Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 wordt alleen nog alle data van vol-elektrische voertuigen aan de EV Database toegevoegd. Voor plugin hybride voertuigen kan data ontbreken of incorrect zijn. Op termijn zullen PHEV's uit de database verdwijnen.
Klik hier voor het overzicht van PHEV's

Land Rover Range Rover Evoque P300e PHEV

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Doe mee aan het Nationale EV onderzoek 2020!

Rijd je een EV? Deel dan je ervaringen rond het rijden van een elektrische auto in dit onderzoek.
Meer informatie
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds April 2020
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 1) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 2) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 58-66 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 28 - 55 km

Stad - Winter 43 km
Snelweg - Winter 28 km
Gecombineerd - Winter 34 km
Stad - Zomer 55 km
Snelweg - Zomer 34 km
Gecombineerd - Zomer 43 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.4 sec
Topsnelheid 213 km/u
Actieradius Elektrisch 35 km
Actieradius Brandstof 620 km
Totaal Vermogen 227 kW (309 pk)
Totaal Koppel 540 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 15.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen † 7.4 kW AC
Laadtijd (0->35 km) † 2u15m
Laadsnelheid † 16 km/u
Kosten Publiek Laden €13,20 per 100 km
Kosten Vroaming €8,80 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 14.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort
Snellaadvermogen (max) 32 kW DC
Snellaadtijd (4->28 km) 25 min
Snellaadsnelheid 59 km/u
Kosten Snelladen €23,60 per 100 km
Kosten Vroaming €8,80 per 100 km
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 32A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 4u30m en een laadsnelheid van 8 km/u.

Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 35 km
Verbruik Voertuig 400 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.5 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 68 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 206 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.3 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 66 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 212 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.4 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 255 - 500 Wh/km

Stad - Winter 326 Wh/km
Snelweg - Winter 500 Wh/km
Gecombineerd - Winter 412 Wh/km
Stad - Zomer 255 Wh/km
Snelweg - Zomer 412 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 326 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,9 l/100km
» CO2 Uitstoot 43 g/km
Na Accu Leeg NEDC 7,1 l/100km
» CO2 Uitstoot 167 g/km
Bereik NEDC 806 km
Totaalbereik NEDC 874 km
Tankinhoud 57 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 2,8 / 6 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 66 / 141 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 9,2 l/100km
» CO2 Uitstoot 216 g/km
Bereik Praktijk 620 km
Totaalbereik Praktijk 655 km
Motorinhoud 1497 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4371 mm
Breedte 1996 mm
Hoogte 1649 mm
Wielbasis Geen Data
Massa Rijklaar 2157 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment D - Middenklasse
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Land Rover Range Rover Evoque P300e PHEV (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Land Rover Range Rover Evoque P300e PHEV. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 7u15m 5 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 4u30m 8 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 3 uur 12 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 2u15m 16 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 4u30m 8 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 3 uur 12 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 2u15m 16 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€8,80
Publiek Laden (laag)
€0,18€7,20
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€13,20
Publiek Laden (hoog)
€0,40€16,00
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Land Rover Range Rover Evoque P300e PHEV (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Land Rover Range Rover Evoque P300e PHEV.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 32 kW † 25 kW † 25 min 59 km/u
CCS (100 kW DC) 32 kW † 25 kW † 25 min 59 km/u
CCS (150 kW DC) 32 kW † 25 kW † 25 min 59 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€14,00
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€23,60
Snelladen (hoog)
€0,69€27,60
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)