Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 wordt alleen nog alle data van vol-elektrische voertuigen aan de EV Database toegevoegd. Voor plugin hybride voertuigen kan data ontbreken of incorrect zijn. Op termijn zullen PHEV's uit de database verdwijnen.
Klik hier voor het overzicht van PHEV's

BMW 330e xDrive Sedan

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Doe mee aan het Nationale EV onderzoek 2020!

Rijd je een EV? Deel dan je ervaringen rond het rijden van een elektrische auto in dit onderzoek.
Meer informatie
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juli 2020
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 1) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 2) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 48-54 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 31 - 60 km

Stad - Winter 43 km
Snelweg - Winter 31 km
Gecombineerd - Winter 36 km
Stad - Zomer 60 km
Snelweg - Zomer 38 km
Gecombineerd - Zomer 47 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.8 sec
Topsnelheid 230 km/u
Actieradius Elektrisch 40 km
Actieradius Brandstof 490 km
Totaal Vermogen 215 kW (292 pk)
Totaal Koppel 420 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 12.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->40 km) 3u30m
Laadsnelheid 12 km/u
Kosten Publiek Laden €8,58 per 100 km
Kosten Vroaming €5,72 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 10.4 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 40 km
Verbruik Voertuig 260 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.9 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 66 km
Verbruik Normering 152 Wh/km
Verbruik Voertuig 158 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 173 - 335 Wh/km

Stad - Winter 242 Wh/km
Snelweg - Winter 335 Wh/km
Gecombineerd - Winter 289 Wh/km
Stad - Zomer 173 Wh/km
Snelweg - Zomer 274 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 221 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,7 l/100km
» CO2 Uitstoot 40 g/km
Na Accu Leeg NEDC 6,2 l/100km
» CO2 Uitstoot 146 g/km
Bereik NEDC 646 km
Totaalbereik NEDC 712 km
Tankinhoud 40 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 1,6 / 4,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 38 / 113 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 8 l/100km
» CO2 Uitstoot 188 g/km
Bereik Praktijk 490 km
Totaalbereik Praktijk 530 km
Motorinhoud 1998 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4709 mm
Breedte 1827 mm
Hoogte 1444 mm
Wielbasis Geen Data
Massa Rijklaar 1895 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van BMW 330e xDrive Sedan (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW 330e xDrive Sedan. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u30m 7 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u30m 11 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 11 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 11 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 11 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 11 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u30m 11 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,72
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,68
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€8,58
Publiek Laden (hoog)
€0,40€10,40
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)