Peugeot e-Rifter 50 kWh
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 39 620Prijs vanaf
45.0 kWh *Accu Bruikbaar
200 km *Actieradius
225 Wh/km *Verbruik

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!
Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's! Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €3 350.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
Prijs vanaf € 39 620
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds * | November 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 475 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 199 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 265 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 140 - 300 km
Stad - Winter * | 210 km |
Snelweg - Winter * | 140 km |
Gecombineerd - Winter * | 170 km |
Stad - Zomer * | 300 km |
Snelweg - Zomer * | 170 km |
Gecombineerd - Zomer * | 225 km |
Zakelijk - Operational Lease € 681 /mnd
Leasetarief | € 575 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 106 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 645 /mnd
Leasetarief | € 440 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 106 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 37 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 532 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 327 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 106 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 37 /mnd |
Particulier - Kopen € 631 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 396 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 128 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 45 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 11.7 sec |
Topsnelheid | 135 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 200 km |
Totaal Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Totaal Koppel | 260 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 50.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->200 km) | 5 uur |
Laadsnelheid | 42 km/u |
Kosten Publiek Laden | €8,78 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 45.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 101 kW DC |
Snellaadtijd (20->160 km) | 26 min |
Snellaadsnelheid | 320 km/u |
Kosten Snelladen | €15,52 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 200 km |
Verbruik Voertuig * | 225 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.5 l/100km |
WLTP Normering (TEL)
Actieradius | 282 km |
Verbruik Normering | 196 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 160 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.2 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.8 l/100km |
WLTP Normering (TEH)
Actieradius | 269 km |
Verbruik Normering | 207 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 167 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.3 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.9 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 150 - 321 Wh/km
Stad - Winter * | 214 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 321 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 265 Wh/km |
Stad - Zomer * | 150 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 265 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 200 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4403 mm |
Breedte | 1921 mm |
Breedte met spiegels | 2107 mm |
Hoogte | 1878 mm |
Wielbasis | 2785 mm |
Massa Rijklaar | 1765 kg |
Toegestane Max. Massa | 2305 kg |
Laadvermogen Maximaal | 640 kg |
Bagageruimte | 571 L |
Bagageruimte Max | 2126 L |
Bagageruimte Voor | 0 L |
Daklast Maximaal | 100 kg |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 750 kg |
Kogeldruk Maximaal | 50 kg |
Overige
Zitplaatsen | 7 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 10,9 m |
Platform | PSA EMP2 |
Carrosserie | Bestelwagen |
Segment | N - Commercial |
Dakrails | Ja |
EV Specifiek Platform | Nee |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 144 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 192 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 199 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 265 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 208 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 278 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Peugeot e-Rifter 50 kWh (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Peugeot e-Rifter 50 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 23u15m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 14u30m | 14 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 9u15m | 22 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 7u15m | 28 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 5 uur | 40 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 40 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 5 uur | 40 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€7,87
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€4,95
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€8,78
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€10,80
|
Snelladen van Peugeot e-Rifter 50 kWh (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Peugeot e-Rifter 50 kWh.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 49 kW † | 41 min | 200 km/u |
CCS (175 kW DC) | 101 kW † | 78 kW † | 26 min | 320 km/u |
CCS (350 kW DC) | 101 kW † | 78 kW † | 26 min | 320 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€10,12
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€15,52
|
Snelladen (hoog) | €0,87€19,57
|
(Advertisement)
Alles over de Peugeot e-Rifter 50 kWh
Prijs, lease en bijtelling
De Peugeot e-Rifter 50 kWh heeft een prijs vanaf €39 620. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €199 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €265 per maand.
De Peugeot e-Rifter 50 kWh is te leasen vanaf ongeveer €475 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Peugeot e-Rifter 50 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Peugeot e-Rifter 50 kWh is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 11.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 135 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Peugeot e-Rifter 50 kWh heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 200 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 140 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 300 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 101 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 78 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 140 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Peugeot e-Rifter 50 kWh is ongeveer 22,5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.5 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 15 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Peugeot e-Rifter 50 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Peugeot
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Rifter op de officiële site van Peugeot.