Jaguar I-Pace EV400

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 81 855Prijs vanaf

84.7 kWhAccu Bruikbaar

365 kmActieradius

232 Wh/kmVerbruik

De nieuwe Jaguar I-Pace is voorzien van diverse kleine verbeteringen. De belangrijkste verbetering is de 3-fase boordlader waarmee de I-Pace zowel thuis als op openbare laadpunten sneller op te laden is.
LET OP: de vorige versie van deze auto had een 1-fase boordlader!

EV Experience

Bezoek op 2, 3 en 4 oktober de EV Experience op Circuit Zandvoort en ervaar elektrisch!

Prijs vanaf € 81 855

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Juli 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 928 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 355 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 470 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €80 430.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 260 - 530 km

Stad - Winter 375 km
Snelweg - Winter 260 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 530 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,295 /mnd

Leasetarief € 1,225 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,177 /mnd

Leasetarief € 909 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 944 /mnd

Afschrijving excl. rente € 676 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,118 /mnd

Afschrijving excl. rente € 819 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 115 /mnd
Elektriciteit € 84 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €27,060. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.8 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 365 km
Totaal Vermogen 294 kW (400 pk)
Totaal Koppel 696 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 90.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->365 km) 9u15m
Laadsnelheid 40 km/u
Kosten Publiek Laden €7,66 per 100 km
Kosten Vroaming €5,10 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 84.7 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 104 kW DC
Snellaadtijd (37->292 km) 44 min
Snellaadsnelheid 340 km/u
Kosten Snelladen €13,69 per 100 km
Kosten Vroaming €5,10 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 365 km
Verbruik Voertuig 232 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 543 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 156 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 470 km
Verbruik Normering 220 Wh/km
Verbruik Voertuig 180 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 160 - 326 Wh/km

Stad - Winter 226 Wh/km
Snelweg - Winter 326 Wh/km
Gecombineerd - Winter 269 Wh/km
Stad - Zomer 160 Wh/km
Snelweg - Zomer 257 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 207 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 91%
Inzittend Kind 81%
Jaar van Beoordeling 2018
Kwetsbare Weggebruikers 73%
Safety Assist 81%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4682 mm
Breedte 2011 mm
Hoogte 1565 mm
Wielbasis 2990 mm
Massa Rijklaar 2208 kg
Toegestane Max. Massa 2670 kg
Bagageruimte 505 L
Bagageruimte Max 1163 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Daklast Maximaal 75 kg
Laadvermogen Maximaal 562 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12 m
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 355 /mnd
Netto (Schijf 2) € 470 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 423 /mnd
Netto (Schijf 2) € 565 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Jaguar I-Pace EV400 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Jaguar I-Pace EV400. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43u30m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27 uur 14 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u15m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u30m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 39 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,10
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,18
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,66
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,28
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Jaguar I-Pace EV400 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Jaguar I-Pace EV400.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 83 min 180 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 80 kW † 47 min 320 km/u
CCS (150 kW DC) 104 kW † 85 kW † 44 min 340 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€8,12
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€13,69
Snelladen (hoog)
€0,69€16,01
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Jaguar I-Pace EV400

Nieuw infotainmentsysteem én een 11 kW -lader voor Jaguar I-Pace

Gepubliceerd: 23 juni 2020 17:59 | E-Drivers De Jaguar I-Pace is nu sneller op te laden. Er was nogal wat kritiek op het feit dat een premium SUV met slechts 7,4 kW geladen kon worden. Jaguar heeft daar werk van gemaakt, nieuwe I-Paces krijgen een 11 kW-lader. Een zeer gewenste verbetering. Kopers zullen ook het nieuwe infotainmentsysteem weten te…

Upgrades voor Jaguar I-PACE: sneller laden

Gepubliceerd: 23 juni 2020 13:29 | ZERauto.nl Jaguar heeft enkele interessante veranderingen en verbeteringen bij de I-PACE doorgevoerd. Zo kan de volledig elektrische Jag nu 3-fase laden.

Alles over de Jaguar I-Pace EV400

Prijs, lease en bijtelling

De Jaguar I-Pace EV400 heeft een prijs vanaf €81 855. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €355 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €470 per maand.

De Jaguar I-Pace EV400 is bij ActivLease te leasen vanaf €928 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Jaguar I-Pace EV400 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Jaguar I-Pace EV400 is 294 kW (400 pk). Het maximale koppel is 696 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Jaguar I-Pace EV400 heeft een capaciteit van 90 kWh. Daarvan is 84,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 365 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 260 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 530 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 43 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 104 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 85 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Jaguar I-Pace EV400 is ongeveer 23,2 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Jaguar I-Pace EV400 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Jaguar

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de I-Pace op de officiële site van Jaguar.

Naar de I-Pace op de website van Jaguar.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Jaguar I-Pace EV400, die leverbaar was van juni 2018 tot juli 2020. Het vorige model was €55 goedkoper, had dezelfde actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Jaguar I-Pace EV400