Opel Mokka-e

Elektrische Auto - 12% Bijtelling

€ 35 399Prijs vanaf

45.0 kWh *Accu Bruikbaar

255 km *Actieradius

176 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Prijs vanaf € 35 399

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * Februari 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 469 /mnd

Netto Bijtelling 2021 (Schijf 1) € 131 /mnd
Netto Bijtelling 2021 (Schijf 2) € 175 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 180 - 385 km

Stad - Winter * 255 km
Snelweg - Winter * 180 km
Gecombineerd - Winter * 215 km
Stad - Zomer * 385 km
Snelweg - Zomer * 230 km
Gecombineerd - Zomer * 290 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 577 /mnd

Leasetarief € 525 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 546 /mnd

Leasetarief € 393 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Zakelijk - Kopen € 446 /mnd

Afschrijving excl. rente € 293 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 52 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 44 /mnd

Particulier - Kopen € 526 /mnd

Afschrijving excl. rente € 354 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 57 /mnd
Elektriciteit € 62 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 53 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,702. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 8.5 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius Elektrisch * 255 km
Totaal Vermogen * 100 kW (136 pk)
Totaal Koppel 260 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 50.0 kWh
Laadaansluiting * Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->255 km) 5 uur
Laadsnelheid 53 km/u
Kosten Publiek Laden €5,81 per 100 km
Kosten Vroaming €3,87 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 45.0 kWh
Snellaadaansluiting * CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 100 kW DC
Snellaadtijd (26->204 km) 27 min
Snellaadsnelheid 390 km/u
Kosten Snelladen €10,38 per 100 km
Kosten Vroaming €3,87 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 255 km
Verbruik Voertuig * 176 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.0 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 322 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 140 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 117 - 250 Wh/km

Stad - Winter * 176 Wh/km
Snelweg - Winter * 250 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 209 Wh/km
Stad - Zomer * 117 Wh/km
Snelweg - Zomer * 196 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 155 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte * 4150 mm
Breedte * 1750 mm
Hoogte * 1525 mm
Wielbasis * 2650 mm
Massa Rijklaar * 1550 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 131 /mnd
Netto (Schijf 2) € 175 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 175 /mnd
Netto (Schijf 2) € 234 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 175 /mnd
Netto (Schijf 2) € 234 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Opel Mokka-e (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Mokka-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 23u15m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 14u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 9u15m 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 7u15m 35 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5 uur 51 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5 uur 51 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5 uur 51 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,87
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,17
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,81
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,04
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Opel Mokka-e (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Mokka-e.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 40 kW † 50 min 210 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 27 min 390 km/u
CCS (150 kW DC) 100 kW † 75 kW † 27 min 390 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,16
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,38
Snelladen (hoog)
€0,69€12,14
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Opel Mokka-e

Nieuwe Opel Mokka-e begin volgend jaar leverbaar

Gepubliceerd: 22 september 2020 16:01 | E-Drivers De nieuwe Opel Mokka is de eerste auto die volgens de nieuwe designtaal van de Duitse autofabrikant is ontworpen. Mark Adams, senior designer bij Opel, omschrijft hem als “Bold and pure”. De nieuwe Mokka is dan ook een echte blikvanger. En is ook direct in een elektrische uitvoering leverbaar.

Nieuw gezicht voor tweede generatie Opel Mokka

Gepubliceerd: 24 juni 2020 16:35 | E-Drivers Opel presenteert de nieuwe, elektrische Mokka-e. Nu Opel deel uitmaakt van de PSA Group waait er merkbaar een frisse wind door de Duitse gelederen. De tweede generatie van de Mokka is ontworpen volgens Opels nieuwe designstrategie en kun je onder anderen herkennen aan de nieuwe ‘Vizor’.

Opel is vernieuwde Mokka volop aan het testen

Gepubliceerd: 19 mei 2020 13:43 | E-Drivers Na de nieuwe Corsa-e is Opel bezig met het vernieuwen van de Mokka. Deze wordt – net als het huidige model – compact en stoer. Maar volgens Opel op een "maar op een progressievere, moderne manier”. Hij is nog compacter voor in de stad en daarnaast nóg stoerder, waarmee Opel een grotere doelgroep hoopt…

Alles over de Opel Mokka-e

Prijs, lease en bijtelling

De Opel Mokka-e heeft een prijs vanaf €35 399. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €131 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €175 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Opel Mokka-e voor het eerst leverbaar wordt (2021).

De Opel Mokka-e is bij ActivLease te leasen vanaf €469 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Opel Mokka-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Opel Mokka-e is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Opel Mokka-e heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 255 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 180 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 385 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Opel Mokka-e is ongeveer 17,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,7 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Opel Mokka-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Opel

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mokka-e op de officiële site van Opel.

Naar de Mokka-e op de website van Opel.