MG Marvel R Performance

Te bestellen sinds oktober 2021

€ 52.485Prijs vanaf

70.0 kWh *Accu Bruikbaar

350 kmActieradius

200 Wh/kmVerbruik

Zelf vrijblijvend in deze auto rijden?

Dat kan! Kom via 'Sturen bij je buren' in contact met een eigenaar van deze auto en hoor hoe het is om dit model te bezitten. Zonder verkoopdruk en zonder verplichtingen. Klik hier voor meer informatie.

Prijs vanaf € 52.485

Beschikbaarheid Bestelbaar
Te bestellen sinds Oktober 2021
Te bestellen tot -

Leasen vanaf € 655 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 290 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 388 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 50.990.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2024 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 250 - 520 km

Stad - Winter 355 km
Snelweg - Winter 250 km
Gecombineerd - Winter 300 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 315 km
Gecombineerd - Zomer 400 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.9 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 350 km
Totaal Vermogen 212 kW (288 pk)
Totaal Koppel 665 Nm
Aandrijving AWD

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit * 75.0 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen Geen Data
Architectuur 400 V
Garantie periode 7 jaar
Garantie afstand 150,000 km
Capaciteit Bruikbaar* 70.0 kWh
Kathodemateriaal Geen Data
Pack Samenstelling Geen Data
Nominaal Voltage Geen Data
Vormfactor Geen Data
Naam / Referentie Geen Data

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->350 km) 7u30m
Laadsnelheid 47 km/u
Kosten Publiek Laden € 7,00 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 94 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 82 kW DC
Snellaadtijd (35->280 km) 38 min
Snellaadsnelheid 380 km/u
Autocharge Ondersteund Ja
Kosten Snelladen € 14,00 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Ja
Max. Vermogen 2.4 kW AC
Aansluitingen Exterieur 1 x Type 2 (Adapter)
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 350 km
Verbruik Voertuig 200 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 370 km
Verbruik Normering 200 Wh/km
Verbruik Voertuig 189 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.3 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 135 - 280 Wh/km

Stad - Winter 197 Wh/km
Snelweg - Winter 280 Wh/km
Gecombineerd - Winter 233 Wh/km
Stad - Zomer 135 Wh/km
Snelweg - Zomer 222 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 175 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 80%
Inzittend Kind 75%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 55%
Safety Assist 80%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4674 mm
Breedte 1919 mm
Breedte met spiegels 2097 mm
Hoogte 1618 mm
Wielbasis 2804 mm
Massa Rijklaar 1995 kg
Toegestane Max. Massa 2373 kg
Laadvermogen Maximaal 478 kg
Bagageruimte 357 L
Bagageruimte Max 1396 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Kogeldruk Maximaal 50 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11.5 m
Platform Geen Data
EV Specifiek Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
Warmtepomp (WP) Ja
WP Standaarduitrusting Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40.000
Netto (Schijf 1) € 223 /mnd
Netto (Schijf 2) € 298 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35.000
Netto (Schijf 1) € 282 /mnd
Netto (Schijf 2) € 376 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30.000
Netto (Schijf 1) € 290 /mnd
Netto (Schijf 2) € 388 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Smart #3 BrabusSmart #3 Brabus €1,590 goedkoper 20 km minder actieradius 24% snellere acceleratie 6% minder stroomverbruik 34% sneller snelladen
Kia EV6 Long Range 2WDKia EV6 Long Range 2WD €1,490 goedkoper 60 km meer actieradius 49% langzamere acceleratie 10% minder stroomverbruik 182% sneller snelladen
MG Marvel RMG Marvel R €8,000 goedkoper 15 km meer actieradius 61% langzamere acceleratie 4% minder stroomverbruik 5% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van MG Marvel R Performance (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG Marvel R Performance. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 36 uur 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 22u15m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 14u15m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11u15m 31 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u30m 47 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u30m 47 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u30m 47 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 4,60
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 7,60
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 12,00
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 4,00
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 7,00
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 9,00
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van MG Marvel R Performance (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG Marvel R Performance.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 49 kW † 63 min 230 km/u
CCS (175 kW DC) 94 kW † 82 kW † 38 min 380 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 9,80
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 14,00
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 17,00
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de MG Marvel R Performance

MG Marvel R: Een volle kaart met EV bingo

Gepubliceerd: 7 oktober 2021 09:01 | Dagelijksauto Het terugkeren van MG in Nederland ging gepaard met het eerste elektrische model van het merk, de MG ZS EV...

Rij-impressie: MG Marvel R Electric doet de MG ZS EV snel vergeten

Gepubliceerd: 3 september 2021 07:32 | E-Drivers De rentree van MG twee jaar geleden was overweldigend. Niet zo zeer vanwege het briljante product, maar vooral omdat de ZS EV veel value for money is, hetgeen zich heeft vertaald in flinke verkopen in Nederland. Deze Marvel R moet het van meer hebben dan alleen een scherpe prijsstelling.

MG Marvel R Electric wordt komend najaar verwacht

Gepubliceerd: 22 juni 2021 16:02 | E-Drivers Komend najaar zal MG de Marvel R Electric lanceren. Aanvankelijk zou MG hem dit voorjaar lanceren. De Marvel R Electric wordt het eerste model van MG dat van meet af aan als een volledig elektrische auto is ontworpen. De 4,67 meter lange elektrische SUV zal beschikbaar zijn in diverse configuraties.

Alles over de MG Marvel R Performance

Prijs, lease en bijtelling

De MG Marvel R Performance heeft een prijs vanaf € 52.485. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 30.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf € 290 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf € 388 per maand.

De MG Marvel R Performance is bij ActivLease te leasen vanaf € 655 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De MG Marvel R Performance is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG Marvel R Performance is 212 kW (288 pk). Het maximale koppel is 665 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de MG Marvel R Performance heeft een geschatte capaciteit van 75 kWh. Daarvan is 70 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 350 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 250 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 36 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 94 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 82 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 245 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de MG Marvel R Performance is ongeveer 20 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 28 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13.5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De MG Marvel R Performance stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van MG

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Marvel R op de officiële site van MG.

Naar de Marvel R op de website van MG.