BMW iX xDrive 50
Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling€ 105 472Prijs vanaf
105.0 kWh *Accu Bruikbaar
510 km *Actieradius
206 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenEen volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!
Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers deMeer informatie
Prijs vanaf € 105 472
Bestelbaar | Nee, verwacht |
Verwacht vanaf * | November 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 1 300 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 584 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 779 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 370 - 725 km
Stad - Winter * | 505 km |
Snelweg - Winter * | 370 km |
Gecombineerd - Winter * | 435 km |
Stad - Zomer * | 725 km |
Snelweg - Zomer * | 465 km |
Gecombineerd - Zomer * | 575 km |
Zakelijk - Operational Lease € 1,636 /mnd
Leasetarief | € 1,575 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 61 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 1,448 /mnd
Leasetarief | € 1,171 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 61 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 72 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 1,149 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 872 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 61 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 72 /mnd |
Particulier - Kopen € 1,359 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 1,055 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 73 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 87 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u * | 4.8 sec |
Topsnelheid | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 510 km |
Totaal Vermogen * | 370 kW (503 pk) |
Totaal Koppel | Geen Data |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 110.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->510 km) | 11u15m |
Laadsnelheid | 45 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,80 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 105.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) * | 200 kW DC |
Snellaadtijd (51->408 km) * | 37 min |
Snellaadsnelheid * | 570 km/u |
Kosten Snelladen | €12,15 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 510 km |
Verbruik Voertuig * | 206 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.3 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius * | 600 km |
Verbruik Normering * | 200 Wh/km |
Verbruik Voertuig * | 175 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering * | 2.2 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.0 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 145 - 284 Wh/km
Stad - Winter * | 208 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 284 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 241 Wh/km |
Stad - Zomer * | 145 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 226 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 183 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte * | 4950 mm |
Breedte * | 2000 mm |
Breedte met spiegels * | Geen Data |
Hoogte * | 1700 mm |
Wielbasis | 3000 mm |
Massa Rijklaar * | 2500 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | Geen Data |
Bagageruimte Max | Geen Data |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Geen Data |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | Geen Data |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | E - Hoge Middenklasse |
Dakrails | Geen Data |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 584 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 779 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) | € 633 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 845 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van BMW iX xDrive 50 (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW iX xDrive 50. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 53u45m | 9 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 33u30m | 15 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 21u30m | 24 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 16u45m | 30 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 11u15m | 45 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 11u15m | 45 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 11u15m | 45 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€4,53
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,71
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€6,80
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€8,24
|
Snelladen van BMW iX xDrive 50 (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW iX xDrive 50.
BMW heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de iX. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 93 min | 230 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 85 kW † | 55 min | 380 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 105 kW † | 44 min | 480 km/u |
CCS (175 kW DC) | 175 kW | 115 kW † | 40 min | 530 km/u |
CCS (350 kW DC) | 200 kW † | 125 kW † | 37 min | 570 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€7,21
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€12,15
|
Snelladen (hoog) | €0,69€14,21
|
(Advertisement)
Nieuws over de BMW iX xDrive 50

BMW iX: actieradius tot 600 kilometer en marktintroductie eind dit jaar
Gepubliceerd: 19 maart 2021 19:22 | E-Drivers Eindelijk is er meer informatie beschikbaar over de BMW iX, de volgende elektrische SUV van de Beierse autofabrikant. Er zijn nu twee typenummers bekend, die de echte BMW-liefhebbers wel wat zeggen. Niet alles natuurlijk, maar we hebben daar gelukkig ook de specificaties bij.
BMW iX komt als xDrive40 en xDrive50: prijzen en details!
Gepubliceerd: 17 maart 2021 08:58 | ZERauto.nl Interesse in de volledig elektrische BMW iX? Dan moet je opletten, want BMW Nederland maakt meer bekend over de line-up en de prijzen. Bij de marktintroductie, die eind 2021 plaatsvindt, hebben klanten de keuze uit twee modelvarianten: de BMW iX xDrive50 en BMW iX xDrive40.Alles over de BMW iX xDrive 50
Prijs, lease en bijtelling
De BMW iX xDrive 50 heeft een prijs vanaf €105 472. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €584 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €779 per maand.
De BMW iX xDrive 50 is te leasen vanaf ongeveer €1 300 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De BMW iX xDrive 50 is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de BMW iX xDrive 50 is 370 kW (503 pk). Het maximale koppel is Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de BMW iX xDrive 50 heeft een geschatte capaciteit van 110 kWh. Daarvan is 105 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 510 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 370 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 725 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 11 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 53 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 200 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 125 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 355 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de BMW iX xDrive 50 is ongeveer 20,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.3 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 28,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14,5 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De BMW iX xDrive 50 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van BMW
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de iX op de officiële site van BMW.