Kia EV6 Standard Range 2WD

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 44 595Prijs vanaf

58.0 kWh *Accu Bruikbaar

335 km *Actieradius

173 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Een volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!

Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers de e-AutoKeuzeHulp in te laten vullen. Deze tool is nu gratis beschikbaar voor alle bedrijven.
Meer informatie
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 44 595

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * September 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 550 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 180 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 240 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 240 - 490 km

Stad - Winter * 325 km
Snelweg - Winter * 240 km
Gecombineerd - Winter * 285 km
Stad - Zomer * 490 km
Snelweg - Zomer * 315 km
Gecombineerd - Zomer * 390 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 8.5 sec
Topsnelheid * 185 km/u
Actieradius Elektrisch * 335 km
Totaal Vermogen 125 kW (170 pk)
Totaal Koppel 350 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 58.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Achterzijde - Rechts
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->335 km) * 6u15m
Laadsnelheid * 54 km/u
Kosten Publiek Laden €5,71 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 58.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Achterzijde - Rechts
Snellaadvermogen (max) * 175 kW DC
Snellaadtijd (34->268 km) * 18 min
Snellaadsnelheid * 780 km/u
Kosten Snelladen €10,21 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 335 km
Verbruik Voertuig * 173 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 118 - 242 Wh/km

Stad - Winter * 178 Wh/km
Snelweg - Winter * 242 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 204 Wh/km
Stad - Zomer * 118 Wh/km
Snelweg - Zomer * 184 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 149 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4695 mm
Breedte 1890 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1545 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar * 2000 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte 520 L
Bagageruimte Max 1300 L
Bagageruimte Voor 52 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Platform HMG E-GMP
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 180 /mnd
Netto (Schijf 2) € 240 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 229 /mnd
Netto (Schijf 2) € 306 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Volvo C40 RechargeVolvo C40 Recharge €10,405 duurder 10 km meer actieradius 42% snellere acceleratie 25% meer stroomverbruik 42% langzamer snelladen
Audi Q4 e-tron 50 quattroAudi Q4 e-tron 50 quattro €10,405 duurder 55 km meer actieradius 27% snellere acceleratie 14% meer stroomverbruik 38% langzamer snelladen
Nissan Ariya 63kWhNissan Ariya 63kWh €405 duurder Zelfde actieradius 12% snellere acceleratie 9% meer stroomverbruik 42% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia EV6 Standard Range 2WD (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia EV6 Standard Range 2WD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Kia heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de EV6. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 29u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u45m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u15m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u15m 54 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 54 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 54 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,81
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,11
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,71
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Kia EV6 Standard Range 2WD (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia EV6 Standard Range 2WD.

Kia heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de EV6. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 51 min 270 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 28 min 500 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 120 kW † 21 min 670 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 140 kW † 18 min 780 km/u
CCS (350 kW DC) 175 kW † 140 kW † 18 min 780 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,21
Snelladen (hoog)
€0,69€11,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Kia EV6 Standard Range 2WD

Kia EV6 komt in meerdere uitvoeringen, dit zijn de prijzen

Gepubliceerd: 31 maart 2021 09:57 | ZERauto.nl Kia maakt de line-up van de gloednieuwe, volledig elektrische EV6 bekend. De elektrische Kia komt in meerdere uitvoeringen op de markt, te weten de basisversie, de GT-line en de GT als absolute topmodel. De GT is met recht het topmodel, want hij heeft 430 kW (584 pk)!

Alles over de Kia EV6 Standard Range 2WD

Prijs, lease en bijtelling

De Kia EV6 Standard Range 2WD heeft een prijs vanaf €44 595. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €180 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €240 per maand.

De Kia EV6 Standard Range 2WD is te leasen vanaf ongeveer €550 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia EV6 Standard Range 2WD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia EV6 Standard Range 2WD is 125 kW (170 pk). Het maximale koppel is 350 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 185 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia EV6 Standard Range 2WD heeft een geschatte capaciteit van 58 kWh. Daarvan is 58 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 490 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 29 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 175 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 140 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Kia EV6 Standard Range 2WD is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,8 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia EV6 Standard Range 2WD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de EV6 op de officiële site van Kia.

Naar de EV6 op de website van Kia.