Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD
Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling€ 55 000 *Prijs vanaf
72.6 kWh *Accu Bruikbaar
395 km *Actieradius
184 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenEen volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!
Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers deMeer informatie
Prijs vanaf * € 55 000
Bestelbaar | Ja, voorbestelling |
Verwacht vanaf * | Juli 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 675 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) * | € 250 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) * | € 334 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 285 - 565 km
Stad - Winter * | 385 km |
Snelweg - Winter * | 285 km |
Gecombineerd - Winter * | 330 km |
Stad - Zomer * | 565 km |
Snelweg - Zomer * | 365 km |
Gecombineerd - Zomer * | 450 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 5.2 sec |
Topsnelheid | 185 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 395 km |
Totaal Vermogen | 225 kW (306 pk) |
Totaal Koppel | 605 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 72.6 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen * | 11 kW AC |
Laadtijd (0->395 km) * | 7u45m |
Laadsnelheid * | 51 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,07 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 72.6 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) * | 232 kW DC |
Snellaadtijd (40->316 km) * | 18 min |
Snellaadsnelheid * | 920 km/u |
Kosten Snelladen | €10,86 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 395 km |
Verbruik Voertuig * | 184 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.1 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 128 - 255 Wh/km
Stad - Winter * | 189 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 255 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 220 Wh/km |
Stad - Zomer * | 128 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 199 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 161 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4635 mm |
Breedte | 1890 mm |
Breedte met spiegels | Geen Data |
Hoogte | 1605 mm |
Wielbasis | 3000 mm |
Massa Rijklaar * | 2175 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | 531 L |
Bagageruimte Max | 1591 L |
Bagageruimte Voor | 24 L |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | 12 m |
Platform | HMG E-GMP |
Carrosserie | SUV |
Segment | C - Lage Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 250 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 334 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 300 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 400 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
LET OP: Hyundai heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de IONIQ 5. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 37u15m | 11 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 23u15m | 17 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 14u45m | 27 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 11u45m | 34 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7u45m | 51 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u45m | 51 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7u45m | 51 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€4,05
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,31
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€6,07
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€7,36
|
Snelladen van Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD.
Hyundai heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de IONIQ 5. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 64 min | 250 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 90 kW † | 36 min | 460 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 125 kW † | 26 min | 630 km/u |
CCS (175 kW DC) | 175 kW | 140 kW † | 23 min | 720 km/u |
CCS (350 kW DC) | 232 kW † | 175 kW † | 18 min | 920 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€6,44
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€10,86
|
Snelladen (hoog) | €0,69€12,70
|
(Advertisement)
Alles over de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD
Prijs, lease en bijtelling
De Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD heeft een geschatte prijs vanaf €55 000. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €250 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €334 per maand.
De Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD is te leasen vanaf ongeveer €675 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD is 225 kW (306 pk). Het maximale koppel is 605 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 185 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD heeft een geschatte capaciteit van 72,6 kWh. Daarvan is 72,6 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 395 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 285 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 565 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 37 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 232 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 175 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 275 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD is ongeveer 18,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25,5 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,8 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Hyundai
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IONIQ 5 op de officiële site van Hyundai.