Polestar 2 Standard Range Single Motor

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 48 200Prijs vanaf

67.0 kWhAccu Bruikbaar

385 km *Actieradius

174 Wh/km *Verbruik

Met deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!

Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.

Prijs vanaf € 48 200

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Maart 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 564 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 256 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 342 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €47 200.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 275 - 560 km

Stad - Winter * 375 km
Snelweg - Winter * 275 km
Gecombineerd - Winter * 325 km
Stad - Zomer * 560 km
Snelweg - Zomer * 355 km
Gecombineerd - Zomer * 440 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 782 /mnd

Leasetarief € 700 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 82 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 738 /mnd

Leasetarief € 535 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 73 /mnd
Elektriciteit € 82 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 601 /mnd

Afschrijving excl. rente € 398 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 73 /mnd
Elektriciteit € 82 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 712 /mnd

Afschrijving excl. rente € 482 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 73 /mnd
Elektriciteit € 99 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €15,934. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.4 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch * 385 km
Totaal Vermogen 170 kW (231 pk)
Totaal Koppel 330 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 69.0 kWh
Accu Type Lithium-ion
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->385 km) 7u15m
Laadsnelheid 54 km/u
Kosten Publiek Laden €6,09 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 67.0 kWh
Kathodemateriaal NCM
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 136 kW DC
Snellaadtijd (39->308 km) 26 min
Snellaadsnelheid 620 km/u
Kosten Snelladen €12,18 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 385 km
Verbruik Voertuig * 174 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.0 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 474 km
Verbruik Normering 167 Wh/km
Verbruik Voertuig 141 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 440 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 152 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 120 - 244 Wh/km

Stad - Winter * 179 Wh/km
Snelweg - Winter * 244 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 206 Wh/km
Stad - Zomer * 120 Wh/km
Snelweg - Zomer * 189 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 152 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 92%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 80%
Safety Assist 86%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1800 mm
Breedte met spiegels 1985 mm
Hoogte 1479 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Rijklaar * 2025 kg
Toegestane Max. Massa 2400 kg
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte 405 L
Bagageruimte Max 1095 L
Bagageruimte Voor 35 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 11,5 m
Platform Volvo CMA
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 256 /mnd
Netto (Schijf 2) € 342 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) € 265 /mnd
Netto (Schijf 2) € 354 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Hyundai IONIQ 6 Long Range 2WDHyundai IONIQ 6 Long Range 2WD €3,800 duurder 100 km meer actieradius 5% snellere acceleratie 12% minder stroomverbruik 105% sneller snelladen
Volvo C40 Recharge Pure ElectricVolvo C40 Recharge Pure Electric €295 duurder 55 km minder actieradius Zelfde acceleratie 17% meer stroomverbruik 15% langzamer snelladen
Hyundai Kona Electric 64 kWhHyundai Kona Electric 64 kWh €8,705 goedkoper 10 km meer actieradius 7% langzamere acceleratie 7% minder stroomverbruik 40% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 34u30m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 21u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13u45m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u45m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u15m 53 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u15m 53 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u15m 53 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€0,23€4,00
Thuis Laden (gemiddeld)
€0,38€6,61
Thuis Laden (hoog)
€0,60€10,44
Publiek Laden (laag)
€0,20€3,48
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,35€6,09
Publiek Laden (hoog)
€0,45€7,83
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor.

Lees meer over het snelladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 48 kW † 62 min 260 km/u
CCS (150 kW DC) 136 kW † 116 kW † 26 min 620 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,49€8,53
Snelladen (gemiddeld)
€0,70€12,18
Snelladen (hoog)
€0,85€14,79
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Alles over de Polestar 2 Standard Range Single Motor

Prijs, lease en bijtelling

De Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een prijs vanaf €48 200. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €256 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €342 per maand.

De Polestar 2 Standard Range Single Motor is bij ActivLease te leasen vanaf €564 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 Standard Range Single Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is 170 kW (231 pk). Het maximale koppel is 330 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.4 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een capaciteit van 69 kWh. Daarvan is 67 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 385 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 275 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 560 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 34 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 136 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 116 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is ongeveer 17,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 Standard Range Single Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Polestar 2 Standard Range Single Motor, die leverbaar was van september 2021 tot maart 2022. Het vorige model was €2300 goedkoper, had 35 km minder actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Polestar 2 Standard Range Single