Kia EV6 GT

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 63 595Prijs vanaf

77.4 kWh *Accu Bruikbaar

395 km *Actieradius

196 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

De EV6 is de eerste Kia die op het E-GMP platform gebouwd gaat worden. Ook de Hyundai IONIQ 5 wordt op dit platform gebouwd. Kia heeft inmiddels enkele specificaties vrijgegeven, maar veel details zijn nog onzeker. De hier getoonde GT is de snelste en duurste uitvoering. Diverse goedkopere uitvoeringen zullen ook beschikbaar komen.
Alle specificaties met een * zijn schattingen.

Gratis test voor bedrijven: welke EV past bij mij?

Maak kennis met de e-AutoKeuzeHulp. Deze tool biedt werknemers eenvoudig inzicht in welke elektrische auto het beste bij ze past. In 10 simpele stappen een advies op basis van alle beschikbare modellen.
Meer informatie

Prijs vanaf € 63 595

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * November 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 789 /mnd

Netto Bijtelling 2022 (Schijf 1) € 351 /mnd
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 2) € 468 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €62 505.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 280 - 570 km

Stad - Winter * 390 km
Snelweg - Winter * 280 km
Gecombineerd - Winter * 335 km
Stad - Zomer * 570 km
Snelweg - Zomer * 360 km
Gecombineerd - Zomer * 445 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,008 /mnd

Leasetarief € 950 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 911 /mnd

Leasetarief € 706 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 92 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 55 /mnd

Zakelijk - Kopen € 731 /mnd

Afschrijving excl. rente € 526 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 92 /mnd
Elektriciteit € 58 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 55 /mnd

Particulier - Kopen € 865 /mnd

Afschrijving excl. rente € 636 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 92 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 67 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €21,023. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 3.5 sec
Topsnelheid 260 km/u
Actieradius Elektrisch * 395 km
Totaal Vermogen 430 kW (585 pk)
Totaal Koppel 740 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 82.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Achterzijde - Rechts
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->395 km) 8u30m
Laadsnelheid 48 km/u
Kosten Publiek Laden €6,47 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 77.4 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Achterzijde - Rechts
Snellaadvermogen (max) * 250 kW DC
Snellaadtijd (40->316 km) * 18 min
Snellaadsnelheid * 920 km/u
Kosten Snelladen €11,56 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 395 km
Verbruik Voertuig * 196 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 136 - 276 Wh/km

Stad - Winter * 198 Wh/km
Snelweg - Winter * 276 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 231 Wh/km
Stad - Zomer * 136 Wh/km
Snelweg - Zomer * 215 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 174 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4695 mm
Breedte 1890 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1550 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar 2175 kg
Toegestane Max. Massa 2580 kg
Laadvermogen Maximaal 505 kg
Bagageruimte 490 L
Bagageruimte Max 1300 L
Bagageruimte Voor 20 L
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd 1600 kg
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Platform HMG E-GMP
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 351 /mnd
Netto (Schijf 2) € 468 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 351 /mnd
Netto (Schijf 2) € 468 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 351 /mnd
Netto (Schijf 2) € 468 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Hyundai IONIQ 5 Project 45Hyundai IONIQ 5 Project 45 €4,600 goedkoper 25 km minder actieradius 49% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 7% langzamer snelladen
Volvo XC40 Recharge Twin Pure ElectricVolvo XC40 Recharge Twin Pure El €7,100 goedkoper 55 km minder actieradius 40% langzamere acceleratie 13% meer stroomverbruik 52% langzamer snelladen
Audi Q4 e-tron 50 quattroAudi Q4 e-tron 50 quattro €1,220 duurder 10 km minder actieradius 77% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 49% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Kia EV6 GT (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia EV6 GT. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 39u45m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24u45m 16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 15u45m 25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12u30m 32 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u30m 46 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u30m 46 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u30m 46 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,31
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,53
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€6,47
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,84
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Kia EV6 GT (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia EV6 GT.

Kia heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de EV6. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 68 min 240 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 90 kW † 38 min 430 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 125 kW † 27 min 610 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 140 kW † 24 min 690 km/u
CCS (350 kW DC) 250 kW † 185 kW † 18 min 920 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,86
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€11,56
Snelladen (hoog)
€0,69€13,52
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Kia EV6 GT

Kia EV6 komt in meerdere uitvoeringen, dit zijn de prijzen

Gepubliceerd: 31 maart 2021 09:57 | ZERauto.nl Kia maakt de line-up van de gloednieuwe, volledig elektrische EV6 bekend. De elektrische Kia komt in meerdere uitvoeringen op de markt, te weten de basisversie, de GT-line en de GT als absolute topmodel. De GT is met recht het topmodel, want hij heeft 430 kW (584 pk)!

Kia EV6 komt er ook als sportieve, krachtige GT met 430 kW

Gepubliceerd: 30 maart 2021 12:03 | E-Drivers Vanochtend presenteerde Kia de EV6, de eerste elektrische auto die Kia op basis van het E-GMP-platform gaat bouwen. Hij gaat komende zomer in productie, de eerste leveringen verwacht men vanaf september. Er komen versies met achter- en vierwielaandrijving en een systeemvermogen tot 430 kW.

Zo ziet de Kia EV6 eruit!

Gepubliceerd: 15 maart 2021 11:30 | E-Drivers Nadat Hyundai een paar weken geleden de Ioniq 5 onthulde, geeft nu Kia op zijn beurt beelden vrij van de nieuwe EV6. Beide modellen staan op het E-GMP platform dat een nieuwe standaard in dit segment moet vormen. Ook symboliseert de EV6 de nieuwe “Opposites United” designtaal van Kia.

Alles over de Kia EV6 GT

Prijs, lease en bijtelling

De Kia EV6 GT heeft een prijs vanaf €63 595. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €351 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €468 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Kia EV6 GT voor het eerst leverbaar wordt (2022).

De Kia EV6 GT is bij ActivLease te leasen vanaf €789 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia EV6 GT is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia EV6 GT is 430 kW (585 pk). Het maximale koppel is 740 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 260 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia EV6 GT heeft een geschatte capaciteit van 82,5 kWh. Daarvan is 77,4 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 395 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 280 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 570 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 39 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 250 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 185 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 275 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Kia EV6 GT is ongeveer 19,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia EV6 GT stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de EV6 op de officiële site van Kia.

Naar de EV6 op de website van Kia.