20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!
Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's!
Prijs vanaf € 52 690
Bestelbaar
Ja, huidig model
Leverbaar sinds
November 2021
Leverbaar tot
-
Leasen vanaf
€ 650 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1)
€ 287 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2)
€ 383 /mnd
Wegenbelasting (MRB)
€ 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €51 725. Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof. Bijtelling voor 2022 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 290 - 580 km
Stad - Winter *
395 km
Snelweg - Winter *
290 km
Gecombineerd - Winter *
340 km
Stad - Zomer *
580 km
Snelweg - Zomer *
370 km
Gecombineerd - Zomer *
460 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €17,418. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.29 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,35 per kWh. Prijzen incl. BTW.
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
(Advertisement)
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius *
400 km
Verbruik Voertuig *
193 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig *
2.2 l/100km
WLTP Normering
Actieradius
496 km
Verbruik Normering
174 Wh/km
Verbruik Voertuig
155 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig
1.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen. Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 133 - 266 Wh/km
Stad - Winter *
195 Wh/km
Snelweg - Winter *
266 Wh/km
Gecombineerd - Winter *
226 Wh/km
Stad - Zomer *
133 Wh/km
Snelweg - Zomer *
208 Wh/km
Gecombineerd - Zomer *
167 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Veiligheid (Euro NCAP)
Beoordeling
Inzittende Volwassene
94%
Inzittend Kind
89%
Jaar van Beoordeling
2021
Kwetsbare Weggebruikers
71%
Safety Assist
82%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com
Afmeting en Gewicht
Lengte
4653 mm
Breedte
1879 mm
Breedte met spiegels
2148 mm
Hoogte
1604 mm
Wielbasis
2768 mm
Massa Rijklaar
2195 kg
Toegestane Max. Massa
2750 kg
Laadvermogen Maximaal
655 kg
Bagageruimte
585 L
Bagageruimte Max
1710 L
Bagageruimte Voor
0 L
Daklast Maximaal
75 kg
Trekhaak Mogelijk
Ja
Trekgewicht Ongeremd
750 kg
Trekgewicht Geremd
1200 kg
Kogeldruk Maximaal
75 kg
Overige
Zitplaatsen
5 personen
Isofix Voorbereid
Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel
11,5 m
Platform
VW MEB
Carrosserie
SUV
Segment
C - Lage Middenklasse
Dakrails
Ja
EV Specifiek Platform
Ja
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling
12% / 22%
12% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1)
€ 228 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 304 /mnd
Op kenteken in 2022
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 35 000
Netto (Schijf 1)
€ 287 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 383 /mnd
Op kenteken in 2023
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 30 000
Netto (Schijf 1)
€ 296 /mnd
Netto (Schijf 2)
€ 395 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Vergelijkbare elektrische auto's
Volvo C40 Recharge Twin Pure Ele €3,805 duurder 50 km minder actieradius 32% snellere acceleratie 11% meer stroomverbruik 10% langzamer snelladen
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quat €15,470 duurder Zelfde actieradius 10% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik Even snel snelladen
Volkswagen ID.5 GTX €3,000 duurder 5 km meer actieradius 9% snellere acceleratie Zelfde stroomverbruik 8% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.
Opladen van Skoda Enyaq iV 80x (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Skoda Enyaq iV 80x. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt
Maximaal
Vermogen
Tijd
Snelheid
Stopcontact (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
39u30m
10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
24u30m
16 km/u
1-fase 25A (5.8 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW
15u45m
25 km/u
1-fase 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
12u15m
33 km/u
3-fase 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
8u15m
48 km/u
3-fase 25A (17 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
8u15m
48 km/u
3-fase 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
8u15m
48 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€6,75
Publiek Laden (laag)
€0,22€4,25
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€7,53
Publiek Laden (hoog)
€0,48€9,26
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met
laadpastop10.nl .
Snelladen van Skoda Enyaq iV 80x (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Skoda Enyaq iV 80x.
Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt
Maximaal
Gemiddeld
Tijd
Snelheid
CCS (50 kW DC)
49 kW †
48 kW †
71 min
230 km/u
CCS (175 kW DC)
135 kW †
103 kW †
33 min
500 km/u
CCS (350 kW DC)
135 kW †
103 kW †
33 min
500 km/u
Laadcurve
Data beschikbaar gesteld door Fastned
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€8,69
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€13,32
Snelladen (hoog)
€0,87€16,79
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met
laadpastop10.nl .
Gepubliceerd: 6 april 2022 11:07 | Dagelijksauto
Elektrische auto’s vragen een andere manier van auto’s ontwikkelen. Héél simpel gezegd heb je voor een elektrische auto een accupakket,..
Gepubliceerd: 16 april 2021 13:59 | ZERauto.nl
De Skoda Enyaq iV is de eerste volledig elektrische SUV van Skoda. Je kunt hem zien als de tweelingbroer van de Volkswagen ID.4 en de Audi Q4 E-tron. Toch weet Skoda zich met de Enyaq duidelijk te onderscheiden.
Gepubliceerd: 27 november 2020 21:00 | E-Drivers
In Mladá Boleslav ontmoet het ene platform het andere. Het MQB- en MEB-platform worden voortaan broederlijk naast elkaar in de fabriek van Skoda gebruikt. Het Tsjechische merk maakt namelijk geen gebruik van VW’s ‘elektrische’ fabriek in Zwickau en gaat de Enyaq iV zelf bouwen.
Alles over de Skoda Enyaq iV 80x
Prijs, lease en bijtelling
De Skoda Enyaq iV 80x heeft een prijs vanaf €52 690. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 35.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €287 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €383 per maand.
De Skoda Enyaq iV 80x is te leasen vanaf ongeveer €650 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
De Skoda Enyaq iV 80x is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Skoda Enyaq iV 80x is 195 kW (265 pk). Het maximale koppel is 425 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.9 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u.
De accu van de Skoda Enyaq iV 80x heeft een capaciteit van 82 kWh. Daarvan is 77 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 400 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 290 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 580 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 39 uur 30 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 135 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 103 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 35 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 280 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Het geschatte energieverbuik van de Skoda Enyaq iV 80x is ongeveer 19,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 26,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 13,3 kWh/100km te behalen.
De Skoda Enyaq iV 80x stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.