Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 43 500Prijs vanaf

58.0 kWh *Accu Bruikbaar

310 km *Actieradius

187 Wh/km *Verbruik

SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €3 350.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 43 500

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds * Oktober 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 519 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 165 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 221 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €42 505.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 220 - 460 km

Stad - Winter * 310 km
Snelweg - Winter * 220 km
Gecombineerd - Winter * 265 km
Stad - Zomer * 460 km
Snelweg - Zomer * 285 km
Gecombineerd - Zomer * 355 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 705 /mnd

Leasetarief € 650 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 649 /mnd

Leasetarief € 483 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 67 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 526 /mnd

Afschrijving excl. rente € 360 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 67 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 621 /mnd

Afschrijving excl. rente € 435 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 67 /mnd
Elektriciteit € 66 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €14,380. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 8.5 sec
Topsnelheid 185 km/u
Actieradius Elektrisch * 310 km
Totaal Vermogen 125 kW (170 pk)
Totaal Koppel 350 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 62.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->310 km) 6u15m
Laadsnelheid 50 km/u
Kosten Publiek Laden €6,17 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 58.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 175 kW DC
Snellaadtijd (31->248 km) 18 min
Snellaadsnelheid 720 km/u
Kosten Snelladen €11,03 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 310 km
Verbruik Voertuig * 187 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.1 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 400 km
Verbruik Normering 163 Wh/km
Verbruik Voertuig 145 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 384 km
Verbruik Normering 167 Wh/km
Verbruik Voertuig 151 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 126 - 264 Wh/km

Stad - Winter * 187 Wh/km
Snelweg - Winter * 264 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 219 Wh/km
Stad - Zomer * 126 Wh/km
Snelweg - Zomer * 204 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 163 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4635 mm
Breedte 1890 mm
Breedte met spiegels 2152 mm
Hoogte 1605 mm
Wielbasis 3000 mm
Massa Rijklaar 1905 kg
Toegestane Max. Massa 2370 kg
Laadvermogen Maximaal 565 kg
Bagageruimte 531 L
Bagageruimte Max 1591 L
Bagageruimte Voor 57 L
Daklast Maximaal 80 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Kogeldruk Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12 m
Platform HMG E-GMP
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 165 /mnd
Netto (Schijf 2) € 221 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 215 /mnd
Netto (Schijf 2) € 287 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

MG Marvel RMG Marvel R €2,485 duurder 30 km meer actieradius 7% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 49% langzamer snelladen
Volkswagen ID.4 PureVolkswagen ID.4 Pure €2,810 goedkoper 25 km minder actieradius 28% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik 43% langzamer snelladen
Volvo XC40 Recharge Pure ElectricVolvo XC40 Recharge Pure Electri €2,495 duurder 5 km meer actieradius 13% snellere acceleratie 14% meer stroomverbruik 44% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 29u45m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18u30m 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u45m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u15m 34 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u15m 50 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 50 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 50 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,11
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,37
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,17
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,48
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 51 min 250 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 28 min 460 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 120 kW † 21 min 620 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 140 kW † 18 min 720 km/u
CCS (350 kW DC) 175 kW † 140 kW † 18 min 720 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,54
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,03
Snelladen (hoog)
€0,69€12,90
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD

Autotest – Hyundai IONIQ 5 (2021): retro, ruim en retegoed

Gepubliceerd: 2 juli 2021 15:56 | ZERauto.nl Een absolute nekkendraaier. Dat is de nieuwe, volledig elektrische Hyundai IONIQ 5. Niet alleen door zijn opvallende vormgeving, maar ook door bijzondere interieur en de mogelijkheid om de batterij supersnel op te laden. Toch is het natuurlijk ook gewoon een auto, een gebruiksvoorwerp dus. Schiet de IONIQ 5…

Rij-impressie Hyundai IONIQ 5: zijn tijd ver vooruit

Gepubliceerd: 2 juli 2021 13:20 | E-Drivers Toen de Hyundai IONIQ 5 een goeie twee jaar geleden werd aangekondigd, leken het Volkswagen- en het Renault-Nissan-concern niet bijster onder de indruk. Nu staat de IONIQ 5 bij de dealers en blijkt hij op veel punten de vloer aan te vegen met de concurrentie. We reden de IONIQ 5 een dag lang door het…

Hyundai IONIQ 5 (2021): walkaround + alle prijzen | AutoRAI TV

Gepubliceerd: 22 april 2021 16:46 | ZERauto.nl De IONIQ 5 is het eerste model van IONIQ, Hyundai’s nieuwe submerk voor batterij-elektrische voertuigen (BEV). De IONIQ 5 lijkt net een conceptcar, maar de auto gaat toch echt zo in productie. In deze video vertelt AutoRAI.nl-journalist Bart Oostvogels alles wat je over deze nieuwkomer van Hyundai moet…

Alles over de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD

Prijs, lease en bijtelling

De Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD heeft een prijs vanaf €43 500. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €165 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €221 per maand.

De Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD is bij ActivLease te leasen vanaf €519 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD is 125 kW (170 pk). Het maximale koppel is 350 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 185 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD heeft een geschatte capaciteit van 62 kWh. Daarvan is 58 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 310 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 220 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 460 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 29 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 175 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 140 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 215 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD is ongeveer 18,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 12,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Hyundai

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de IONIQ 5 op de officiële site van Hyundai.

Naar de IONIQ 5 op de website van Hyundai.