Opel Mokka-e
Elektrische Auto - 16% Bijtelling€ 35 649Prijs vanaf
45.0 kWh *Accu Bruikbaar
255 km *Actieradius
176 Wh/km *Verbruik
Prijs vanaf € 35 649
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds | November 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 452 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 171 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 228 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 180 - 385 km
Stad - Winter * | 255 km |
Snelweg - Winter * | 180 km |
Gecombineerd - Winter * | 215 km |
Stad - Zomer * | 385 km |
Snelweg - Zomer * | 230 km |
Gecombineerd - Zomer * | 290 km |
Zakelijk - Operational Lease € 607 /mnd
Leasetarief | € 525 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 82 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 579 /mnd
Leasetarief | € 396 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 82 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 478 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 295 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 82 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 44 /mnd |
Particulier - Kopen € 565 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 356 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 57 /mnd |
Elektriciteit | € 99 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 53 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 9.2 sec |
Topsnelheid | 150 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 255 km |
Totaal Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Totaal Koppel | 260 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 50.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen † | 7.4 kW AC |
Laadtijd (0->255 km) † | 7u15m |
Laadsnelheid † | 36 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,86 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 45.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 101 kW DC |
Snellaadtijd (26->204 km) | 26 min |
Snellaadsnelheid | 410 km/u |
Kosten Snelladen | €12,14 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 255 km |
Verbruik Voertuig * | 176 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.0 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 338 km |
Verbruik Normering | 158 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 133 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.8 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.5 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 117 - 250 Wh/km
Stad - Winter * | 176 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 250 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 209 Wh/km |
Stad - Zomer * | 117 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 196 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 155 Wh/km |
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling | |
Inzittende Volwassene | 73% |
Inzittend Kind | 75% |
Jaar van Beoordeling | 2021 |
Kwetsbare Weggebruikers | 58% |
Safety Assist | 64% |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4151 mm |
Breedte | 1790 mm |
Breedte met spiegels | 1986 mm |
Hoogte | 1525 mm |
Wielbasis | 2557 mm |
Massa Rijklaar | 1598 kg |
Toegestane Max. Massa | 2015 kg |
Laadvermogen Maximaal | 517 kg |
Bagageruimte | 310 L |
Bagageruimte Max | 1060 L |
Bagageruimte Voor | 0 L |
Daklast Maximaal | 0 kg |
Trekhaak Mogelijk | Nee |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Kogeldruk Maximaal | 0 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 11,1 m |
Platform | PSA eCMP |
Carrosserie | SUV |
Segment | B - Compacte Klasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 128 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 171 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 171 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 228 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 179 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 239 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Opel Mokka-e (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Mokka-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 7.4 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 23u15m | 11 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 14u30m | 18 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 9u15m | 28 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 7u15m | 35 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 14u30m | 18 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW † | 9u15m | 28 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW † | 7u15m | 35 km/u |
Optionele 11.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 23u15m | 11 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 14u30m | 18 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 9u15m | 28 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 7u15m | 35 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 5 uur | 51 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 51 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 51 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€6,16
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€3,87
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€6,86
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€8,45
|
Snelladen van Opel Mokka-e (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Mokka-e.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 40 kW † | 50 min | 210 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 75 kW † | 27 min | 390 km/u |
CCS (150 kW DC) | 101 kW † | 78 kW † | 26 min | 410 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€7,92
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€12,14
|
Snelladen (hoog) | €0,87€15,31
|
(Advertisement)
Alles over de Opel Mokka-e
Prijs, lease en bijtelling
De Opel Mokka-e heeft een prijs vanaf €35 649. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €171 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €228 per maand.
De Opel Mokka-e is bij ActivLease te leasen vanaf €452 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Opel Mokka-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Opel Mokka-e is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Opel Mokka-e heeft een capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 255 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 180 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 385 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 14 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 11.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 101 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 78 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Opel Mokka-e is ongeveer 17,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,7 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Opel Mokka-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Opel
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mokka-e op de officiële site van Opel.
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de Opel Mokka-e, die leverbaar was van maart 2021 tot november 2021. Het vorige model was €1250 goedkoper, had 10 km minder actieradius, dezelfde acceleratie en 5% meer stroomverbruik.