Polestar 2 Standard Range Single Motor

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 45 900Prijs vanaf

61.0 kWhAccu Bruikbaar

350 kmActieradius

174 Wh/kmVerbruik

SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €3 350.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 45 900

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds September 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 529 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 182 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 242 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €44 900.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 250 - 510 km

Stad - Winter 340 km
Snelweg - Winter 250 km
Gecombineerd - Winter 295 km
Stad - Zomer 510 km
Snelweg - Zomer 325 km
Gecombineerd - Zomer 405 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.4 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch 350 km
Totaal Vermogen 165 kW (224 pk)
Totaal Koppel 330 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 64.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->350 km) 6u45m
Laadsnelheid 54 km/u
Kosten Publiek Laden €5,74 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 61.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 115 kW DC
Snellaadtijd (35->280 km) 34 min
Snellaadsnelheid 430 km/u
Kosten Snelladen €10,27 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 350 km
Verbruik Voertuig 174 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 440 km
Verbruik Normering 171 Wh/km
Verbruik Voertuig 139 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 420 km
Verbruik Normering 180 Wh/km
Verbruik Voertuig 145 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 120 - 244 Wh/km

Stad - Winter 179 Wh/km
Snelweg - Winter 244 Wh/km
Gecombineerd - Winter 207 Wh/km
Stad - Zomer 120 Wh/km
Snelweg - Zomer 188 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 151 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 92%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 80%
Safety Assist 86%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1800 mm
Breedte met spiegels 1985 mm
Hoogte 1479 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Rijklaar 2015 kg
Toegestane Max. Massa 2390 kg
Laadvermogen Maximaal 475 kg
Bagageruimte 405 L
Bagageruimte Max 1095 L
Bagageruimte Voor 35 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 11,5 m
Platform Volvo CMA
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 182 /mnd
Netto (Schijf 2) € 242 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 231 /mnd
Netto (Schijf 2) € 308 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Volkswagen ID.3 Pro PerformanceVolkswagen ID.3 Pro Performance €8,160 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie 5% minder stroomverbruik 14% sneller snelladen
Nissan Leaf e+Nissan Leaf e+ €3,960 goedkoper 25 km minder actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik 9% langzamer snelladen
CUPRA Born 150 kW - 62 kWhCUPRA Born 150 kW - 62 kWh €7,910 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie 5% minder stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 31u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 12u30m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u45m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u45m 52 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 52 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 52 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,83
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,13
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,74
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 67 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 70 kW † 39 min 370 km/u
CCS (150 kW DC) 115 kW † 80 kW † 34 min 430 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,09
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,27
Snelladen (hoog)
€0,69€12,01
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Polestar 2 Standard Range Single Motor

Rijtest Polestar 2 Single Motor: Polestar wordt volwassen

Gepubliceerd: 30 juli 2021 08:00 | Dagelijksauto De Polestar 2 wist zich binnen één jaar goed op de kaart te zetten in Nederland. Tot nu toe was..

Polestar 2 is 14.000 euro goedkoper geworden

Gepubliceerd: 14 april 2021 10:40 | ZERauto.nl Polestar introduceert een nieuwe, goedkopere uitvoering van de populaire Polestar 2. Het prijsverschil ten opzichte van de versie met grotere batterij bedraagt 14.000 euro.

Nieuwe Polestar 2 goedkoper met meer bereik

Gepubliceerd: 13 april 2021 20:42 | Dagelijksauto Polestar heeft met de Polestar 2 een interessant alternatief voor kopers van een Tesla model 3. De Polestar 2 was..

Alles over de Polestar 2 Standard Range Single Motor

Prijs, lease en bijtelling

De Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een prijs vanaf €45 900. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €182 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €242 per maand.

De Polestar 2 Standard Range Single Motor is bij ActivLease te leasen vanaf €529 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 Standard Range Single Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is 165 kW (224 pk). Het maximale koppel is 330 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.4 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een capaciteit van 64 kWh. Daarvan is 61 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 350 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 250 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 510 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 31 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 115 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 80 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 245 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is ongeveer 17,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 Standard Range Single Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.