Renault Megane E-Tech Electric

Elektrische Auto - 16% Bijtelling

€ 38 000 *Prijs vanaf

60.0 kWh *Accu Bruikbaar

335 km *Actieradius

179 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Gratis test voor bedrijven: welke EV past bij mij?

Maak kennis met de e-AutoKeuzeHulp. Deze tool biedt werknemers eenvoudig inzicht in welke elektrische auto het beste bij ze past. In 10 simpele stappen een advies op basis van alle beschikbare modellen.
Meer informatie
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf * € 38 000

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * Maart 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 475 /mnd

Netto Bijtelling 2022 (Schijf 1) * € 188 /mnd
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 2) * € 251 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 235 - 500 km

Stad - Winter * 335 km
Snelweg - Winter * 235 km
Gecombineerd - Winter * 285 km
Stad - Zomer * 500 km
Snelweg - Zomer * 305 km
Gecombineerd - Zomer * 385 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 8.0 sec
Topsnelheid * 160 km/u
Actieradius Elektrisch * 335 km
Totaal Vermogen 160 kW (218 pk)
Totaal Koppel 300 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 65.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->335 km) * 6u30m
Laadsnelheid * 52 km/u
Kosten Publiek Laden €5,91 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 60.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen (max) 130 kW DC
Snellaadtijd (34->268 km) 29 min
Snellaadsnelheid 480 km/u
Kosten Snelladen €10,56 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 335 km
Verbruik Voertuig * 179 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 120 - 255 Wh/km

Stad - Winter * 179 Wh/km
Snelweg - Winter * 255 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 211 Wh/km
Stad - Zomer * 120 Wh/km
Snelweg - Zomer * 197 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 156 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte * 4210 mm
Breedte * 1800 mm
Breedte met spiegels * Geen Data
Hoogte * 1550 mm
Wielbasis * 2770 mm
Massa Rijklaar * 1750 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Platform RNM CMF-EV
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Geen Data
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 188 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 251 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 188 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 251 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 188 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 251 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Volkswagen ID.4 PureVolkswagen ID.4 Pure €2,690 duurder 50 km minder actieradius 36% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 15% langzamer snelladen
MG MG5 ElectricMG MG5 Electric €3,000 goedkoper 5 km meer actieradius 4% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 8% langzamer snelladen
Volkswagen ID.4 Pure PerformanceVolkswagen ID.4 Pure Performance €4,190 duurder 50 km minder actieradius 13% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 15% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Renault Megane E-Tech Electric (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Megane E-Tech Electric. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Renault heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Megane. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 30u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19u15m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 12u15m 27 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u45m 34 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u30m 52 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u30m 52 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u30m 52 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,94
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,22
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,91
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,16
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Renault Megane E-Tech Electric (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Renault Megane E-Tech Electric.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 66 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 35 min 400 km/u
CCS (150 kW DC) 130 kW † 90 kW † 29 min 480 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,26
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,56
Snelladen (hoog)
€0,69€12,35
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Renault Megane E-Tech Electric

Renault verklapt actieradius elektrische Megane

Gepubliceerd: 9 juni 2021 16:55 | ZERauto.nl Renault komt op basis van de volgende generatie Megane met een volledig elektrische versie, dat is inmiddels geen verrassing meer. De auto gaat Renault Megane E-Tech Electric heten. Benieuwd naar de actieradius? Renault heeft de actieradius van de elektrische Megane al verklapt.

Eerste leveringen Renault Mégane E-Tech Electric begin volgend jaar

Gepubliceerd: 8 juni 2021 18:18 | E-Drivers De Renault Mégane E-Tech Electric zal binnenkort op de weg te zien zijn. Renault stuurt deze zomer namelijk dertig pre-productievoertuigen de weg op. De definitieve serieproductie is gepland voor volgend jaar. Qua uiterlijk is hij uiteraard afgeleid van de in oktober gepresenteerde Mégane eVision.

Alles over de Renault Megane E-Tech Electric

Prijs, lease en bijtelling

De Renault Megane E-Tech Electric heeft een geschatte prijs vanaf €38 000. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €188 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €251 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Renault Megane E-Tech Electric voor het eerst leverbaar wordt (2022).

De Renault Megane E-Tech Electric is te leasen vanaf ongeveer €475 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Renault Megane E-Tech Electric is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Megane E-Tech Electric is 160 kW (218 pk). Het maximale koppel is 300 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Renault Megane E-Tech Electric heeft een geschatte capaciteit van 65 kWh. Daarvan is 60 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 500 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 30 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 130 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 90 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Renault Megane E-Tech Electric is ongeveer 17,9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25,5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Renault Megane E-Tech Electric stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen