Tesla Model S Dual Motor
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 105 000 *Prijs vanaf
95.0 kWh *Accu Bruikbaar
585 km *Actieradius
162 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenMet deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!
Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.
Prijs vanaf * € 105 000
Bestelbaar | Nee, verwacht |
Verwacht vanaf * | Maart 2023 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 1 219 /mnd
Netto Bijtelling 2023 (Schijf 1) * | € 658 /mnd |
Netto Bijtelling 2023 (Schijf 2) * | € 879 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 425 - 835 km
Stad - Winter * | 550 km |
Snelweg - Winter * | 425 km |
Gecombineerd - Winter * | 490 km |
Stad - Zomer * | 835 km |
Snelweg - Zomer * | 555 km |
Gecombineerd - Zomer * | 675 km |
Zakelijk - Operational Lease * € 1,652 /mnd
Leasetarief | € 1,575 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 0 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease * € 1,470 /mnd
Leasetarief | € 1,166 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 83 /mnd |
Zakelijk - Kopen * € 1,172 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 868 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 77 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 83 /mnd |
Particulier - Kopen * € 1,387 /mnd
Afschrijving excl. rente | € 1,050 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Verzekering | € 144 /mnd |
Elektriciteit | € 93 /mnd |
Brandstof | € 0 /mnd |
Onderhoud | € 100 /mnd |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 3.2 sec |
Topsnelheid | 250 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 585 km |
Totaal Vermogen | 500 kW (680 pk) |
Totaal Koppel | Geen Data |
Aandrijving | AWD |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 100.0 kWh |
Laadaansluiting * | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Achter |
Laadvermogen † * | 16.5 kW AC |
Laadtijd (0->585 km) † * | 7 uur |
Laadsnelheid † * | 86 km/u |
Kosten Publiek Laden | €6,32 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 95.0 kWh |
Snellaadaansluiting * | Supercharger |
Locatie Snellaadpoort | Linkerzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) * | 250 kW DC |
Snellaadtijd (59->468 km) * | 30 min |
Snellaadsnelheid * | 810 km/u |
Kosten Snelladen | €9,07 per 100 km |
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 585 km |
Verbruik Voertuig * | 162 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.8 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 634 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 150 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 1.7 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 114 - 224 Wh/km
Stad - Winter * | 173 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 224 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 194 Wh/km |
Stad - Zomer * | 114 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 171 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 141 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte * | 4970 mm |
Breedte * | 1964 mm |
Breedte met spiegels * | Geen Data |
Hoogte * | 1445 mm |
Wielbasis * | 2960 mm |
Massa Rijklaar | 2069 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | 793 L |
Bagageruimte Max | Geen Data |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Geen Data |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Ja, 2 plaatsen |
Draaicirkel | Geen Data |
Platform | TESLA S/X |
Carrosserie | Liftback Sedan |
Segment | F - Lage Luxeklasse |
Dakrails | Geen Data |
EV Specifiek Platform | Ja |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 658 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 879 /mnd |
Op kenteken in 2024
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 21 308 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 38 055 /mnd |
Op kenteken in 2025
Bijtelling | 17% / 22% |
17% beperkt tot | € 30 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 667 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 891 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Tesla Model S Dual Motor (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Model S Dual Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
LET OP: Tesla heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Model S. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 48u45m | 12 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 30u15m | 19 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 19u30m | 30 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 15u15m | 38 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 10u15m | 57 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x24A | 17 kW † | 7 uur | 84 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x24A | 17 kW † | 7 uur | 84 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,35€5,67
|
Publiek Laden (laag) | €0,22€3,56
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,39€6,32
|
Publiek Laden (hoog) | €0,48€7,78
|
Snelladen van Tesla Model S Dual Motor (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Model S Dual Motor.
Tesla heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de Model S. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Supercharger v2 Shared (75 kW DC) | 75 kW | 70 kW † | 60 min | 410 km/u |
Supercharger v2 (150 kW DC) | 150 kW | 110 kW † | 38 min | 640 km/u |
Supercharger v3 (250 kW DC) | 250 kW | 140 kW † | 30 min | 810 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Supercharger (NL) |
€0,56
€9,07
|
Snelladen (laag) | €0,45€7,29
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,69€11,18
|
Snelladen (hoog) | €0,87€14,09
|
(Advertisement)
Nieuws over de Tesla Model S Dual Motor

Vernieuwde Tesla Model S heeft futuristisch interieur
Gepubliceerd: 28 januari 2021 09:43 | ZERauto.nl Aan de buitenkant is er niet heel veel nieuws te zien, maar dat is een ander verhaal aan de binnenkant van de vernieuwde Tesla Model S. De Amerikaanse autobouwer voert diverse wijzigingen door in het interieur en kondigt direct de prijzen aan van de Model S Long Range, Model S Plaid en Model S Plaid+.Alles over de Tesla Model S Dual Motor
Prijs, lease en bijtelling
De Tesla Model S Dual Motor heeft een geschatte prijs vanaf €105 000. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 30.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €658 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €879 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Tesla Model S Dual Motor voor het eerst leverbaar wordt (2023).
De Tesla Model S Dual Motor is bij ActivLease te leasen vanaf €1 219 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Tesla Model S Dual Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Tesla Model S Dual Motor is 500 kW (680 pk). Het maximale koppel is Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 250 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Tesla Model S Dual Motor heeft een geschatte capaciteit van 100 kWh. Daarvan is 95 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 585 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 425 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 835 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 16.5 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 3-fase benodigd met 24A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 11 kW en hiermee kan een laadtijd van 10 uur 15 minuten en een laadsnelheid van 58 km/u bereikt worden. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 48 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 250 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 140 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 405 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Tesla Model S Dual Motor is ongeveer 16,2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 22,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,4 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Tesla Model S Dual Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Tesla
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Model S op de officiële site van Tesla.
Voorgaand model
Het model op deze pagina is de opvolger van de Tesla Model S Long Range Plus, die leverbaar was van november 2020 tot maart 2021. Het vorige model was €18995 goedkoper, had 35 km minder actieradius, 19% langzamere acceleratie en 10% meer stroomverbruik.