Polestar 2 Standard Range Single Motor

September 2021 - Maart 2022

€ 45.900Prijs vanaf

61.0 kWhAccu Bruikbaar

345 kmActieradius

177 Wh/kmVerbruik

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Polestar 2 Standard Range Single MotorPolestar 2 Standard Range Single Motor
of
bekijk hier het volledige archief
SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt als occasion mogelijk in aanmerking voor een subsidie van € 2.000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Laatst bekende vanafprijs € 45.900

Beschikbaarheid Niet bestelbaar
Te bestellen van September 2021
Te bestellen tot Maart 2022
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 240 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 321 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 44.900.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 245 - 505 km

Stad - Winter 335 km
Snelweg - Winter 245 km
Gecombineerd - Winter 290 km
Stad - Zomer 505 km
Snelweg - Zomer 320 km
Gecombineerd - Zomer 395 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.4 sec
Topsnelheid 160 km/u
Actieradius Elektrisch 345 km
Totaal Vermogen 165 kW (224 pk)
Totaal Koppel 330 Nm
Aandrijving Voor

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit 64.0 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen 288
Architectuur 400 V
Garantie periode 8 jaar
Garantie afstand 160,000 km
Capaciteit Bruikbaar 61.0 kWh
Kathodemateriaal NCM
Pack Samenstelling 96s3p
Nominaal Voltage 355 V
Vormfactor Prismatic
Naam / Referentie Geen Data

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->345 km) 6u45m
Laadsnelheid 53 km/u
Kosten Publiek Laden € 6,19 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 136 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 116 kW DC
Snellaadtijd (34->276 km) 23 min
Snellaadsnelheid 630 km/u
Autocharge Ondersteund Ja
Kosten Snelladen € 12,39 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
(Advertisement)

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Nee
Max. Vermogen -
Aansluitingen Exterieur -
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 345 km
Verbruik Voertuig 177 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 440 km
Verbruik Normering 171 Wh/km
Verbruik Voertuig 139 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 420 km
Verbruik Normering 180 Wh/km
Verbruik Voertuig 145 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 121 - 249 Wh/km

Stad - Winter 182 Wh/km
Snelweg - Winter 249 Wh/km
Gecombineerd - Winter 210 Wh/km
Stad - Zomer 121 Wh/km
Snelweg - Zomer 191 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 154 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
(Advertisement)

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 92%
Inzittend Kind 89%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 80%
Safety Assist 86%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4607 mm
Breedte 1859 mm
Breedte met spiegels 1985 mm
Hoogte 1479 mm
Wielbasis 2735 mm
Massa Rijklaar 2015 kg
Toegestane Max. Massa 2390 kg
Laadvermogen Maximaal 475 kg
Bagageruimte 405 L
Bagageruimte Max 1095 L
Bagageruimte Voor 35 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1500 kg
Kogeldruk Maximaal 90 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 11.5 m
Platform Volvo CMA
EV Specifiek Platform Nee
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
Warmtepomp (WP) Ja
WP Standaarduitrusting Nee, optioneel

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40.000
Netto (Schijf 1) € 182 /mnd
Netto (Schijf 2) € 242 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35.000
Netto (Schijf 1) € 240 /mnd
Netto (Schijf 2) € 321 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 31u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 12u30m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u45m 35 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u45m 51 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 51 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u45m 51 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 4,07
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 6,73
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 10,62
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 3,54
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 6,19
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 7,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .
(Advertisement)

Snelladen van Polestar 2 Standard Range Single Motor (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor.

Lees meer over het snelladen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 48 kW † 56 min 250 km/u
CCS (150 kW DC) 136 kW † 116 kW † 23 min 630 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 8,67
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 12,39
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 15,04
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

Nieuws over de Polestar 2 Standard Range Single Motor

Rijtest Polestar 2 Single Motor: Polestar wordt volwassen

Gepubliceerd: 30 juli 2021 06:00 | Dagelijksauto De Polestar 2 wist zich binnen één jaar goed op de kaart te zetten in Nederland. Tot nu toe was..

Polestar 2 is 14.000 euro goedkoper geworden

Gepubliceerd: 14 april 2021 08:40 | ZERauto.nl Polestar introduceert een nieuwe, goedkopere uitvoering van de populaire Polestar 2. Het prijsverschil ten opzichte van de versie met grotere batterij bedraagt 14.000 euro.

Nieuwe Polestar 2 goedkoper met meer bereik

Gepubliceerd: 13 april 2021 18:42 | Dagelijksauto Polestar heeft met de Polestar 2 een interessant alternatief voor kopers van een Tesla model 3. De Polestar 2 was..

Alles over de Polestar 2 Standard Range Single Motor

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Polestar 2 Standard Range Single Motor was leverbaar tussen september 2021 en maart 2022. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Polestar 2 Standard Range Single Motor voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Polestar 2 Standard Range Single Motor (2021) is een nieuw model bekend: Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is € 45.900. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Polestar 2 Standard Range Single Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is 165 kW (224 pk). Het maximale koppel is 330 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.4 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een capaciteit van 64 kWh. Daarvan is 61 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 345 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 245 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 505 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 31 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 136 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 116 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 25 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 240 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Polestar 2 Standard Range Single Motor is ongeveer 17.7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24.9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12.1 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Polestar 2 Standard Range Single Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Polestar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 2 op de officiële site van Polestar.

Naar de 2 op de website van Polestar.

(Advertisement)