Ford Mustang Mach-E SR AWD
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 61 365Prijs vanaf
70.0 kWhAccu Bruikbaar
340 km *Actieradius
206 Wh/km *Verbruik

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!
Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's! Prijs vanaf € 61 365
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | Mei 2022 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 829 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 342 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 457 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 245 - 500 km
Stad - Winter * | 345 km |
Snelweg - Winter * | 245 km |
Gecombineerd - Winter * | 290 km |
Stad - Zomer * | 500 km |
Snelweg - Zomer * | 310 km |
Gecombineerd - Zomer * | 385 km |
Zakelijk - Operational Lease € 996 /mnd
Leasetarief | € 900 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 924 /mnd
Leasetarief | € 681 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 89 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 58 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 750 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 507 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 89 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 58 /mnd |
Particulier - Kopen € 890 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 614 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 89 /mnd |
Elektriciteit | € 117 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 70 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 6.3 sec |
Topsnelheid | 180 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 340 km |
Totaal Vermogen | 198 kW (269 pk) |
Totaal Koppel | 580 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 75.7 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->340 km) | 7u30m |
Laadsnelheid | 45 km/u |
Kosten Publiek Laden | €8,03 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 70.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Voor |
Snellaadvermogen (max) | 109 kW DC |
Snellaadtijd (34->272 km) | 40 min |
Snellaadsnelheid | 350 km/u |
Kosten Snelladen | €14,21 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 340 km |
Verbruik Voertuig * | 206 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.3 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 400 km |
Verbruik Normering | 195 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 175 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.2 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.0 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 140 - 286 Wh/km
Stad - Winter * | 203 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 286 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 241 Wh/km |
Stad - Zomer * | 140 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 226 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 182 Wh/km |
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling | |
Inzittende Volwassene | 92% |
Inzittend Kind | 86% |
Jaar van Beoordeling | 2021 |
Kwetsbare Weggebruikers | 69% |
Safety Assist | 82% |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4713 mm |
Breedte | 1881 mm |
Breedte met spiegels | 2097 mm |
Hoogte | 1624 mm |
Wielbasis | 2984 mm |
Massa Rijklaar | 2138 kg |
Toegestane Max. Massa | 2640 kg |
Laadvermogen Maximaal | 602 kg |
Bagageruimte | 322 L |
Bagageruimte Max | 1420 L |
Bagageruimte Voor | 100 L |
Daklast Maximaal | 0 kg |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 1000 kg |
Kogeldruk Maximaal | 75 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 11,6 m |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | D - Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 342 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 457 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 351 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 469 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Ford Mustang Mach-E SR AWD (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Ford Mustang Mach-E SR AWD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 36 uur | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 22u15m | 15 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 14u15m | 24 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 11u15m | 30 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7u30m | 45 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u30m | 45 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u30m | 45 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€7,21
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€4,53
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€8,03
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€9,89
|
Snelladen van Ford Mustang Mach-E SR AWD (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Ford Mustang Mach-E SR AWD.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 49 kW † | 47 kW † | 66 min | 210 km/u |
CCS (175 kW DC) | 109 kW † | 78 kW † | 40 min | 350 km/u |
CCS (350 kW DC) | 109 kW † | 78 kW † | 40 min | 350 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€9,27
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€14,21
|
Snelladen (hoog) | €0,87€17,92
|
(Advertisement)
Alles over de Ford Mustang Mach-E SR AWD
Prijs, lease en bijtelling
De Ford Mustang Mach-E SR AWD heeft een prijs vanaf €61 365. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €342 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €457 per maand.
De Ford Mustang Mach-E SR AWD is bij ActivLease te leasen vanaf €829 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Ford Mustang Mach-E SR AWD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Ford Mustang Mach-E SR AWD is 198 kW (269 pk). Het maximale koppel is 580 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.3 seconde gehaald. De topsnelheid is 180 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Ford Mustang Mach-E SR AWD heeft een capaciteit van 75,7 kWh. Daarvan is 70 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 340 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 245 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 500 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 36 uur.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 109 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 78 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 235 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Ford Mustang Mach-E SR AWD is ongeveer 20,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.3 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 28,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Ford Mustang Mach-E SR AWD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Ford
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mustang Mach-E op de officiële site van Ford.
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de Ford Mustang Mach-E SR AWD, die leverbaar was van april 2021 tot april 2022. Het vorige model was €3200 goedkoper, had 10 km minder actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.