Byton M-Byte 95 kWh 2WD
Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling€ 62 500 *Prijs vanaf
95.0 kWh *Accu Bruikbaar
400 km *Actieradius
238 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingenEen volledig elektrisch wagenpark? Doe de test!
Uw medewerkers meekrijgen in de transitie naar duurzaam vervoer wordt makkelijker door alle medewerkers deMeer informatie
Prijs vanaf * € 62 500
Bestelbaar | Nee, verwacht |
Verwacht vanaf * | Juni 2022 |
Leverbaar tot | - |
Leasen vanaf * € 775 /mnd
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 1) * | € 351 /mnd |
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 2) * | € 468 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradius tussen 290 - 580 km
Stad - Winter * | 410 km |
Snelweg - Winter * | 290 km |
Gecombineerd - Winter * | 345 km |
Stad - Zomer * | 580 km |
Snelweg - Zomer * | 360 km |
Gecombineerd - Zomer * | 450 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 7.5 sec |
Topsnelheid | 190 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 400 km |
Totaal Vermogen | 200 kW (272 pk) |
Totaal Koppel | 410 Nm |
Aandrijving | Achter |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 105.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde - Achter |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->400 km) | 10u15m |
Laadsnelheid | 39 km/u |
Kosten Publiek Laden | €7,85 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 95.0 kWh |
Snellaadaansluiting | CCS |
Locatie Snellaadpoort | Rechterzijde - Achter |
Snellaadvermogen (max) | 150 kW DC |
Snellaadtijd (40->320 km) | 35 min |
Snellaadsnelheid | 480 km/u |
Kosten Snelladen | €14,04 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 400 km |
Verbruik Voertuig * | 238 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.7 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 505 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 188 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.1 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius | 460 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 207 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.3 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik tussen 164 - 328 Wh/km
Stad - Winter * | 232 Wh/km |
Snelweg - Winter * | 328 Wh/km |
Gecombineerd - Winter * | 275 Wh/km |
Stad - Zomer * | 164 Wh/km |
Snelweg - Zomer * | 264 Wh/km |
Gecombineerd - Zomer * | 211 Wh/km |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4875 mm |
Breedte | 1970 mm |
Breedte met spiegels | Geen Data |
Hoogte | 1665 mm |
Wielbasis | 2950 mm |
Massa Rijklaar * | 2500 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | 550 L |
Bagageruimte Max | 1450 L |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Geen Data |
Trekgewicht Ongeremd | 0 kg |
Trekgewicht Geremd | 0 kg |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | Geen Data |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | SUV |
Segment | E - Hoge Middenklasse |
Dakrails | Nee |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 351 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 468 /mnd |
Op kenteken in 2023
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 351 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 468 /mnd |
Op kenteken in 2024
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 351 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 468 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van Byton M-Byte 95 kWh 2WD (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Byton M-Byte 95 kWh 2WD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Standaard 11.0 kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 48u45m | 8 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 30u15m | 13 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 19u30m | 21 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 15u15m | 26 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 10u15m | 39 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 10u15m | 39 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 10u15m | 39 km/u |
Optionele 22.0kW Boordlader | ||||
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 48u45m | 8 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 30u15m | 13 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 19u30m | 21 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 15u15m | 26 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 10u15m | 39 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x25A | 17 kW | 6u30m | 62 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x32A | 22 kW † | 5u15m | 76 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€5,24
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€4,28
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€7,85
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€9,52
|
Snelladen van Byton M-Byte 95 kWh 2WD (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Byton M-Byte 95 kWh 2WD.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 84 min | 200 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 90 kW † | 47 min | 350 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 120 kW † | 35 min | 480 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€8,33
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€14,04
|
Snelladen (hoog) | €0,69€16,42
|
(Advertisement)
Alles over de Byton M-Byte 95 kWh 2WD
Prijs, lease en bijtelling
De Byton M-Byte 95 kWh 2WD heeft een geschatte prijs vanaf €62 500. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €351 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €468 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Byton M-Byte 95 kWh 2WD voor het eerst leverbaar wordt (2022).
De Byton M-Byte 95 kWh 2WD is te leasen vanaf ongeveer €775 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De Byton M-Byte 95 kWh 2WD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Byton M-Byte 95 kWh 2WD is 200 kW (272 pk). Het maximale koppel is 410 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 190 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Byton M-Byte 95 kWh 2WD heeft een geschatte capaciteit van 105 kWh. Daarvan is 95 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 400 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 290 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 580 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 10 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 48 uur 45 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 40 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 280 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Byton M-Byte 95 kWh 2WD is ongeveer 23,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.7 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16,4 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Byton M-Byte 95 kWh 2WD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Byton
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de M-Byte op de officiële site van Byton.