Renault Megane E-Tech EV40 130pk

Elektrische Auto - 16% Bijtelling

€ 35 390Prijs vanaf

40.0 kWh *Accu Bruikbaar

250 km *Actieradius

160 Wh/km *Verbruik

SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €3 350.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 35 390

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds * April 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 468 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 170 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 227 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €34 400.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 175 - 370 km

Stad - Winter * 245 km
Snelweg - Winter * 175 km
Gecombineerd - Winter * 210 km
Stad - Zomer * 370 km
Snelweg - Zomer * 230 km
Gecombineerd - Zomer * 285 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 602 /mnd

Leasetarief € 525 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 571 /mnd

Leasetarief € 393 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 470 /mnd

Afschrijving excl. rente € 292 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 557 /mnd

Afschrijving excl. rente € 354 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 93 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,699. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 10.0 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 250 km
Totaal Vermogen 96 kW (131 pk)
Totaal Koppel 250 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 40.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
Laadvermogen † 22 kW AC
Laadtijd (0->250 km) † 2u15m
Laadsnelheid † 110 km/u
Kosten Publiek Laden €6,24 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 40.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 85 kW DC
Snellaadtijd (25->200 km) 29 min
Snellaadsnelheid 360 km/u
Kosten Snelladen €11,04 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 3-fase aansluiting met 32A per fase benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 11 kW met een laadtijd van 4u30m en een laadsnelheid van 58 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 250 km
Verbruik Voertuig * 160 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 300 km
Verbruik Normering 158 Wh/km
Verbruik Voertuig 133 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 108 - 229 Wh/km

Stad - Winter * 163 Wh/km
Snelweg - Winter * 229 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 190 Wh/km
Stad - Zomer * 108 Wh/km
Snelweg - Zomer * 174 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 140 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4200 mm
Breedte 1768 mm
Breedte met spiegels 2055 mm
Hoogte 1505 mm
Wielbasis 2685 mm
Massa Rijklaar 1575 kg
Toegestane Max. Massa 1988 kg
Laadvermogen Maximaal 513 kg
Bagageruimte 440 L
Bagageruimte Max 1332 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 500 kg
Trekgewicht Geremd 500 kg
Kogeldruk Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 10,4 m
Platform RNM CMF-EV
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 170 /mnd
Netto (Schijf 2) € 227 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) € 178 /mnd
Netto (Schijf 2) € 238 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

MG ZS EV Standard RangeMG ZS EV Standard Range €2,405 goedkoper 20 km meer actieradius 14% snellere acceleratie 13% meer stroomverbruik 28% langzamer snelladen
Citroen e-C4Citroen e-C4 €900 goedkoper 15 km meer actieradius 3% snellere acceleratie 6% meer stroomverbruik 17% sneller snelladen
MG MG5 Electric Standard RangeMG MG5 Electric Standard Range €1,405 goedkoper 10 km meer actieradius 15% snellere acceleratie 11% meer stroomverbruik 11% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Megane E-Tech EV40 130pk (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Megane E-Tech EV40 130pk. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 20u30m 12 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 12u45m 20 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 8u15m 30 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 6u30m 38 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 4u30m 56 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 2u45m 91 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 2u15m 110 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€5,60
Publiek Laden (laag)
€0,22€3,52
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€6,24
Publiek Laden (hoog)
€0,48€7,68
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Renault Megane E-Tech EV40 130pk (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Renault Megane E-Tech EV40 130pk.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 44 min 230 km/u
CCS (100 kW DC) 85 kW † 60 kW † 29 min 360 km/u
CCS (150 kW DC) 85 kW † 60 kW † 29 min 360 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€7,20
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€11,04
Snelladen (hoog)
€0,87€13,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Renault Megane E-Tech EV40 130pk

Rij-impressie Renault Mégane E-Tech – Het wachten waard

Gepubliceerd: 20 februari 2022 10:10 | E-Drivers Reusachtig veel keus in ‘betaalbare’ elektrische gezinsauto’s is er eigenlijk niet. Ja, het Volkswagen-concern levert er enkele en de Koreanen ook. Maar deze Renault Mégane E-Tech is een welkome aanvulling op het beschikbare aanbod.

Alles over de Renault Mégane E-Tech Electric

Gepubliceerd: 10 september 2021 15:11 | Dagelijksauto In een overzichts artikel van de modellen van Renault op de IAA 2021, schreven we al kort iets over de..

Lanceert Renault met Mégane E-Tech Electric een waardige concurrent van de VW ID.3?

Gepubliceerd: 8 september 2021 12:03 | E-Drivers Renault presenteerde op de IAA 2021 de langverwachte Mégane E-Tech Electric. Volgens Renaults eigen reclame moet deze auto een "Renaulution" in gang moet zetten. Nu lijkt de Mégane E-Tech Electric niet direct een revolutie, zowel qua techniek als design. Maar toch is het een zeer veelbelovende auto.

Alles over de Renault Megane E-Tech EV40 130pk

Prijs, lease en bijtelling

De Renault Megane E-Tech EV40 130pk heeft een prijs vanaf €35 390. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €170 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €227 per maand.

De Renault Megane E-Tech EV40 130pk is bij ActivLease te leasen vanaf €468 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Megane E-Tech EV40 130pk is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Megane E-Tech EV40 130pk is 96 kW (131 pk). Het maximale koppel is 250 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 10.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Megane E-Tech EV40 130pk heeft een geschatte capaciteit van 40 kWh. Daarvan is 40 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 250 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 175 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 370 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 4 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 58 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 20 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 85 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 60 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Renault Megane E-Tech EV40 130pk is ongeveer 16 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Megane E-Tech EV40 130pk stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Renault

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Megane op de officiële site van Renault.

Naar de Megane op de website van Renault.