MG Marvel R
Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling€ 40 000 *Prijs vanaf
65.0 kWh *Accu Bruikbaar
335 km *Actieradius
194 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenEen volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!
Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers deMeer informatie
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
Prijs vanaf * € 40 000
Bestelbaar | Nee, verwacht |
Verwacht vanaf | Juni 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 500 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) * | € 148 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) * | € 198 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 235 - 495 km
Stad - Winter * | 340 km |
Snelweg - Winter * | 235 km |
Gecombineerd - Winter * | 285 km |
Stad - Zomer * | 495 km |
Snelweg - Zomer * | 300 km |
Gecombineerd - Zomer * | 380 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 4.9 sec |
Topsnelheid * | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 335 km |
Totaal Vermogen | 212 kW (288 pk) |
Totaal Koppel | 665 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 70.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->335 km) | 7 uur |
Laadsnelheid | 48 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,40 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 65.0 kWh |
Snellaadaansluiting * | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) * | 125 kW DC |
Snellaadtijd (34->268 km) * | 36 min |
Snellaadsnelheid * | 390 km/u |
Kosten Snelladen | €11,45 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 335 km |
Verbruik Voertuig * | 194 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.2 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius * | 400 km |
Verbruik Normering * | Geen Data |
Verbruik Voertuig * | 163 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering * | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.8 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 131 - 277 Wh/km
Stad - Winter * | 191 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 277 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 228 Wh/km |
Stad - Zomer * | 131 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 217 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 171 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4674 mm |
Breedte | 1919 mm |
Breedte met spiegels | Geen Data |
Hoogte | 1618 mm |
Wielbasis | 2800 mm |
Massa Rijklaar * | 1900 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | 357 L |
Bagageruimte Max | 1396 L |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | 750 kg |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | Geen Data |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | C - Lage Middenklasse |
Dakrails | Ja |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 148 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 198 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 198 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 264 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van MG Marvel R (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG Marvel R. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 33u15m | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 20u45m | 16 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 13u15m | 25 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 10u30m | 32 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 7 uur | 48 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7 uur | 48 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 7 uur | 48 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€4,27
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,49
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€6,40
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€7,76
|
Snelladen van MG Marvel R (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG Marvel R.
MG heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de Marvel R. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 40 kW † | 72 min | 190 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 70 kW † | 41 min | 340 km/u |
CCS (150 kW DC) | 125 kW † | 80 kW † | 36 min | 390 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€6,79
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€11,45
|
Snelladen (hoog) | €0,69€13,39
|
(Advertisement)
Nieuws over de MG Marvel R

MG toont ambities met nieuwe Marvel R Electric
Gepubliceerd: 17 maart 2021 07:03 | ZERauto.nl MG wil een serieuze speler worden met elektische auto’s in Europa en zet vaart achter de introductie van aansprekende modellen. Tegelijk met ’s werelds eerste 100% elektrische stationwagen presenteert het merk ook een nieuw topmodel: de Marvel R Electric. Deze elektrische SUV met een opvallend…Alles over de MG Marvel R
Prijs, lease en bijtelling
De MG Marvel R heeft een geschatte prijs vanaf €40 000. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €148 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €198 per maand.
De MG Marvel R is te leasen vanaf ongeveer €500 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De MG Marvel R is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG Marvel R is 212 kW (288 pk). Het maximale koppel is 665 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.9 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 200 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de MG Marvel R heeft een geschatte capaciteit van 70 kWh. Daarvan is 65 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 495 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 33 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 125 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 80 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de MG Marvel R is ongeveer 19,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,7 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,1 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De MG Marvel R stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van MG
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Marvel R op de officiële site van MG.