
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Alles over de BMW i7 xDrive60

Prijs, lease en bijtelling

De BMW i7 xDrive60 heeft een prijs vanaf €141 809. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €890 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €1 188 per maand.

De BMW i7 xDrive60 is te leasen vanaf ongeveer €1 750 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De BMW i7 xDrive60 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW i7 xDrive60 is 400 kW (544 pk). Het maximale koppel is 745 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 240 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de BMW i7 xDrive60 heeft een geschatte capaciteit van 105 kWh. Daarvan is 101,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 510 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 375 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 715 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 11 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 52 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 195 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 130 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 355 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de BMW i7 xDrive60 is ongeveer 19,9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14,2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De BMW i7 xDrive60 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van BMW

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de i7 op de officiële site van BMW.

Naar de i7 op de website van BMW.