De nieuwe Jaguar I-Pace is voorzien van diverse kleine verbeteringen. De belangrijkste verbetering is de 3-fase boordlader waarmee de I-Pace zowel thuis als op openbare laadpunten sneller op te laden is. LET OP: de vorige versie van deze auto had een 1-fase boordlader!
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €80 430. Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof. Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease. Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 260 - 530 km
Stad - Winter
375 km
Snelweg - Winter
260 km
Gecombineerd - Winter
315 km
Stad - Zomer
530 km
Snelweg - Zomer
330 km
Gecombineerd - Zomer
410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €27,083. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
(Advertisement)
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius
365 km
Verbruik Voertuig
232 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig
2.6 l/100km
NEDC Normering
Actieradius
543 km
Verbruik Normering
Geen Data
Verbruik Voertuig
156 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig
1.8 l/100km
WLTP Normering
Actieradius
470 km
Verbruik Normering
220 Wh/km
Verbruik Voertuig
180 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig
2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen. Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 160 - 326 Wh/km
Stad - Winter
226 Wh/km
Snelweg - Winter
326 Wh/km
Gecombineerd - Winter
269 Wh/km
Stad - Zomer
160 Wh/km
Snelweg - Zomer
257 Wh/km
Gecombineerd - Zomer
207 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling
Inzittende Volwassene
91%
Inzittend Kind
81%
Jaar van Beoordeling
2018
Kwetsbare Weggebruikers
73%
Safety Assist
81%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com
Afmeting en Gewicht
Lengte
4682 mm
Breedte
2011 mm
Breedte met spiegels
2139 mm
Hoogte
1565 mm
Wielbasis
2990 mm
Massa Rijklaar
2208 kg
Toegestane Max. Massa
2670 kg
Laadvermogen Maximaal
562 kg
Bagageruimte
505 L
Bagageruimte Max
1163 L
Bagageruimte Voor
Geen Data
Daklast Maximaal
75 kg
Trekhaak Mogelijk
Ja
Trekgewicht Ongeremd
750 kg
Trekgewicht Geremd
750 kg
Kogeldruk Maximaal
Geen Data
Overige
Zitplaatsen
5 personen
Isofix Voorbereid
Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel
10 m
Platform
JLR D7e
Carrosserie
SUV
Segment
E - Hoge Middenklasse
Dakrails
Nee
EV Specifiek Platform
Nee
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2020
Bijtelling
8% / 22%
8% beperkt tot
€ 45 000
Netto (Schijf 1)
€ 355 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 470 /mnd
Op kenteken in 2021
Bijtelling
12% / 22%
12% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1)
€ 423 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 565 /mnd
Op kenteken in 2022
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1)
€ 473 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 631 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Vergelijkbare elektrische auto's
Audi e-tron 50 quattro €19,225 goedkoper 85 km minder actieradius 42% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 38% sneller snelladen
Audi e-tron Sportback 50 quattro €16,825 goedkoper 70 km minder actieradius 42% langzamere acceleratie 6% minder stroomverbruik 44% sneller snelladen
Jaguar I-Pace EV320 €15,865 goedkoper Zelfde actieradius 33% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.
Opladen van Jaguar I-Pace EV400 (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Jaguar I-Pace EV400. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt
Maximaal
Vermogen
Tijd
Snelheid
Stopcontact (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
43u30m
8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
27 uur
14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW
17u15m
21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
13u30m
27 km/u
3-fase 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
9u15m
39 km/u
3-fase 25A (17 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
9u15m
39 km/u
3-fase 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
9u15m
39 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,10
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,18
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,66
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,28
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Snelladen van Jaguar I-Pace EV400 (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Jaguar I-Pace EV400.
Gepubliceerd: 23 juni 2020 17:59 | E-Drivers
De Jaguar I-Pace is nu sneller op te laden. Er was nogal wat kritiek op het feit dat een premium SUV met slechts 7,4 kW geladen kon worden. Jaguar heeft daar werk van gemaakt, nieuwe I-Paces krijgen een 11 kW-lader. Een zeer gewenste verbetering. Kopers zullen ook het nieuwe infotainmentsysteem weten te…
Gepubliceerd: 23 juni 2020 13:29 | ZERauto.nl
Jaguar heeft enkele interessante veranderingen en verbeteringen bij de I-PACE doorgevoerd. Zo kan de volledig elektrische Jag nu 3-fase laden.
Alles over de Jaguar I-Pace EV400
Prijs, lease en bijtelling
De Jaguar I-Pace EV400 heeft een prijs vanaf €81 925. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €423 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €565 per maand.
De Jaguar I-Pace EV400 is bij ActivLease te leasen vanaf €928 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
De Jaguar I-Pace EV400 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Jaguar I-Pace EV400 is 294 kW (400 pk). Het maximale koppel is 696 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.
De accu van de Jaguar I-Pace EV400 heeft een capaciteit van 90 kWh. Daarvan is 84,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 365 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 260 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 530 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 43 uur 30 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 104 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 85 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Het energieverbuik van de Jaguar I-Pace EV400 is ongeveer 23,2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16 kWh/100km te behalen.
De Jaguar I-Pace EV400 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Het model op deze pagina is de opvolger van de Jaguar I-Pace EV400, die leverbaar was van juni 2018 tot juli 2020.
Het vorige model was €125 goedkoper, had dezelfde actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.