Fiat 500e 3+1

Elektrische Auto - 12% Bijtelling

€ 30 600Prijs vanaf

37.3 kWh *Accu Bruikbaar

220 km *Actieradius

170 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 30 600

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf * April 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 375 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 110 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 147 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €29 600.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 155 - 335 km

Stad - Winter * 220 km
Snelweg - Winter * 155 km
Gecombineerd - Winter * 185 km
Stad - Zomer * 335 km
Snelweg - Zomer * 200 km
Gecombineerd - Zomer * 255 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 502 /mnd

Leasetarief € 450 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 487 /mnd

Leasetarief € 340 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 400 /mnd

Afschrijving excl. rente € 253 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 472 /mnd

Afschrijving excl. rente € 306 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 51 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €10,116. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.0 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 220 km
Totaal Vermogen 87 kW (118 pk)
Totaal Koppel 220 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 42.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->220 km) 4 uur
Laadsnelheid 55 km/u
Kosten Publiek Laden €5,61 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 37.3 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) * 85 kW DC
Snellaadtijd (22->176 km) * 27 min
Snellaadsnelheid * 340 km/u
Kosten Snelladen €10,03 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 220 km
Verbruik Voertuig * 170 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 320 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 117 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.3 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 111 - 241 Wh/km

Stad - Winter * 170 Wh/km
Snelweg - Winter * 241 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 202 Wh/km
Stad - Zomer * 111 Wh/km
Snelweg - Zomer * 187 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 146 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 3632 mm
Breedte 1683 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1527 mm
Wielbasis 2322 mm
Massa Rijklaar * 1500 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Platform Geen Data
Carrosserie Hatchback
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 110 /mnd
Netto (Schijf 2) € 147 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 146 /mnd
Netto (Schijf 2) € 195 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Fiat 500e CabrioFiat 500e Cabrio €1,000 duurder Zelfde actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Fiat 500e Hatchback 42 kWhFiat 500e Hatchback 42 kWh €2,000 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Honda e AdvanceHonda e Advance €8,480 duurder 50 km minder actieradius 8% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 44% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Fiat 500e 3+1 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Fiat 500e 3+1. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 19u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 12 uur 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 7u45m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 6 uur 37 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 4 uur 55 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 4 uur 55 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 4 uur 55 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,74
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,06
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,61
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Fiat 500e 3+1 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Fiat 500e 3+1.

Fiat heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de 500e. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 41 min 220 km/u
CCS (100 kW DC) 85 kW † 60 kW † 27 min 340 km/u
CCS (150 kW DC) 85 kW † 60 kW † 27 min 340 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,95
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,03
Snelladen (hoog)
€0,69€11,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Fiat 500e 3+1

Rij-impressie: Fiat 500e

Gepubliceerd: 25 november 2020 14:50 | E-Drivers Waarschijnlijk herinneren jullie ‘m nog wel; er was al eens een elektrische Fiat 500. Speciaal voor de Amerikaanse markt. Fiat bouwde die auto alleen maar omdat met name de staat Californië eiste dat een autoconcern ook een volledig elektrisch model in het programma moest hebben.

Autotest – Fiat 500e, de elektrische 500 (2021)

Gepubliceerd: 25 november 2020 11:20 | ZERauto.nl Fiat keek jarenlang de spreekwoordelijke kat uit de boom met het uitbrengen van een elektrische auto. Een elektrische versie van de vorige generatie Fiat 500 – verkocht in de Verenigde Staten – flopte. Fiat trok er lering uit, stak de Italiaanse koppen bij elkaar en ontwikkelde achter de schermen…

Nieuwe elektrische Fiat 500: alle prijzen, alle details

Gepubliceerd: 26 oktober 2020 07:56 | ZERauto.nl Fiat maakt de complete line-up van de nieuwe elektrische 500 bekend. Naast nieuwe uitvoeringen, levert Fiat ook een opvallende nieuwe carrosserieversie: de 3+1. Deze versie heeft een deur die naar achter opendraait, net als de eerste 500 in 1957.

Alles over de Fiat 500e 3+1

Prijs, lease en bijtelling

De Fiat 500e 3+1 heeft een prijs vanaf €30 600. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €110 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €147 per maand.

De Fiat 500e 3+1 is te leasen vanaf ongeveer €375 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Fiat 500e 3+1 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Fiat 500e 3+1 is 87 kW (118 pk). Het maximale koppel is 220 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Fiat 500e 3+1 heeft een capaciteit van 42 kWh. Daarvan is 37,3 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 220 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 155 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 335 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 19 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 85 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 60 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 150 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Fiat 500e 3+1 is ongeveer 17 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,1 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,1 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Fiat 500e 3+1 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Fiat

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de 500e op de officiële site van Fiat.

Naar de 500e op de website van Fiat.