Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 97 500 *Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

370 km *Actieradius

23,4 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf * € 97 500

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * September 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 1 200 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) * € 472 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) * € 625 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius tussen 270 - 520 km

Stad - Winter * 370 km
Snelweg - Winter * 270 km
Gecombineerd - Winter * 315 km
Stad - Zomer * 520 km
Snelweg - Zomer * 340 km
Gecombineerd - Zomer * 415 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.5 sec
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 370 km
Totaal Vermogen 370 kW (503 pk)
Totaal Koppel 973 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->370 km) 9u15m
Laadsnelheid 40 km/u
Kosten Publiek Laden €7,72 per 100 km
Kosten Vroaming €5,15 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadtijd (37->296 km) 26 min
Snellaadsnelheid 590 km/u
Kosten Snelladen €13,81 per 100 km
Kosten Vroaming €5,15 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 370 km
Verbruik Voertuig * 23,4 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 16,6 - 32 kWh/100km

Stad - Winter * 23,4 kWh/100km
Snelweg - Winter * 32 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 27,5 kWh/100km
Stad - Zomer * 16,6 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 25,4 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 20,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Leeg * 2550 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) * € 472 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 625 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 539 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 720 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron S Sportback 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 40 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 40 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 40 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 6 uur 62 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 4u45m 78 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,15
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,21
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,72
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,36
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Audi e-tron S Sportback 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 200 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 100 kW 38 min 400 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 140 kW † 27 min 570 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€8,19
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€13,81
Snelladen (hoog)
€0,69€16,15
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Audi introduceert sportievere e-tron S-modellen met meer power

Gepubliceerd: 25 februari 2020 17:12 | E-Drivers Er komen binnenkort ook sportievere ‘S’-versies van de Audi e-tron en de daarvan afgeleide e-tron Sportback. Deze sportieve versies krijgen drie elektromotoren. Het vermogen wordt op de weg gebracht door Audi’s fameuze quattro-vierwielaandrijving.

503 pk en 973 Nm voor Audi e-tron S

Gepubliceerd: 24 februari 2020 09:49 | ZERauto.nl Hij zat er al aan te komen: een extra sportieve uitvoering van de elektrische Audi e-tron en e-tron Sportback. De snelste variant tot nu toe heeft de doeltreffende naam e-tron S en beschikt over liefst drie elektromotoren!

Alles over de Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro heeft een geschatte prijs vanaf €97 500. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €472 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €625 per maand.

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro is te leasen vanaf ongeveer €1 200 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro is 370 kW (503 pk). Het maximale koppel is 973 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 370 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 270 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro is ongeveer 23,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.6 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen