Genesis GV60 Sport Plus

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 67 000 *Prijs vanaf

72.5 kWh *Accu Bruikbaar

360 km *Actieradius

201 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!

Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's!

Prijs vanaf * € 67 000

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * Juni 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 825 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) * € 390 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) * € 521 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 255 - 520 km

Stad - Winter * 360 km
Snelweg - Winter * 255 km
Gecombineerd - Winter * 305 km
Stad - Zomer * 520 km
Snelweg - Zomer * 325 km
Gecombineerd - Zomer * 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease * € 1,096 /mnd

Leasetarief € 1,000 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 96 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 991 /mnd

Leasetarief € 744 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 96 /mnd
Elektriciteit € 96 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 55 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 801 /mnd

Afschrijving excl. rente € 554 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 96 /mnd
Elektriciteit € 96 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 55 /mnd

Particulier - Kopen * € 950 /mnd

Afschrijving excl. rente € 670 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 96 /mnd
Elektriciteit € 117 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 67 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €22,149. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 4.0 sec
Topsnelheid * 250 km/u
Actieradius Elektrisch * 360 km
Totaal Vermogen 360 kW (489 pk)
Totaal Koppel 700 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 77.4 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Achterzijde - Rechts
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->360 km) 7u45m
Laadsnelheid 46 km/u
Kosten Publiek Laden €7,84 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 72.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Achterzijde - Rechts
Snellaadvermogen (max) 239 kW DC
Snellaadtijd (36->288 km) 16 min
Snellaadsnelheid 940 km/u
Kosten Snelladen €13,87 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 360 km
Verbruik Voertuig * 201 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 139 - 284 Wh/km

Stad - Winter * 201 Wh/km
Snelweg - Winter * 284 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 238 Wh/km
Stad - Zomer * 139 Wh/km
Snelweg - Zomer * 223 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 177 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4515 mm
Breedte 1890 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1580 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar * 2160 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Platform HMG E-GMP
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Geen Data
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) * € 390 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 521 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) * € 400 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 534 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Genesis GV60 PremiumGenesis GV60 Premium €12,000 goedkoper 30 km meer actieradius 83% langzamere acceleratie 7% minder stroomverbruik 9% sneller snelladen
Mercedes EQA 350 4MATICMercedes EQA 350 4MATIC €3,816 goedkoper 10 km minder actieradius 50% langzamere acceleratie 5% minder stroomverbruik 47% langzamer snelladen
MG Marvel R PerformanceMG Marvel R Performance €15,515 goedkoper 30 km minder actieradius 23% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 59% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Genesis GV60 Sport Plus (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Genesis GV60 Sport Plus. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 37u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 23u15m 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 14u45m 24 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11u45m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u45m 46 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 46 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 46 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€7,04
Publiek Laden (laag)
€0,22€4,42
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€7,84
Publiek Laden (hoog)
€0,48€9,65
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Genesis GV60 Sport Plus (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Genesis GV60 Sport Plus.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 64 min 230 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 95 kW † 34 min 440 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 130 kW † 25 min 600 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 150 kW † 21 min 720 km/u
CCS (350 kW DC) 239 kW † 200 kW † 16 min 940 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€9,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€13,87
Snelladen (hoog)
€0,87€17,49
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Alles over de Genesis GV60 Sport Plus

Prijs, lease en bijtelling

De Genesis GV60 Sport Plus heeft een geschatte prijs vanaf €67 000. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €390 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €521 per maand.

De Genesis GV60 Sport Plus is te leasen vanaf ongeveer €825 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Genesis GV60 Sport Plus is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Genesis GV60 Sport Plus is 360 kW (489 pk). Het maximale koppel is 700 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 250 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Genesis GV60 Sport Plus heeft een capaciteit van 77,4 kWh. Daarvan is 72,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 360 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 255 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 37 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 239 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 200 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 250 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Genesis GV60 Sport Plus is ongeveer 20,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.3 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 28,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Genesis GV60 Sport Plus stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen