Audi Q4 e-tron 50 quattro

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 64 815Prijs vanaf

76.6 kWhAccu Bruikbaar

385 km *Actieradius

199 Wh/km *Verbruik

Prijs vanaf € 64 815

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juli 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 683 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 308 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 411 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €63 500.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 275 - 560 km

Stad - Winter * 385 km
Snelweg - Winter * 275 km
Gecombineerd - Winter * 330 km
Stad - Zomer * 560 km
Snelweg - Zomer * 350 km
Gecombineerd - Zomer * 440 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,008 /mnd

Leasetarief € 950 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 940 /mnd

Leasetarief € 719 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 69 /mnd

Zakelijk - Kopen € 757 /mnd

Afschrijving excl. rente € 536 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 69 /mnd

Particulier - Kopen € 895 /mnd

Afschrijving excl. rente € 648 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 94 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €21,426. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.2 sec
Topsnelheid 180 km/u
Actieradius Elektrisch * 385 km
Totaal Vermogen 220 kW (299 pk)
Totaal Koppel 460 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 82.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->385 km) 8u15m
Laadsnelheid 47 km/u
Kosten Publiek Laden €6,57 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 76.6 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 126 kW DC
Snellaadtijd (39->308 km) 34 min
Snellaadsnelheid 470 km/u
Kosten Snelladen €11,74 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 385 km
Verbruik Voertuig * 199 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 488 km
Verbruik Normering 179 Wh/km
Verbruik Voertuig 157 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 412 km
Verbruik Normering 213 Wh/km
Verbruik Voertuig 186 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.4 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 137 - 279 Wh/km

Stad - Winter * 199 Wh/km
Snelweg - Winter * 279 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 232 Wh/km
Stad - Zomer * 137 Wh/km
Snelweg - Zomer * 219 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 174 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 93%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 66%
Safety Assist 80%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4588 mm
Breedte 1865 mm
Breedte met spiegels 2108 mm
Hoogte 1632 mm
Wielbasis 2764 mm
Massa Rijklaar 2210 kg
Toegestane Max. Massa 2720 kg
Laadvermogen Maximaal 610 kg
Bagageruimte 520 L
Bagageruimte Max 1490 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1200 kg
Kogeldruk Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Platform VW MEB
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 308 /mnd
Netto (Schijf 2) € 411 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 358 /mnd
Netto (Schijf 2) € 477 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

BMW iX3BMW iX3 €4,185 duurder Zelfde actieradius 10% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 11% sneller snelladen
Audi Q4 Sportback e-tron 35Audi Q4 Sportback e-tron 35 €14,470 goedkoper 90 km minder actieradius 45% langzamere acceleratie 12% minder stroomverbruik 13% langzamer snelladen
Hyundai IONIQ 5 Long Range AWDHyundai IONIQ 5 Long Range AWD €10,315 goedkoper 10 km minder actieradius 16% snellere acceleratie 3% minder stroomverbruik 96% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi Q4 e-tron 50 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi Q4 e-tron 50 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 39u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24u30m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 15u45m 24 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12u15m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u15m 47 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 47 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u15m 47 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,38
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,58
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,57
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Audi Q4 e-tron 50 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi Q4 e-tron 50 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 49 kW † 69 min 230 km/u
CCS (175 kW DC) 126 kW † 101 kW † 34 min 470 km/u
CCS (350 kW DC) 126 kW † 101 kW † 34 min 470 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,96
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,74
Snelladen (hoog)
€0,69€13,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi Q4 e-tron 50 quattro

Q4 e-tron nu te bestellen: de eerste betaalbare elektrische Audi

Gepubliceerd: 24 april 2021 09:08 | ZERauto.nl Audi start met de verkoop van de nieuwe Q4 e-tron. Deze elektrische SUV is per direct te bestellen met keuze uit vier introductie-uitvoeringen en twee motorvarianten. De prijzen beginnen net onder de 49 mille, waarmee elektrisch rijden bij Audi ineens een heel stuk bereikbaarder is geworden.

Audi Q4 e-tron vanaf juni te bestellen

Gepubliceerd: 15 april 2021 14:54 | E-Drivers Audi onthulde gisteravond de Q4 e-tron en Q4 Sportback e-tron, de eerste Audi’s op VW’s MEB-platform. Ze komen qua formaat dus overeen met de VW ID.4 en Skoda Enyaq iV. De nieuwe elektrische Audi komt in drie aandrijvingsvarianten en twee accupakketten en heeft een bereik tot 520 kilometer.

Alles over de Audi Q4 e-tron 50 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi Q4 e-tron 50 quattro heeft een prijs vanaf €64 815. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €308 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €411 per maand.

De Audi Q4 e-tron 50 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €683 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi Q4 e-tron 50 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi Q4 e-tron 50 quattro is 220 kW (299 pk). Het maximale koppel is 460 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 180 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi Q4 e-tron 50 quattro heeft een capaciteit van 82 kWh. Daarvan is 76,6 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 385 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 275 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 560 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 39 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 126 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 101 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 265 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi Q4 e-tron 50 quattro is ongeveer 19,9 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,7 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi Q4 e-tron 50 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Q4 e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de Q4 e-tron op de website van Audi.