Audi e-tron S 55 quattro

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 95 000 *Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

355 km *Actieradius

244 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf * € 95 000

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * September 2020
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 1 175 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) * € 454 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) * € 602 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius tussen 260 - 505 km

Stad - Winter * 360 km
Snelweg - Winter * 260 km
Gecombineerd - Winter * 305 km
Stad - Zomer * 505 km
Snelweg - Zomer * 325 km
Gecombineerd - Zomer * 400 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.5 sec
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 355 km
Totaal Vermogen 370 kW (503 pk)
Totaal Koppel 973 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->355 km) 9u15m
Laadsnelheid 38 km/u
Kosten Publiek Laden €8,05 per 100 km
Kosten Vroaming €5,37 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadtijd (36->284 km) 26 min
Snellaadsnelheid 570 km/u
Kosten Snelladen €14,40 per 100 km
Kosten Vroaming €5,37 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 355 km
Verbruik Voertuig * 244 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.7 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 171 - 333 Wh/km

Stad - Winter * 240 Wh/km
Snelweg - Winter * 333 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 284 Wh/km
Stad - Zomer * 171 Wh/km
Snelweg - Zomer * 266 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 216 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Rijklaar * 2550 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte Geen Data
Bagageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) * € 454 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 602 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 522 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 697 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron S 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron S 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Standaard 11.0 kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 20 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 26 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 38 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 38 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 38 km/u
Optionele 22.0kW Boordlader
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 20 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 26 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 38 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x25A 17 kW 6 uur 59 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 4u45m 75 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,37
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,39
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€8,05
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,76
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Audi e-tron S 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron S 55 quattro.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 190 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 100 kW 38 min 390 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 140 kW † 27 min 550 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€8,54
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€14,40
Snelladen (hoog)
€0,69€16,84
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron S 55 quattro

Audi introduceert sportievere e-tron S-modellen met meer power

Gepubliceerd: 25 februari 2020 17:12 | E-Drivers Er komen binnenkort ook sportievere ‘S’-versies van de Audi e-tron en de daarvan afgeleide e-tron Sportback. Deze sportieve versies krijgen drie elektromotoren. Het vermogen wordt op de weg gebracht door Audi’s fameuze quattro-vierwielaandrijving.

503 pk en 973 Nm voor Audi e-tron S

Gepubliceerd: 24 februari 2020 09:49 | ZERauto.nl Hij zat er al aan te komen: een extra sportieve uitvoering van de elektrische Audi e-tron en e-tron Sportback. De snelste variant tot nu toe heeft de doeltreffende naam e-tron S en beschikt over liefst drie elektromotoren!

Alles over de Audi e-tron S 55 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron S 55 quattro heeft een geschatte prijs vanaf €95 000. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €454 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €602 per maand.

De Audi e-tron S 55 quattro is te leasen vanaf ongeveer €1 175 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron S 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron S 55 quattro is 370 kW (503 pk). Het maximale koppel is 973 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron S 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 355 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 260 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 505 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Optioneel is een boordlader met een laadvermogen van 22.0 kW beschikbaar. Hiermee is de accu in ongeveer 4 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 245 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron S 55 quattro is ongeveer 24,4 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.7 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 33,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 17,1 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron S 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen