Hyundai Kona Electric 39 kWh
Elektrische Auto - 12% Bijtelling€ 37 000 *Prijs vanaf
39.2 kWhAccu Bruikbaar
250 km *Actieradius
157 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenGratis test voor bedrijven: welke EV past bij mij?
Maak kennis met de e-AutoKeuzeHulp. Deze tool biedt werknemers eenvoudig inzicht in welke elektrische auto het beste bij ze past. In 10 simpele stappen een advies op basis van alle beschikbare modellen.Meer informatie
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
Prijs vanaf * € 37 000
Bestelbaar | Nee, verwacht |
Verwacht vanaf * | Juli 2021 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 450 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) * | € 137 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) * | € 183 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 175 - 380 km
Stad - Winter * | 245 km |
Snelweg - Winter * | 175 km |
Gecombineerd - Winter * | 210 km |
Stad - Zomer * | 380 km |
Snelweg - Zomer * | 230 km |
Gecombineerd - Zomer * | 290 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 9.9 sec |
Topsnelheid | 155 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 250 km |
Totaal Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Totaal Koppel | 395 Nm |
Aandrijving | Voor |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 42.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Voorzijde - Midden |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->250 km) | 4u15m |
Laadsnelheid | 60 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,18 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar | 39.2 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Voorzijde - Midden |
Snellaadvermogen (max) | 50 kW DC |
Snellaadtijd (25->200 km) | 50 min |
Snellaadsnelheid | 210 km/u |
Kosten Snelladen | €9,26 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 250 km |
Verbruik Voertuig * | 157 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.8 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 305 km |
Verbruik Normering | 143 Wh/km |
Verbruik Voertuig | 129 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | 1.6 l/100km |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.4 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 103 - 224 Wh/km
Stad - Winter * | 160 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 224 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 187 Wh/km |
Stad - Zomer * | 103 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 170 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 135 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4205 mm |
Breedte | 1800 mm |
Breedte met spiegels | 2070 mm |
Hoogte | 1570 mm |
Wielbasis | 2600 mm |
Massa Rijklaar | 1610 kg |
Toegestane Max. Massa | 2020 kg |
Laadvermogen Maximaal | 510 kg |
Bagageruimte | 332 L |
Bagageruimte Max | 1114 L |
Bagageruimte Voor | 0 L |
Daklast Maximaal | 80 kg |
Trekhaak Mogelijk | Nee |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Kogeldruk Maximaal | 0 kg |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | 10,4 m |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | B - Compacte Klasse |
Dakrails | Ja |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 137 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 183 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 183 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 244 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Hyundai Kona Electric 39 kWh (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Hyundai Kona Electric 39 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 20u15m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 12u30m | 20 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 8 uur | 31 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 6u15m | 40 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 4u15m | 59 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 4u15m | 59 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 4u15m | 59 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€3,45
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€2,83
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,18
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€6,28
|
Snelladen van Hyundai Kona Electric 39 kWh (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Hyundai Kona Electric 39 kWh.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 35 kW † | 50 min | 210 km/u |
CCS (100 kW DC) | 50 kW † | 35 kW † | 50 min | 210 km/u |
CCS (150 kW DC) | 50 kW † | 35 kW † | 50 min | 210 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€5,49
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€9,26
|
Snelladen (hoog) | €0,69€10,83
|
(Advertisement)
Nieuws over de Hyundai Kona Electric 39 kWh

Dit is de vernieuwde Hyundai Kona Electric
Gepubliceerd: 11 november 2020 09:14 | ZERauto.nl Met wereldwijd al 120.000 verkochte exemplaren – waarvan dik 53.000 stuks in Europa – is de huidige Hyundai Kona Electric een succesnummer. In de zomer van 2021 introduceert Hyundai de vernieuwde Kona Electric. Het belangrijkste nieuws: een opgefrist design, extra veiligheidsvoorzieningen en…Alles over de Hyundai Kona Electric 39 kWh
Prijs, lease en bijtelling
De Hyundai Kona Electric 39 kWh heeft een geschatte prijs vanaf €37 000. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €137 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €183 per maand.
De Hyundai Kona Electric 39 kWh is te leasen vanaf ongeveer €450 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Hyundai Kona Electric 39 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Hyundai Kona Electric 39 kWh is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 395 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 155 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Hyundai Kona Electric 39 kWh heeft een geschatte capaciteit van 42 kWh. Daarvan is 39,2 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 250 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 175 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 380 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 20 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 50 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 35 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 50 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Hyundai Kona Electric 39 kWh is ongeveer 15,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 10,3 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Hyundai Kona Electric 39 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de Hyundai Kona Electric 39 kWh. Het vorige model was €205 goedkoper, had dezelfde actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.