Kia EV6 GT
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 64 195Prijs vanaf
74.0 kWh *Accu Bruikbaar
370 km *Actieradius
200 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenMet deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!
Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.
Prijs vanaf € 64 195
Bestelbaar | Ja, voorbestelling |
Verwacht vanaf * | November 2022 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf € 786 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) | € 364 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) | € 487 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 265 - 535 km
Stad - Winter * | 365 km |
Snelweg - Winter * | 265 km |
Gecombineerd - Winter * | 315 km |
Stad - Zomer * | 535 km |
Snelweg - Zomer * | 335 km |
Gecombineerd - Zomer * | 420 km |
Zakelijk - Operational Lease € 1,046 /mnd
Leasetarief | € 950 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 957 /mnd
Leasetarief | € 713 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 93 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 55 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 775 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 531 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 93 /mnd |
Elektriciteit | € 96 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 55 /mnd |
Particulier - Kopen € 919 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 642 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 93 /mnd |
Elektriciteit | € 117 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 67 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 3.5 sec |
Topsnelheid | 260 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 370 km |
Totaal Vermogen | 430 kW (585 pk) |
Totaal Koppel | 740 Nm |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 77.4 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Achterzijde - Rechts |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->370 km) | 8 uur |
Laadsnelheid | 47 km/u |
Kosten Publiek Laden | €7,80 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 74.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Achterzijde - Rechts |
Snellaadvermogen (max) | 233 kW DC |
Snellaadtijd (37->296 km) | 16 min |
Snellaadsnelheid | 970 km/u |
Kosten Snelladen | €13,80 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 370 km |
Verbruik Voertuig * | 200 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.2 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 424 km |
Verbruik Normering | 206 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 175 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 2.3 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.0 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 138 - 279 Wh/km
Stad - Winter * | 203 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 279 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 235 Wh/km |
Stad - Zomer * | 138 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 221 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 176 Wh/km |
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling | |
Inzittende Volwassene | 90% |
Inzittend Kind | 86% |
Jaar van Beoordeling | 2022 |
Kwetsbare Weggebruikers | 64% |
Safety Assist | 87% |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4695 mm |
Breedte | 1890 mm |
Breedte met spiegels | Geen Data |
Hoogte | 1545 mm |
Wielbasis | 2900 mm |
Massa Rijklaar | 2200 kg |
Toegestane Max. Massa | 2610 kg |
Laadvermogen Maximaal | 510 kg |
Bagageruimte | 480 L |
Bagageruimte Max | 1260 L |
Bagageruimte Voor | 20 L |
Daklast Maximaal | 80 kg |
Trekhaak Mogelijk | Ja |
Trekgewicht Ongeremd | 750 kg |
Trekgewicht Geremd | 1800 kg |
Kogeldruk Maximaal | 100 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 11,6 m |
Platform | HMG E-GMP |
Carrosserie | SUV |
Segment | C - Lage Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 35 000 |
Netto (Schijf 1) | € 364 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 487 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) | € 373 /mnd |
Netto (Schijf 2) | € 499 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Kia EV6 GT (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia EV6 GT. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 38 uur | 10 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 23u45m | 16 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 15 uur | 25 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 11u45m | 31 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 8 uur | 46 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 8 uur | 46 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 8 uur | 46 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€7,00
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€4,40
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€7,80
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€9,60
|
Snelladen van Kia EV6 GT (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia EV6 GT.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 65 min | 230 km/u |
CCS (175 kW DC) | 175 kW | 162 kW † | 20 min | 770 km/u |
CCS (350 kW DC) | 233 kW † | 200 kW † | 16 min | 970 km/u |
Laadcurve |
---|
![]() |
Data beschikbaar gesteld door Fastned |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,45€9,00
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€13,80
|
Snelladen (hoog) | €0,87€17,40
|
(Advertisement)
Nieuws over de Kia EV6 GT

Rij-impressie Kia EV6 – Een nieuwe maatstaf?
Gepubliceerd: 15 oktober 2021 12:35 | E-Drivers De specificaties van de EV6 kennen we al omdat de Kia technisch en qua architectuur overeenkomt met de Hyundai Ioniq 5. Na een flinke rit door het Spaanse Andalusië weten we nu ook dat de EV6 een afwijkend rijkarakter heeft, en zelfs een enigszins andere marktpositie.
Kia EV6 komt in meerdere uitvoeringen, dit zijn de prijzen
Gepubliceerd: 31 maart 2021 09:57 | ZERauto.nl Kia maakt de line-up van de gloednieuwe, volledig elektrische EV6 bekend. De elektrische Kia komt in meerdere uitvoeringen op de markt, te weten de basisversie, de GT-line en de GT als absolute topmodel. De GT is met recht het topmodel, want hij heeft 430 kW (584 pk)!
Kia EV6 komt er ook als sportieve, krachtige GT met 430 kW
Gepubliceerd: 30 maart 2021 12:03 | E-Drivers Vanochtend presenteerde Kia de EV6, de eerste elektrische auto die Kia op basis van het E-GMP-platform gaat bouwen. Hij gaat komende zomer in productie, de eerste leveringen verwacht men vanaf september. Er komen versies met achter- en vierwielaandrijving en een systeemvermogen tot 430 kW.Alles over de Kia EV6 GT
Prijs, lease en bijtelling
De Kia EV6 GT heeft een prijs vanaf €64 195. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €364 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €487 per maand.
De Kia EV6 GT is bij ActivLease te leasen vanaf €786 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Kia EV6 GT is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia EV6 GT is 430 kW (585 pk). Het maximale koppel is 740 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 260 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Kia EV6 GT heeft een capaciteit van 77,4 kWh. Daarvan is 74 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 370 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 535 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 38 uur.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 233 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 200 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 20 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Kia EV6 GT is ongeveer 20 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 27,9 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,8 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Kia EV6 GT stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Kia
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de EV6 op de officiële site van Kia.