Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 100 000 *Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

335 km *Actieradius

258 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf * € 100 000

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * Oktober 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 1 250 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) * € 489 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) * € 648 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius tussen 245 - 470 km

Stad - Winter * 335 km
Snelweg - Winter * 245 km
Gecombineerd - Winter * 285 km
Stad - Zomer * 470 km
Snelweg - Zomer * 305 km
Gecombineerd - Zomer * 375 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.5 sec
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 335 km
Totaal Vermogen 370 kW (503 pk)
Totaal Koppel 973 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->335 km) 9u15m
Laadsnelheid 36 km/u
Kosten Publiek Laden €8,51 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadtijd (34->268 km) 26 min
Snellaadsnelheid 540 km/u
Kosten Snelladen €15,22 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 335 km
Verbruik Voertuig * 258 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 365 km
Verbruik Normering 268 Wh/km
Verbruik Voertuig 237 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 3.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 184 - 353 Wh/km

Stad - Winter * 258 Wh/km
Snelweg - Winter * 353 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 304 Wh/km
Stad - Zomer * 184 Wh/km
Snelweg - Zomer * 284 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 231 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 2000 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Rijklaar * 2650 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) * € 489 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 648 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 556 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 742 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron S Sportback 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 12 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 19 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 24 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 36 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 36 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 36 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,68
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,64
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€8,51
Publiek Laden (hoog)
€0,40€10,32
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Audi e-tron S Sportback 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 180 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 100 kW 38 min 370 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 140 kW † 27 min 520 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€9,03
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€15,22
Snelladen (hoog)
€0,69€17,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Extra sportieve Audi e-tron S heeft drie elektromotoren

Gepubliceerd: 1 juli 2020 17:25 | ZERauto.nl Nu de productie van de elektrische Audi e-tron SUV op volle toeren draait, is het tijd om het aanbod verder uit te breiden met de e-tron ‘S’. Deze versie is op veel punten aangepast en nadrukkelijk ontwikkeld voor extra sportieve prestaties.

Audi introduceert sportievere e-tron S-modellen met meer power

Gepubliceerd: 25 februari 2020 17:12 | E-Drivers Er komen binnenkort ook sportievere ‘S’-versies van de Audi e-tron en de daarvan afgeleide e-tron Sportback. Deze sportieve versies krijgen drie elektromotoren. Het vermogen wordt op de weg gebracht door Audi’s fameuze quattro-vierwielaandrijving.

503 pk en 973 Nm voor Audi e-tron S

Gepubliceerd: 24 februari 2020 09:49 | ZERauto.nl Hij zat er al aan te komen: een extra sportieve uitvoering van de elektrische Audi e-tron en e-tron Sportback. De snelste variant tot nu toe heeft de doeltreffende naam e-tron S en beschikt over liefst drie elektromotoren!

Alles over de Audi e-tron S Sportback 55 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro heeft een geschatte prijs vanaf €100 000. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €489 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €648 per maand.

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro is te leasen vanaf ongeveer €1 250 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro is 370 kW (503 pk). Het maximale koppel is 973 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 245 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 470 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 230 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron S Sportback 55 quattro is ongeveer 25,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 35,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 18,4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron S Sportback 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen