JAC iEV7s

Elektrische Auto - 12% Bijtelling

€ 32 210Prijs vanaf

39.0 kWhAccu Bruikbaar

225 km *Actieradius

173 Wh/km *Verbruik

Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 32 210

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Februari 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 400 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 119 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 159 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 160 - 340 km

Stad - Winter * 225 km
Snelweg - Winter * 160 km
Gecombineerd - Winter * 190 km
Stad - Zomer * 340 km
Snelweg - Zomer * 205 km
Gecombineerd - Zomer * 260 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 12.0 sec
Topsnelheid 132 km/u
Actieradius Elektrisch * 225 km
Totaal Vermogen 85 kW (116 pk)
Totaal Koppel 270 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 43.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 6.6 kW AC
Laadtijd (0->225 km) † 7 uur
Laadsnelheid † 32 km/u
Kosten Publiek Laden €5,71 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 39.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 40 kW DC
Snellaadtijd (23->180 km) 64 min
Snellaadsnelheid 140 km/u
Kosten Snelladen €10,21 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 29A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 12u30m en een laadsnelheid van 18 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 225 km
Verbruik Voertuig * 173 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 300 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 130 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 240 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 163 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 115 - 244 Wh/km

Stad - Winter * 173 Wh/km
Snelweg - Winter * 244 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 205 Wh/km
Stad - Zomer * 115 Wh/km
Snelweg - Zomer * 190 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 150 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4135 mm
Breedte 1750 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1560 mm
Wielbasis 2490 mm
Massa Rijklaar 1535 kg
Toegestane Max. Massa 1870 kg
Laadvermogen Maximaal 435 kg
Bagageruimte 250 L
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen Data
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 119 /mnd
Netto (Schijf 2) € 159 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 159 /mnd
Netto (Schijf 2) € 213 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Opel Mokka-eOpel Mokka-e €2,189 duurder 30 km meer actieradius 29% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 143% sneller snelladen
Kia e-Soul 39 kWhKia e-Soul 39 kWh €1,285 duurder 5 km meer actieradius 18% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 57% sneller snelladen
Hyundai Kona Electric 39 kWhHyundai Kona Electric 39 kWh €4,585 duurder 30 km meer actieradius 18% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 50% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van JAC iEV7s (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de JAC iEV7s. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 20 uur 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 12u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 8 uur 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 7 uur 32 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 12u30m 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 8 uur 28 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x29A 6.6 kW † 7 uur 32 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,81
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,11
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,71
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van JAC iEV7s (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de JAC iEV7s.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 40 kW † 27 kW † 64 min 140 km/u
CCS (100 kW DC) 40 kW † 27 kW † 64 min 140 km/u
CCS (150 kW DC) 40 kW † 27 kW † 64 min 140 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,21
Snelladen (hoog)
€0,69€11,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Alles over de JAC iEV7s

Prijs, lease en bijtelling

De JAC iEV7s heeft een prijs vanaf €32 210. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €119 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €159 per maand.

De JAC iEV7s is te leasen vanaf ongeveer €400 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De JAC iEV7s is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de JAC iEV7s is 85 kW (116 pk). Het maximale koppel is 270 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 12.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 132 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de JAC iEV7s heeft een capaciteit van 43,5 kWh. Daarvan is 39 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 225 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 160 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 340 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 6.6 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 29A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 12 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 20 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 40 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 27 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 1 uur 15 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 155 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de JAC iEV7s is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De JAC iEV7s stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen