Audi e-tron S

Elektrische Auto

€ 104 540Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

320 km *Actieradius

270 Wh/km *Verbruik

20 t/m 22 mei in RAI Amsterdam
Gebruik code FULLYEVDATAB en krijg 10% korting!

Kom naar RAI Amsterdam en ervaar Fully Charged in het echt, inclusief duizenden testritten in de nieuwste EV's!

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Audi e-tron SAudi e-tron S
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 104 540

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van * Oktober 2020
Leverbaar tot September 2021
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 577 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 770 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €102 990.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 235 - 455 km

Stad - Winter * 330 km
Snelweg - Winter * 235 km
Gecombineerd - Winter * 275 km
Stad - Zomer * 455 km
Snelweg - Zomer * 290 km
Gecombineerd - Zomer * 360 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 4.5 sec
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 320 km
Totaal Vermogen 370 kW (503 pk)
Totaal Koppel 973 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->320 km) 9u15m
Laadsnelheid 35 km/u
Kosten Publiek Laden €10,53 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadtijd (32->256 km) 26 min
Snellaadsnelheid 510 km/u
Kosten Snelladen €18,63 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 320 km
Verbruik Voertuig * 270 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 3.0 l/100km

WLTP Normering (TEL)

Actieradius 374 km
Verbruik Normering 261 Wh/km
Verbruik Voertuig 231 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.9 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.6 l/100km

WLTP Normering (TEH)

Actieradius 343 km
Verbruik Normering 284 Wh/km
Verbruik Voertuig 252 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 3.2 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.8 l/100km
TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 190 - 368 Wh/km

Stad - Winter * 262 Wh/km
Snelweg - Winter * 368 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 315 Wh/km
Stad - Zomer * 190 Wh/km
Snelweg - Zomer * 298 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 240 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4902 mm
Breedte 1976 mm
Breedte met spiegels 2043 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Rijklaar 2695 kg
Toegestane Max. Massa 3245 kg
Laadvermogen Maximaal 650 kg
Bagageruimte 660 L
Bagageruimte Max 1655 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1800 kg
Kogeldruk Maximaal 80 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 12,2 m
Platform VW MLB
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 509 /mnd
Netto (Schijf 2) € 675 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 577 /mnd
Netto (Schijf 2) € 770 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Audi e-tron S (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron S. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 7 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 12 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 18 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 23 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 35 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 35 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 35 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,35€9,45
Publiek Laden (laag)
€0,22€5,94
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,39€10,53
Publiek Laden (hoog)
€0,48€12,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Audi e-tron S (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron S.

Lees meer over het snelladen van de Audi e-tron S op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 170 km/u
CCS (175 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 510 km/u
CCS (350 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 510 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,45€12,15
Snelladen (gemiddeld)
€0,69€18,63
Snelladen (hoog)
€0,87€23,49
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Audi e-tron S

Extra sportieve Audi e-tron S heeft drie elektromotoren

Gepubliceerd: 1 juli 2020 17:25 | ZERauto.nl Nu de productie van de elektrische Audi e-tron SUV op volle toeren draait, is het tijd om het aanbod verder uit te breiden met de e-tron ‘S’. Deze versie is op veel punten aangepast en nadrukkelijk ontwikkeld voor extra sportieve prestaties.

Audi introduceert sportievere e-tron S-modellen met meer power

Gepubliceerd: 25 februari 2020 17:12 | E-Drivers Er komen binnenkort ook sportievere ‘S’-versies van de Audi e-tron en de daarvan afgeleide e-tron Sportback. Deze sportieve versies krijgen drie elektromotoren. Het vermogen wordt op de weg gebracht door Audi’s fameuze quattro-vierwielaandrijving.

503 pk en 973 Nm voor Audi e-tron S

Gepubliceerd: 24 februari 2020 09:49 | ZERauto.nl Hij zat er al aan te komen: een extra sportieve uitvoering van de elektrische Audi e-tron en e-tron Sportback. De snelste variant tot nu toe heeft de doeltreffende naam e-tron S en beschikt over liefst drie elektromotoren!

Alles over de Audi e-tron S

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Audi e-tron S was leverbaar tussen oktober 2020 en september 2021. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Audi e-tron S voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Audi e-tron S (2020) is een nieuw model bekend: Audi e-tron S (2021).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Audi e-tron S is €104 540. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron S is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron S is 370 kW (503 pk). Het maximale koppel is 973 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron S heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 320 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 235 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 455 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 220 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Audi e-tron S is ongeveer 27 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 3.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 36,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 19 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron S stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron S op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron S op de website van Audi.