Kia e-Niro 64 kWh

Elektrische Auto - 12% Bijtelling

€ 38 995Prijs vanaf

64.0 kWhAccu Bruikbaar

370 kmActieradius

173 Wh/kmVerbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Doe mee aan het Nationale EV onderzoek 2020!

Rijd je een EV? Deel dan je ervaringen rond het rijden van een elektrische auto in dit onderzoek.
Meer informatie
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 38 995

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf Januari 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 475 /mnd

Netto Bijtelling 2021 (Schijf 1) € 141 /mnd
Netto Bijtelling 2021 (Schijf 2) € 188 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €37 990.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 265 - 550 km

Stad - Winter 365 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 310 km
Stad - Zomer 550 km
Snelweg - Zomer 340 km
Gecombineerd - Zomer 425 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 627 /mnd

Leasetarief € 575 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 590 /mnd

Leasetarief € 433 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 479 /mnd

Afschrijving excl. rente € 322 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 566 /mnd

Afschrijving excl. rente € 390 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 61 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €12,891. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.8 sec
Topsnelheid 167 km/u
Actieradius Elektrisch 370 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 395 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 67.1 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen † 7.2 kW AC
Laadtijd (0->370 km) † 10u30m
Laadsnelheid † 35 km/u
Kosten Publiek Laden €5,71 per 100 km
Kosten Vroaming €3,81 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 77 kW DC
Snellaadtijd (37->296 km) 44 min
Snellaadsnelheid 350 km/u
Kosten Snelladen €10,21 per 100 km
Kosten Vroaming €3,81 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 18 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 370 km
Verbruik Voertuig 173 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 455 km
Verbruik Normering 159 Wh/km
Verbruik Voertuig 141 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 116 - 242 Wh/km

Stad - Winter 175 Wh/km
Snelweg - Winter 242 Wh/km
Gecombineerd - Winter 206 Wh/km
Stad - Zomer 116 Wh/km
Snelweg - Zomer 188 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 151 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 83%
Inzittend Kind 80%
Jaar van Beoordeling 2016
Kwetsbare Weggebruikers 57%
Safety Assist 59%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4375 mm
Breedte 1805 mm
Hoogte 1570 mm
Wielbasis 2700 mm
Massa Rijklaar 1812 kg
Toegestane Max. Massa 2230 kg
Bagageruimte 451 L
Bagageruimte Max 1405 L
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Daklast Maximaal 100 kg
Laadvermogen Maximaal 518 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 141 /mnd
Netto (Schijf 2) € 188 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 188 /mnd
Netto (Schijf 2) € 251 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 188 /mnd
Netto (Schijf 2) € 251 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Kia e-Niro 64 kWh (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia e-Niro 64 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 7.2 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 35 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 20u30m 18 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 13 uur 28 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 10u30m 35 km/u
Optionele 11.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u15m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 53 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 53 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 53 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,81
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,11
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,71
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Kia e-Niro 64 kWh (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia e-Niro 64 kWh.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 71 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
CCS (150 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,21
Snelladen (hoog)
€0,69€11,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Alles over de Kia e-Niro 64 kWh

Prijs, lease en bijtelling

De Kia e-Niro 64 kWh heeft een prijs vanaf €38 995. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €141 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €188 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Kia e-Niro 64 kWh voor het eerst leverbaar wordt (2021).

De Kia e-Niro 64 kWh is te leasen vanaf ongeveer €475 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia e-Niro 64 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia e-Niro 64 kWh is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 395 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 167 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia e-Niro 64 kWh heeft een geschatte capaciteit van 67,1 kWh. Daarvan is 64 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 370 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 550 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.2 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Hiervoor is echter 1-fase benodigd met 31A beschikbaar. Bij openbare laadpalen is dit soms beschikbaar, maar in huishoudens komt dit amper voor. In de meeste gevallen is het maximale laadvermogen dan ook 3.7 kW en hiermee kan een laadtijd van 20 uur 30 minuten en een laadsnelheid van 18 km/u bereikt worden. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 11.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 32 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 77 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 64 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia e-Niro 64 kWh is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia e-Niro 64 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Niro op de officiële site van Kia.

Naar de e-Niro op de website van Kia.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Kia e-Niro 64 kWh. Het vorige model was €6000 duurder, had dezelfde actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Kia e-Niro 64 kWh