MG MG5 Electric Long Range

Te bestellen sinds maart 2022

€ 38.885Prijs vanaf

57.4 kWhAccu Bruikbaar

335 kmActieradius

171 Wh/kmVerbruik

SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van € 2.950.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 38.885

Beschikbaarheid Bestelbaar
Te bestellen sinds Maart 2022
Te bestellen tot -

Leasen vanaf € 552 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 201 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 270 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is € 37.890.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2024 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 235 - 500 km

Stad - Winter 330 km
Snelweg - Winter 235 km
Gecombineerd - Winter 280 km
Stad - Zomer 500 km
Snelweg - Zomer 300 km
Gecombineerd - Zomer 385 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.7 sec
Topsnelheid 185 km/u
Actieradius Elektrisch 335 km
Totaal Vermogen 115 kW (156 pk)
Totaal Koppel 280 Nm
Aandrijving Voor

Accu / Tractiebatterij

Capaciteit 61.1 kWh
Batterij Type Lithium-ion
Aantal Cellen Geen Data
Architectuur 400 V
Garantie periode Geen Data
Garantie afstand Geen Data
Capaciteit Bruikbaar 57.4 kWh
Kathodemateriaal NMC
Pack Samenstelling Geen Data
Nominaal Voltage Geen Data
Vormfactor Geen Data
Naam / Referentie Geen Data

Opladen

Thuis / Bestemming

Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->335 km) 6u15m
Laadsnelheid 55 km/u
Kosten Publiek Laden € 5,98 per 100 km

Snelladen

Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 87 kW DC
Snellaadvermogen (10-80%) 60 kW DC
Snellaadtijd (33->268 km) 42 min
Snellaadsnelheid 330 km/u
Autocharge Ondersteund Ja
Kosten Snelladen € 11,97 per 100 km

Plug & Charge

Plug & Charge Ondersteund Nee
Ondersteund Protocol -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

Bidirectioneel Laden (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Mogelijk Ja
Max. Vermogen 2.2 kW AC
Aansluitingen Exterieur 1 x Type 2 (Adapter)
Aansluitingen Interieur -

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2H via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -
V2G via DC Ondersteund Nee
Max. Vermogen -

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 335 km
Verbruik Voertuig 171 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 400 km
Verbruik Normering 170 Wh/km
Verbruik Voertuig 144 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 380 km
Verbruik Normering 170 Wh/km
Verbruik Voertuig 151 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 115 - 244 Wh/km

Stad - Winter 174 Wh/km
Snelweg - Winter 244 Wh/km
Gecombineerd - Winter 205 Wh/km
Stad - Zomer 115 Wh/km
Snelweg - Zomer 191 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 149 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4600 mm
Breedte 1818 mm
Breedte met spiegels 2059 mm
Hoogte 1543 mm
Wielbasis 2659 mm
Massa Rijklaar 1637 kg
Toegestane Max. Massa 2017 kg
Laadvermogen Maximaal 480 kg
Bagageruimte 479 L
Bagageruimte Max 1367 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 500 kg
Trekgewicht Geremd 500 kg
Kogeldruk Maximaal 50 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Platform Geen Data
EV Specifiek Platform Geen Data
Carrosserie Station
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
Warmtepomp (WP) Nee
WP Standaarduitrusting -

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35.000
Netto (Schijf 1) € 193 /mnd
Netto (Schijf 2) € 257 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30.000
Netto (Schijf 1) € 201 /mnd
Netto (Schijf 2) € 270 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 30.000
Netto (Schijf 1) € 201 /mnd
Netto (Schijf 2) € 270 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

MG Marvel RMG Marvel R €5,600 duurder 30 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie 12% meer stroomverbruik 21% sneller snelladen
MG MG5 Electric Standard RangeMG MG5 Electric Standard Range €3,000 goedkoper 70 km minder actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik 3% langzamer snelladen
MG MG4 Electric 64 kWhMG MG4 Electric 64 kWh €3,100 goedkoper 25 km meer actieradius 3% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 91% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van MG MG5 Electric Long Range (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de MG MG5 Electric Long Range. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 29u30m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 18u15m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 11u45m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9u15m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6u15m 54 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 54 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 6u15m 54 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€ 0,23€ 3,93
Thuis Laden (gemiddeld)
€ 0,38€ 6,50
Thuis Laden (hoog)
€ 0,60€ 10,26
Publiek Laden (laag)
€ 0,20€ 3,42
Publiek Laden (gemiddeld)
€ 0,35€ 5,98
Publiek Laden (hoog)
€ 0,45€ 7,70
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van MG MG5 Electric Long Range (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de MG MG5 Electric Long Range.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 63 min 220 km/u
CCS (100 kW DC) 87 kW † 60 kW † 42 min 330 km/u
CCS (150 kW DC) 87 kW † 60 kW † 42 min 330 km/u
Dit voertuig ondersteunt Autocharge
Dit voertuig ondersteunt geen Plug & Charge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

Plug & Charge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten conform ISO 15118.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€ 0,49€ 8,38
Snelladen (gemiddeld)
€ 0,70€ 11,97
Snelladen (hoog)
€ 0,85€ 14,54
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de MG MG5 Electric Long Range

Test MG 5: elektrische stationwagon is uniek en niet te duur (maar ook niet perfect)

Gepubliceerd: 12 augustus 2022 15:36 | E-Drivers Het Chinese MG heeft voorlopig het rijk alleen met een elektrische stationwagon. De MG 5 oogt misschien niet heel modern of spraakmakend, maar blijkt behoorlijk praktisch en redelijk betaalbaar.

Rijtest MG 5: vergeet al die crossovers toch!

Gepubliceerd: 18 juli 2022 19:21 | Dagelijksauto De ene na de andere crossover en SUV wordt gepresenteerd, terwijl het a-segment langzaam uitsterft. Het lijkt wel of we..

MG 5 Electric stationwagen is vanaf maart leverbaar

Gepubliceerd: 16 februari 2022 15:56 | E-Drivers MG, het Britse merk dat sinds een aantal jaren onderdeel van het grote Chinese SAIC-concern is, kondigt aan dat de MG5 Electric vanaf maart verkrijgbaar zal zijn. Dit is de allereerste elektrische stationwagen, en ook nog eens een behoorlijk betaalbare.

Alles over de MG MG5 Electric Long Range

Prijs, lease en bijtelling

De MG MG5 Electric Long Range heeft een prijs vanaf € 38.885. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 30.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf € 201 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf € 270 per maand.

De MG MG5 Electric Long Range is bij ActivLease te leasen vanaf € 552 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De MG MG5 Electric Long Range is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de MG MG5 Electric Long Range is 115 kW (156 pk). Het maximale koppel is 280 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 185 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de MG MG5 Electric Long Range heeft een capaciteit van 61.1 kWh. Daarvan is 57.4 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 500 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 6 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 29 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 87 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 60 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de MG MG5 Electric Long Range is ongeveer 17.1 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24.4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11.5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De MG MG5 Electric Long Range stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van MG

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de MG5 op de officiële site van MG.

Naar de MG5 op de website van MG.