BMW iX xDrive 40

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 86 972Prijs vanaf

71.0 kWhAccu Bruikbaar

350 km *Actieradius

203 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf € 86 972

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf November 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 954 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 458 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 611 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €85 500.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 255 - 500 km

Stad - Winter * 345 km
Snelweg - Winter * 255 km
Gecombineerd - Winter * 300 km
Stad - Zomer * 500 km
Snelweg - Zomer * 320 km
Gecombineerd - Zomer * 400 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,361 /mnd

Leasetarief € 1,300 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,219 /mnd

Leasetarief € 965 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 121 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 72 /mnd

Zakelijk - Kopen € 973 /mnd

Afschrijving excl. rente € 719 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 121 /mnd
Elektriciteit € 61 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 72 /mnd

Particulier - Kopen € 1,151 /mnd

Afschrijving excl. rente € 870 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 121 /mnd
Elektriciteit € 73 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 87 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €28,751. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.1 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch * 350 km
Totaal Vermogen 240 kW (326 pk)
Totaal Koppel 630 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 76.6 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->350 km) 7u45m
Laadsnelheid 46 km/u
Kosten Publiek Laden €6,70 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 71.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 150 kW DC
Snellaadtijd (35->280 km) 31 min
Snellaadsnelheid 470 km/u
Kosten Snelladen €11,98 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 350 km
Verbruik Voertuig * 203 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.3 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 425 km
Verbruik Normering 194 Wh/km
Verbruik Voertuig 167 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 372 km
Verbruik Normering 225 Wh/km
Verbruik Voertuig 191 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 142 - 278 Wh/km

Stad - Winter * 206 Wh/km
Snelweg - Winter * 278 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 237 Wh/km
Stad - Zomer * 142 Wh/km
Snelweg - Zomer * 222 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 178 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4953 mm
Breedte 1967 mm
Breedte met spiegels 2230 mm
Hoogte 1695 mm
Wielbasis 3000 mm
Massa Rijklaar 2440 kg
Toegestane Max. Massa 3010 kg
Laadvermogen Maximaal 670 kg
Bagageruimte 500 L
Bagageruimte Max 1750 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 2500 kg
Kogeldruk Maximaal 100 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 12,8 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 458 /mnd
Netto (Schijf 2) € 611 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 507 /mnd
Netto (Schijf 2) € 677 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Audi e-tron S 55 quattroAudi e-tron S 55 quattro €17,568 duurder 30 km minder actieradius 26% snellere acceleratie 33% meer stroomverbruik 9% sneller snelladen
Audi e-tron 55 quattroAudi e-tron 55 quattro €15,472 goedkoper 15 km meer actieradius 7% snellere acceleratie 17% meer stroomverbruik 26% sneller snelladen
Audi e-tron Sportback 55 quattroAudi e-tron Sportback 55 quattro €13,072 goedkoper 25 km meer actieradius 7% snellere acceleratie 14% meer stroomverbruik 28% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van BMW iX xDrive 40 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW iX xDrive 40. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 36u30m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 22u45m 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 14u30m 24 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11u30m 30 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7u45m 45 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 45 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7u45m 45 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,47
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,65
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,70
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,12
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van BMW iX xDrive 40 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW iX xDrive 40.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 70 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 80 kW † 39 min 370 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 100 kW † 31 min 470 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€7,10
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,98
Snelladen (hoog)
€0,69€14,01
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de BMW iX xDrive 40

BMW iX: eerste kennismaking + privéconcert – AutoRAI TV

Gepubliceerd: 10 juni 2021 16:23 | ZERauto.nl BMW maakt zich klaar voor de marktintroductie van de nieuwe, volledig elektrische BMW iX. Tijdens een sneak preview hebben we de iX al uitgebreid kunnen ervaren. In deze video legt AutoRAI.nl-journalist Bart Oostvogels alles uit wat je over deze BMW iX moet weten. Daarnaast trakteert deze BMW iX je ook nog op…

BMW iX is klaar voor productie, eerste leveringen in het najaar

Gepubliceerd: 4 juni 2021 18:01 | E-Drivers De BMW iX is klaar voor productie. BMW meldt in een persbericht dat de iX vanaf november wereldwijd zal worden geleverd. Het nieuwe technologische vlaggenschip moet emissievrij rijplezier combineren met sportiviteit en een overtuigende actieradius.

Eerste impressie BMW iX: elektrisch slagschip uit Beieren

Gepubliceerd: 2 juni 2021 01:21 | Dagelijksauto Vandaag deelt BMW de iX met de wereld. Maar er stond al een paar weken een iX op Nederlandse bodem...

Alles over de BMW iX xDrive 40

Prijs, lease en bijtelling

De BMW iX xDrive 40 heeft een prijs vanaf €86 972. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €458 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €611 per maand.

De BMW iX xDrive 40 is bij ActivLease te leasen vanaf €954 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De BMW iX xDrive 40 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW iX xDrive 40 is 240 kW (326 pk). Het maximale koppel is 630 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.1 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de BMW iX xDrive 40 heeft een capaciteit van 76,6 kWh. Daarvan is 71 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 350 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 255 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 500 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 36 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 100 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 245 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de BMW iX xDrive 40 is ongeveer 20,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.3 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14,2 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De BMW iX xDrive 40 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van BMW

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de iX op de officiële site van BMW.

Naar de iX op de website van BMW.