Citroen e-C4

Elektrische Auto

€ 33 990Prijs vanaf

45.0 kWh *Accu Bruikbaar

260 km *Actieradius

173 Wh/km *Verbruik

Met deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!

Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Citroen e-C4Citroen e-C4
of
bekijk hier het volledige archief
SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt als occasion mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €2 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Laatst bekende vanafprijs € 33 990

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van * Januari 2021
Leverbaar tot November 2021
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 123 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 164 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €33 150.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 185 - 390 km

Stad - Winter * 260 km
Snelweg - Winter * 185 km
Gecombineerd - Winter * 220 km
Stad - Zomer * 390 km
Snelweg - Zomer * 240 km
Gecombineerd - Zomer * 300 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 9.7 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 260 km
Totaal Vermogen 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 260 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 50.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->260 km) 5 uur
Laadsnelheid 54 km/u
Kosten Publiek Laden €6,75 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 45.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 101 kW DC
Snellaadtijd (26->208 km) 26 min
Snellaadsnelheid 420 km/u
Kosten Snelladen €11,94 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 260 km
Verbruik Voertuig * 173 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 353 km
Verbruik Normering 160 Wh/km
Verbruik Voertuig 127 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 347 km
Verbruik Normering 168 Wh/km
Verbruik Voertuig 130 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.5 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 115 - 243 Wh/km

Stad - Winter * 173 Wh/km
Snelweg - Winter * 243 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 205 Wh/km
Stad - Zomer * 115 Wh/km
Snelweg - Zomer * 188 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 150 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 80%
Inzittend Kind 83%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 57%
Safety Assist 63%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4360 mm
Breedte 1800 mm
Breedte met spiegels 2032 mm
Hoogte 1525 mm
Wielbasis 2670 mm
Massa Rijklaar 1636 kg
Toegestane Max. Massa 2020 kg
Laadvermogen Maximaal 484 kg
Bagageruimte 380 L
Bagageruimte Max 1250 L
Bagageruimte Voor 0 L
Daklast Maximaal 0 kg
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Kogeldruk Maximaal 0 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,9 m
Platform PSA eCMP
Carrosserie Hatchback
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 123 /mnd
Netto (Schijf 2) € 164 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Citroen e-C4 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Citroen e-C4. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 23u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 14u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 9u15m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 7u15m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5 uur 52 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5 uur 52 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5 uur 52 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€6,05
Publiek Laden (laag)
€0,22€3,81
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€6,75
Publiek Laden (hoog)
€0,48€8,30
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Citroen e-C4 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Citroen e-C4.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 49 kW † 41 min 260 km/u
CCS (175 kW DC) 101 kW † 78 kW † 26 min 420 km/u
CCS (350 kW DC) 101 kW † 78 kW † 26 min 420 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€7,79
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€11,94
Snelladen (hoog)
€0,87€15,05
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Citroen e-C4

Rijtest Citroën ë-C4: ëxcentriek in stilte

Gepubliceerd: 1 juli 2021 00:38 | Dagelijksauto Elektrisch rijden wordt steeds meer de norm. Meer automerken presenteren elektrische auto’s die eigenlijk heel normaal zijn. Zo ook de..

Autotest – Citroën e-C4 (2021)

Gepubliceerd: 4 december 2020 09:02 | ZERauto.nl De nieuwe Citroën C4 en Citroën e-C4 zijn geen traditionele vijfdeurs hatchbacks, maar crossovers die hoog op z’n wielen staan. De e-C4 betreft de elektrische versie. Onderscheidend om te zien, maar ook prettig om in te rijden? Dat zoeken we uit.

Elektrische Citroën e-C4: dit is de vanafprijs

Gepubliceerd: 10 september 2020 08:12 | ZERauto.nl Citroën maakt de vanafprijs van de nieuwe e-C4 bekend. De opvallend gestileerde elektrische crossover-coupé is per direct te bestellen. De levering start in januari 2021.

Alles over de Citroen e-C4

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Citroen e-C4 was leverbaar tussen januari 2021 en november 2021. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Citroen e-C4 voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Citroen e-C4 (2021) is een nieuw model bekend: Citroen e-C4 (2021).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Citroen e-C4 is €33 990. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Citroen e-C4 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Citroen e-C4 is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Citroen e-C4 heeft een capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 260 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 185 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 390 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 101 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 78 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 180 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Citroen e-C4 is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Citroen e-C4 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Citroen

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-C4 op de officiële site van Citroen.

Naar de e-C4 op de website van Citroen.