MG Marvel R

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 47 485Prijs vanaf

65.0 kWh *Accu Bruikbaar

335 km *Actieradius

194 Wh/km *Verbruik

Met deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!

Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.

Prijs vanaf € 47 485

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Oktober 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 609 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 248 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 331 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €45 990.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 235 - 495 km

Stad - Winter * 340 km
Snelweg - Winter * 235 km
Gecombineerd - Winter * 285 km
Stad - Zomer * 495 km
Snelweg - Zomer * 300 km
Gecombineerd - Zomer * 380 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 792 /mnd

Leasetarief € 700 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 739 /mnd

Leasetarief € 527 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 72 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Zakelijk - Kopen € 604 /mnd

Afschrijving excl. rente € 392 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 72 /mnd
Elektriciteit € 92 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 48 /mnd

Particulier - Kopen € 716 /mnd

Afschrijving excl. rente € 475 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 72 /mnd
Elektriciteit € 111 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €15,698. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.9 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch * 335 km
Totaal Vermogen 132 kW (179 pk)
Totaal Koppel 410 Nm
Aandrijving Achter

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit * 69.9 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen Geen Data
Architectuur 400 V
Capaciteit Bruikbaar* 65.0 kWh
Kathodemateriaal Geen Data
Pack Samenstelling Geen Data
Nominaal Voltage Geen Data

Opladen

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->335 km) 7 uur
Laadsnelheid 48 km/u
Kosten Publiek Laden €6,79 per 100 km
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 94 kW DC
Snellaadtijd (34->268 km) 35 min
Snellaadsnelheid 400 km/u
Kosten Snelladen €13,58 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 335 km
Verbruik Voertuig * 194 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 402 km
Verbruik Normering 194 Wh/km
Verbruik Voertuig 162 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 131 - 277 Wh/km

Stad - Winter * 191 Wh/km
Snelweg - Winter * 277 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 228 Wh/km
Stad - Zomer * 131 Wh/km
Snelweg - Zomer * 217 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 171 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 80%
Inzittend Kind 75%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 55%
Safety Assist 80%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4674 mm
Breedte 1919 mm
Breedte met spiegels 2097 mm
Hoogte 1618 mm
Wielbasis 2804 mm
Massa Rijklaar 1885 kg
Toegestane Max. Massa 2288 kg
Laadvermogen Maximaal 503 kg
Bagageruimte 357 L
Bagageruimte Max 1396 L
Bagageruimte Voor 150 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Kogeldruk Maximaal 50 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,5 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 189 /mnd
Netto (Schijf 2) € 252 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 248 /mnd
Netto (Schijf 2) € 331 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30 000
Netto (Schijf 1) € 257 /mnd
Netto (Schijf 2) € 343 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi Q4 e-tron 35Audi Q4 e-tron 35 €4,380 duurder 50 km minder actieradius 14% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 10% langzamer snelladen
Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WDHyundai IONIQ 5 Long Range 2WD €2,910 duurder 55 km meer actieradius 8% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 155% sneller snelladen
Mercedes EQA 250+Mercedes EQA 250+ €12,190 duurder 40 km meer actieradius 9% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik 30% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van MG Marvel R (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG Marvel R. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 33u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u45m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13u15m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u30m 32 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 48 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 48 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 48 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€0,23€4,46
Thuis Laden (gemiddeld)
€0,38€7,37
Thuis Laden (hoog)
€0,60€11,64
Publiek Laden (laag)
€0,20€3,88
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,35€6,79
Publiek Laden (hoog)
€0,45€8,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van MG Marvel R (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG Marvel R.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 49 kW † 59 min 230 km/u
CCS (175 kW DC) 94 kW † 82 kW † 35 min 400 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,49€9,51
Snelladen (gemiddeld)
€0,70€13,58
Snelladen (hoog)
€0,85€16,49
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de MG Marvel R

Rijtest MG Marvel R: Luxe van de lopende band

Gepubliceerd: 1 augustus 2022 13:13 | Dagelijksauto MG maakt nu al een aantal jaar haar herintrede in het Nederlandse straatbeeld. Dit deden zij met voorheen allerlei geëlektrificeerde..

MG Marvel R: Een volle kaart met EV bingo

Gepubliceerd: 7 oktober 2021 11:01 | Dagelijksauto Het terugkeren van MG in Nederland ging gepaard met het eerste elektrische model van het merk, de MG ZS EV...

Rij-impressie: MG Marvel R Electric doet de MG ZS EV snel vergeten

Gepubliceerd: 3 september 2021 09:32 | E-Drivers De rentree van MG twee jaar geleden was overweldigend. Niet zo zeer vanwege het briljante product, maar vooral omdat de ZS EV veel value for money is, hetgeen zich heeft vertaald in flinke verkopen in Nederland. Deze Marvel R moet het van meer hebben dan alleen een scherpe prijsstelling.

Alles over de MG Marvel R

Prijs, lease en bijtelling

De MG Marvel R heeft een prijs vanaf €47 485. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €248 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €331 per maand.

De MG Marvel R is bij ActivLease te leasen vanaf €609 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De MG Marvel R is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG Marvel R is 132 kW (179 pk). Het maximale koppel is 410 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de MG Marvel R heeft een geschatte capaciteit van 69,9 kWh. Daarvan is 65 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 495 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 33 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 94 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 82 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de MG Marvel R is ongeveer 19,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,1 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De MG Marvel R stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van MG

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Marvel R op de officiële site van MG.

Naar de Marvel R op de website van MG.