MG Marvel R

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 45 985Prijs vanaf

65.0 kWh *Accu Bruikbaar

340 km *Actieradius

191 Wh/km *Verbruik

Prijs vanaf € 45 985

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Oktober 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 550 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 179 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 239 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €44 490.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 240 - 505 km

Stad - Winter * 345 km
Snelweg - Winter * 240 km
Gecombineerd - Winter * 290 km
Stad - Zomer * 505 km
Snelweg - Zomer * 305 km
Gecombineerd - Zomer * 385 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 733 /mnd

Leasetarief € 675 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 686 /mnd

Leasetarief € 510 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 556 /mnd

Afschrijving excl. rente € 380 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 658 /mnd

Afschrijving excl. rente € 460 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 70 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €15,202. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.9 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch * 340 km
Totaal Vermogen 132 kW (179 pk)
Totaal Koppel 410 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 69.9 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->340 km) 7 uur
Laadsnelheid 49 km/u
Kosten Publiek Laden €6,30 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 65.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 92 kW DC
Snellaadtijd (34->272 km) 38 min
Snellaadsnelheid 370 km/u
Kosten Snelladen €11,27 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 340 km
Verbruik Voertuig * 191 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.1 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 402 km
Verbruik Normering 194 Wh/km
Verbruik Voertuig 162 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 129 - 271 Wh/km

Stad - Winter * 188 Wh/km
Snelweg - Winter * 271 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 224 Wh/km
Stad - Zomer * 129 Wh/km
Snelweg - Zomer * 213 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 169 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4674 mm
Breedte 1919 mm
Breedte met spiegels 2097 mm
Hoogte 1618 mm
Wielbasis 2804 mm
Massa Rijklaar 1810 kg
Toegestane Max. Massa 2288 kg
Laadvermogen Maximaal 578 kg
Bagageruimte 357 L
Bagageruimte Max 1396 L
Bagageruimte Voor 150 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Kogeldruk Maximaal 50 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,5 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 179 /mnd
Netto (Schijf 2) € 239 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 228 /mnd
Netto (Schijf 2) € 305 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi Q4 e-tron 35Audi Q4 e-tron 35 €2,310 duurder 60 km minder actieradius 14% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 5% sneller snelladen
CUPRA Born 150 kW - 62 kWhCUPRA Born 150 kW - 62 kWh €7,995 goedkoper 10 km meer actieradius 8% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik 19% sneller snelladen
Nissan Leaf e+Nissan Leaf e+ €4,045 goedkoper 15 km minder actieradius 8% snellere acceleratie 10% minder stroomverbruik 5% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van MG Marvel R (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG Marvel R. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 33u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u45m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13u15m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u30m 32 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 49 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 49 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 49 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,20
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,44
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,30
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,64
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van MG Marvel R (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG Marvel R.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 72 min 190 km/u
CCS (100 kW DC) 92 kW † 75 kW † 38 min 370 km/u
CCS (150 kW DC) 92 kW † 75 kW † 38 min 370 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,69
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,27
Snelladen (hoog)
€0,69€13,18
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de MG Marvel R

MG Marvel R: Een volle kaart met EV bingo

Gepubliceerd: 7 oktober 2021 11:01 | Dagelijksauto Het terugkeren van MG in Nederland ging gepaard met het eerste elektrische model van het merk, de MG ZS EV...

Rij-impressie: MG Marvel R Electric doet de MG ZS EV snel vergeten

Gepubliceerd: 3 september 2021 09:32 | E-Drivers De rentree van MG twee jaar geleden was overweldigend. Niet zo zeer vanwege het briljante product, maar vooral omdat de ZS EV veel value for money is, hetgeen zich heeft vertaald in flinke verkopen in Nederland. Deze Marvel R moet het van meer hebben dan alleen een scherpe prijsstelling.

MG Marvel R Electric wordt komend najaar verwacht

Gepubliceerd: 22 juni 2021 18:02 | E-Drivers Komend najaar zal MG de Marvel R Electric lanceren. Aanvankelijk zou MG hem dit voorjaar lanceren. De Marvel R Electric wordt het eerste model van MG dat van meet af aan als een volledig elektrische auto is ontworpen. De 4,67 meter lange elektrische SUV zal beschikbaar zijn in diverse configuraties.

Alles over de MG Marvel R

Prijs, lease en bijtelling

De MG Marvel R heeft een prijs vanaf €45 985. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €179 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €239 per maand.

De MG Marvel R is te leasen vanaf ongeveer €550 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De MG Marvel R is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG Marvel R is 132 kW (179 pk). Het maximale koppel is 410 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de MG Marvel R heeft een geschatte capaciteit van 69,9 kWh. Daarvan is 65 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 340 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 505 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 33 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 92 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 235 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de MG Marvel R is ongeveer 19,1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De MG Marvel R stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van MG

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Marvel R op de officiële site van MG.

Naar de Marvel R op de website van MG.