Renault Megane E-Tech EV60 220pk
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 39 990Prijs vanaf
60.0 kWh *Accu Bruikbaar
360 km *Actieradius
167 Wh/km *Verbruik
Met deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!
Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.
Prijs vanaf € 39 990
Bestelbaar | Ja, huidig model |
Leverbaar sinds * | April 2022 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 522 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 200 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 267 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 255 - 535 km
Stad - Winter * | 350 km |
Snelweg - Winter * | 255 km |
Gecombineerd - Winter * | 300 km |
Stad - Zomer * | 535 km |
Snelweg - Zomer * | 330 km |
Gecombineerd - Zomer * | 415 km |
Zakelijk - Operational Lease € 652 /mnd
Leasetarief | € 575 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 630 /mnd
Leasetarief | € 444 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 47 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 516 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 330 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 47 /mnd |
Particulier - Kopen € 612 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 400 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 62 /mnd |
Elektriciteit | € 93 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 57 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 7.5 sec |
Topsnelheid | 160 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 360 km |
Totaal Vermogen | 160 kW (218 pk) |
Totaal Koppel | 300 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 60.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Voor |
Laadvermogen † | 22 kW AC |
Laadtijd (0->360 km) † | 3u15m |
Laadsnelheid † | 110 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,51 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 60.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Voor |
Snellaadvermogen (max) | 130 kW DC |
Snellaadtijd (36->288 km) | 29 min |
Snellaadsnelheid | 520 km/u |
Kosten Snelladen | €11,52 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 360 km |
Verbruik Voertuig * | 167 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.9 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 450 km |
Verbruik Normering | 161 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 133 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.8 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.5 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 112 - 235 Wh/km
Stad - Winter * | 171 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 235 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 200 Wh/km |
Stad - Zomer * | 112 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 182 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 145 Wh/km |
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling | |
Inzittende Volwassene | 85% |
Inzittend Kind | 88% |
Jaar van Beoordeling | 2022 |
Kwetsbare Weggebruikers | 65% |
Safety Assist | 79% |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4200 mm |
Breedte | 1768 mm |
Breedte met spiegels | 2055 mm |
Hoogte | 1505 mm |
Wielbasis | 2685 mm |
Massa Rijklaar | 1711 kg |
Toegestane Max. Massa | 2158 kg |
Laadvermogen Maximaal | 547 kg |
Bagageruimte | 440 L |
Bagageruimte Max | 1332 L |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 900 kg |
Kogeldruk Maximaal | 75 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 3 plaatsen |
Draaicirkel | 10,4 m |
Platform | RNM CMF-EV |
Carrosserie | SUV |
Segment | C - Lage Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 200 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 267 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 209 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 280 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Renault Megane E-Tech EV60 220pk (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Renault Megane E-Tech EV60 220pk. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 30u45m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 19u15m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 12u15m | 29 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 9u45m | 37 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 6u30m | 55 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 4u15m | 85 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW † | 3u15m | 110 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€5,84
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€3,67
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€6,51
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€8,02
|
Snelladen van Renault Megane E-Tech EV60 220pk (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Renault Megane E-Tech EV60 220pk.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 40 kW † | 66 min | 220 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 75 kW † | 35 min | 430 km/u |
CCS (150 kW DC) | 130 kW † | 90 kW † | 29 min | 520 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€7,51
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€11,52
|
Snelladen (hoog) | €0,87€14,53
|
(Advertisement)
Nieuws over de Renault Megane E-Tech EV60 220pk

Rij-impressie Renault Mégane E-Tech – Het wachten waard
Gepubliceerd: 20 februari 2022 10:10 | E-Drivers Reusachtig veel keus in ‘betaalbare’ elektrische gezinsauto’s is er eigenlijk niet. Ja, het Volkswagen-concern levert er enkele en de Koreanen ook. Maar deze Renault Mégane E-Tech is een welkome aanvulling op het beschikbare aanbod.
Alles over de Renault Mégane E-Tech Electric
Gepubliceerd: 10 september 2021 15:11 | Dagelijksauto In een overzichts artikel van de modellen van Renault op de IAA 2021, schreven we al kort iets over de..
Lanceert Renault met Mégane E-Tech Electric een waardige concurrent van de VW ID.3?
Gepubliceerd: 8 september 2021 12:03 | E-Drivers Renault presenteerde op de IAA 2021 de langverwachte Mégane E-Tech Electric. Volgens Renaults eigen reclame moet deze auto een "Renaulution" in gang moet zetten. Nu lijkt de Mégane E-Tech Electric niet direct een revolutie, zowel qua techniek als design. Maar toch is het een zeer veelbelovende auto.Alles over de Renault Megane E-Tech EV60 220pk
Prijs, lease en bijtelling
De Renault Megane E-Tech EV60 220pk heeft een prijs vanaf €39 990. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €200 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €267 per maand.
De Renault Megane E-Tech EV60 220pk is bij ActivLease te leasen vanaf €522 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Renault Megane E-Tech EV60 220pk is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Renault Megane E-Tech EV60 220pk is 160 kW (218 pk). Het maximale koppel is 300 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Renault Megane E-Tech EV60 220pk heeft een geschatte capaciteit van 60 kWh. Daarvan is 60 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 360 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 255 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 535 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 22 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 3 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 32A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 6 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 56 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 30 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 130 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 90 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 250 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Renault Megane E-Tech EV60 220pk is ongeveer 16,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23,5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,2 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Renault Megane E-Tech EV60 220pk stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Renault
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Megane op de officiële site van Renault.