Mercedes EQE AMG 43 4MATIC
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 107 680Prijs vanaf
90.6 kWhAccu Bruikbaar
485 km *Actieradius
187 Wh/km *Verbruik

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!
Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's! Prijs vanaf € 107 680
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | April 2022 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 1 192 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 659 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 880 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 355 - 685 km
Stad - Winter * | 465 km |
Snelweg - Winter * | 355 km |
Gecombineerd - Winter * | 410 km |
Stad - Zomer * | 685 km |
Snelweg - Zomer * | 460 km |
Gecombineerd - Zomer * | 555 km |
Zakelijk - Operational Lease € 1,687 /mnd
Leasetarief | € 1,600 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 87 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 1,505 /mnd
Leasetarief | € 1,195 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 147 /mnd |
Elektriciteit | € 87 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 76 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 1,200 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 890 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 147 /mnd |
Elektriciteit | € 87 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 76 /mnd |
Particulier - Kopen € 1,421 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 1,077 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 147 /mnd |
Elektriciteit | € 105 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 92 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 4.2 sec |
Topsnelheid | 210 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 485 km |
Totaal Vermogen | 350 kW (476 pk) |
Totaal Koppel | 476 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 100.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->485 km) | 9u45m |
Laadsnelheid | 50 km/u |
Kosten Publiek Laden | €7,29 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 90.6 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 170 kW DC |
Snellaadtijd (49->388 km) | 33 min |
Snellaadsnelheid | 610 km/u |
Kosten Snelladen | €12,90 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 485 km |
Verbruik Voertuig * | 187 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.1 l/100km |
WLTP Normering (TEL)
Actieradius | 533 km |
Verbruik Normering | 197 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 170 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.2 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.9 l/100km |
WLTP Normering (TEH)
Actieradius | 462 km |
Verbruik Normering | 225 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 196 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.5 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.2 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 132 - 255 Wh/km
Stad - Winter * | 195 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 255 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 221 Wh/km |
Stad - Zomer * | 132 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 197 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 163 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4946 mm |
Breedte | 1906 mm |
Breedte met spiegels | 2104 mm |
Hoogte | 1492 mm |
Wielbasis | 3120 mm |
Massa Rijklaar | 2525 kg |
Toegestane Max. Massa | 3095 kg |
Laadvermogen Maximaal | 670 kg |
Bagageruimte | 430 L |
Bagageruimte Max | 895 L |
Bagageruimte Voor | 0 L |
Daklast Maximaal | 100 kg |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 750 kg |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | 12,5 m |
Platform | DAIMLER EVA2 |
Carrosserie | Sedan |
Segment | E - Hoge Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 659 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 880 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 668 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 892 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Mercedes EQE AMG 43 4MATIC (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 11.0 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 46u30m | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 29 uur | 17 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 18u30m | 26 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 14u30m | 33 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9u45m | 50 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9u45m | 50 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 9u45m | 50 km/u |
Optionele 22.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 46u30m | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 29 uur | 17 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 18u30m | 26 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 14u30m | 33 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 9u45m | 50 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 6u15m | 78 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW † | 5 uur | 97 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€6,54
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€4,11
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€7,29
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€8,98
|
Snelladen van Mercedes EQE AMG 43 4MATIC (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 80 min | 250 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 85 kW † | 47 min | 430 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 110 kW † | 36 min | 560 km/u |
CCS (175 kW DC) | 170 kW † | 120 kW † | 33 min | 610 km/u |
CCS (350 kW DC) | 170 kW † | 120 kW † | 33 min | 610 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€8,41
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€12,90
|
Snelladen (hoog) | €0,87€16,27
|
(Advertisement)
Alles over de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC
Prijs, lease en bijtelling
De Mercedes EQE AMG 43 4MATIC heeft een prijs vanaf €107 680. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €659 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €880 per maand.
De Mercedes EQE AMG 43 4MATIC is bij ActivLease te leasen vanaf €1 192 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Mercedes EQE AMG 43 4MATIC is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC is 350 kW (476 pk). Het maximale koppel is 476 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC heeft een geschatte capaciteit van 100 kWh. Daarvan is 90,6 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 485 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 355 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 685 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 46 uur 30 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 170 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 335 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Mercedes EQE AMG 43 4MATIC is ongeveer 18,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25,5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,2 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Mercedes EQE AMG 43 4MATIC stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Mercedes
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de EQE op de officiële site van Mercedes.