SsangYong Korando e-Motion

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 38 490Prijs vanaf

56.0 kWh *Accu Bruikbaar

290 km *Actieradius

193 Wh/km *Verbruik

Prijs vanaf € 38 490

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds * Februari 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 475 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 190 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 254 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €37 490.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 205 - 435 km

Stad - Winter * 295 km
Snelweg - Winter * 205 km
Gecombineerd - Winter * 250 km
Stad - Zomer * 435 km
Snelweg - Zomer * 265 km
Gecombineerd - Zomer * 335 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 667 /mnd

Leasetarief € 575 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 630 /mnd

Leasetarief € 427 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 50 /mnd

Zakelijk - Kopen € 521 /mnd

Afschrijving excl. rente € 318 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 50 /mnd

Particulier - Kopen € 617 /mnd

Afschrijving excl. rente € 385 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 111 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 60 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €12,724. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 8.5 sec
Topsnelheid 156 km/u
Actieradius Elektrisch * 290 km
Totaal Vermogen 140 kW (190 pk)
Totaal Koppel 360 Nm
Aandrijving Voor

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit 61.5 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen Geen Data
Architectuur 400 V
Capaciteit Bruikbaar* 56.0 kWh
Kathodemateriaal Geen Data
Pack Samenstelling Geen Data
Nominaal Voltage Geen Data

Opladen

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen † 6.6 kW AC
Laadtijd (0->290 km) † 10 uur
Laadsnelheid † 29 km/u
Kosten Publiek Laden €6,75 per 100 km
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 74 kW DC
Snellaadtijd (29->232 km) 36 min
Snellaadsnelheid 330 km/u
Kosten Snelladen €13,51 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 18 uur en een laadsnelheid van 16 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 290 km
Verbruik Voertuig * 193 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 339 km
Verbruik Normering 168 Wh/km
Verbruik Voertuig 165 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 129 - 273 Wh/km

Stad - Winter * 190 Wh/km
Snelweg - Winter * 273 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 224 Wh/km
Stad - Zomer * 129 Wh/km
Snelweg - Zomer * 211 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 167 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4465 mm
Breedte 1870 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1635 mm
Wielbasis 2675 mm
Massa Rijklaar 1840 kg
Toegestane Max. Massa 2250 kg
Laadvermogen Maximaal 510 kg
Bagageruimte 551 L
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 500 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 10,7 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 190 /mnd
Netto (Schijf 2) € 254 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) € 199 /mnd
Netto (Schijf 2) € 266 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Aiways U5Aiways U5 €2,460 duurder 25 km meer actieradius 12% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 15% sneller snelladen
MG Marvel RMG Marvel R €8,995 duurder 45 km meer actieradius 7% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 21% sneller snelladen
Aiways U6Aiways U6 €10,460 duurder 60 km meer actieradius 18% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 30% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van SsangYong Korando e-Motion (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de SsangYong Korando e-Motion. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 28u45m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18 uur 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u30m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 10 uur 29 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 18 uur 16 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 11u30m 25 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 10 uur 29 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€0,23€4,44
Thuis Laden (gemiddeld)
€0,38€7,33
Thuis Laden (hoog)
€0,60€11,58
Publiek Laden (laag)
€0,20€3,86
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,35€6,75
Publiek Laden (hoog)
€0,45€8,69
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van SsangYong Korando e-Motion (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de SsangYong Korando e-Motion.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 47 kW † 53 min 230 km/u
CCS (150 kW DC) 74 kW † 69 kW † 36 min 330 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,49€9,46
Snelladen (gemiddeld)
€0,70€13,51
Snelladen (hoog)
€0,85€16,41
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de SsangYong Korando e-Motion

Rijtest SsangYong Korando e-Motion, goed maar nog niet helemaal uitontwikkeld

Gepubliceerd: 1 april 2022 10:10 | Dagelijksauto Ssangyong, waar kennen we dat merk ook alweer van? Niet van de Nederlandse wegen, dit Zuid-Koreaanse automerk heeft namelijk nooit..

Alles over de SsangYong Korando e-Motion

Prijs, lease en bijtelling

De SsangYong Korando e-Motion heeft een prijs vanaf €38 490. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €190 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €254 per maand.

De SsangYong Korando e-Motion is te leasen vanaf ongeveer €475 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De SsangYong Korando e-Motion is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de SsangYong Korando e-Motion is 140 kW (190 pk). Het maximale koppel is 360 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 156 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de SsangYong Korando e-Motion heeft een capaciteit van 61,5 kWh. Daarvan is 56 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 290 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 205 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 435 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 18 uur en een laadsnelheid van 16 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 28 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 74 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 69 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 200 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de SsangYong Korando e-Motion is ongeveer 19,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De SsangYong Korando e-Motion stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van SsangYong

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Korando op de officiële site van SsangYong.

Naar de Korando op de website van SsangYong.