Volkswagen ID. Buzz

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 65 000 *Prijs vanaf

77.0 kWhAccu Bruikbaar

340 km *Actieradius

226 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!

Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's!

Prijs vanaf * € 65 000

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf September 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 800 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) * € 377 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) * € 503 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 240 - 495 km

Stad - Winter * 350 km
Snelweg - Winter * 240 km
Gecombineerd - Winter * 290 km
Stad - Zomer * 495 km
Snelweg - Zomer * 300 km
Gecombineerd - Zomer * 380 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease * € 1,081 /mnd

Leasetarief € 975 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 106 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 980 /mnd

Leasetarief € 722 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 106 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 795 /mnd

Afschrijving excl. rente € 537 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 106 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Particulier - Kopen * € 942 /mnd

Afschrijving excl. rente € 650 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 128 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 70 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €21,488. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 10.0 sec
Topsnelheid 145 km/u
Actieradius Elektrisch * 340 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 310 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 82.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->340 km) 8u15m
Laadsnelheid 41 km/u
Kosten Publiek Laden €8,81 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 77.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) * 170 kW DC
Snellaadtijd (34->272 km) * 28 min
Snellaadsnelheid * 510 km/u
Kosten Snelladen €15,59 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 340 km
Verbruik Voertuig * 226 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 156 - 321 Wh/km

Stad - Winter * 220 Wh/km
Snelweg - Winter * 321 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 266 Wh/km
Stad - Zomer * 156 Wh/km
Snelweg - Zomer * 257 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 203 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4712 mm
Breedte 1985 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1937 mm
Wielbasis 2988 mm
Massa Rijklaar * 2300 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte 1121 L
Bagageruimte Max 2205 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Platform VW MEB
Carrosserie Bestelwagen
Segment N - Commercial
Dakrails Geen Data
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) * € 377 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 503 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) * € 386 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 516 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Vivaro-e Combi L2H1 75 kWhOpel Vivaro-e Combi L2H1 75 kWh €11,591 goedkoper 90 km minder actieradius 33% langzamere acceleratie 15% meer stroomverbruik 43% langzamer snelladen
Citroen e-Jumpy Combi M 75 kWhCitroen e-Jumpy Combi M 75 kWh €11,170 goedkoper 90 km minder actieradius 33% langzamere acceleratie 15% meer stroomverbruik 43% langzamer snelladen
Citroen e-SpaceTourer M 75 kWhCitroen e-SpaceTourer M 75 kWh €2,340 goedkoper 90 km minder actieradius 33% langzamere acceleratie 15% meer stroomverbruik 43% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Volkswagen ID. Buzz (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volkswagen ID. Buzz. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 39u30m 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24u30m 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 15u45m 22 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12u15m 28 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u15m 41 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 41 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 41 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€7,91
Publiek Laden (laag)
€0,22€4,97
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€8,81
Publiek Laden (hoog)
€0,48€10,85
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Volkswagen ID. Buzz (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Volkswagen ID. Buzz.

Volkswagen heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de ID. Buzz. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 68 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 85 kW † 40 min 350 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 110 kW † 31 min 460 km/u
CCS (175 kW DC) 170 kW † 120 kW † 28 min 510 km/u
CCS (350 kW DC) 170 kW † 120 kW † 28 min 510 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€10,17
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€15,59
Snelladen (hoog)
€0,87€19,66
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Volkswagen ID. Buzz

Dit is de nieuwe Volkswagen ID.Buzz!

Gepubliceerd: 10 maart 2022 14:05 | E-Drivers Wat niet veel mensen weten is dat Volkswagen zo’n vijftig jaar geleden al experimenteerde met een elektrische T2 bestelbus. De ID.Buzz die de Duitse autofabrikant gisteravond onthulde, is allesbehalve een experiment. De lancering is komend najaar, dus reken maar dat de productie nog dit jaar van start gaat.

Elektrische Volkswagen ID.Buzz, is deze retro genoeg?

Gepubliceerd: 21 februari 2022 10:01 | Dagelijksauto De Volkswagen ID.Buzz wordt misschien dé elektrische auto van 2022 waar velen op zitten te wachten. En dan hebben we..

Alles over de Volkswagen ID. Buzz

Prijs, lease en bijtelling

De Volkswagen ID. Buzz heeft een geschatte prijs vanaf €65 000. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €377 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €503 per maand.

De Volkswagen ID. Buzz is te leasen vanaf ongeveer €800 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Volkswagen ID. Buzz is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Volkswagen ID. Buzz is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 310 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 10.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 145 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Volkswagen ID. Buzz heeft een capaciteit van 82 kWh. Daarvan is 77 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 340 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 495 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 39 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 170 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 235 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Volkswagen ID. Buzz is ongeveer 22,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Volkswagen ID. Buzz stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Volkswagen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de ID. Buzz op de officiële site van Volkswagen.

Naar de ID. Buzz op de website van Volkswagen.