Kia e-Niro 64 kWh

Elektrische Auto

€ 44 995Prijs vanaf

64.0 kWhAccu Bruikbaar

370 kmActieradius

173 Wh/kmVerbruik

Dit is de uitvoering van 2020 (MY20) met standaard 3-fase boordlader. Deze uitvoering is alleen nog uit voorraad leverbaar. Het model van 2021 (MY21) heeft standaard een 1-fase boordlader, met 3-fase als optie. De MY21 is goedkoper dan de MY20 en is vanaf januari 2021 leverbaar.
Klik hier voor de 2021 uitvoering (MY21)

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Kia e-Niro 64 kWhKia e-Niro 64 kWh
of
bekijk hier het volledige archief
SEPP: Subsidie voor particulieren!
Deze auto komt als occasion mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €2 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.

Laatst bekende vanafprijs € 44 995

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van Januari 2020
Leverbaar tot Januari 2021
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 175 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 234 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €43 970.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 265 - 550 km

Stad - Winter 365 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 310 km
Stad - Zomer 550 km
Snelweg - Zomer 340 km
Gecombineerd - Zomer 425 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.8 sec
Topsnelheid 167 km/u
Actieradius Elektrisch 370 km
Totaal Vermogen 150 kW (204 pk)
Totaal Koppel 395 Nm
Aandrijving Voor

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 67.5 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->370 km) 7 uur
Laadsnelheid 54 km/u
Kosten Publiek Laden €5,71 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadvermogen (max) 77 kW DC
Snellaadtijd (37->296 km) 44 min
Snellaadsnelheid 350 km/u
Kosten Snelladen €10,21 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 370 km
Verbruik Voertuig 173 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 455 km
Verbruik Normering 159 Wh/km
Verbruik Voertuig 141 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 116 - 242 Wh/km

Stad - Winter 175 Wh/km
Snelweg - Winter 242 Wh/km
Gecombineerd - Winter 206 Wh/km
Stad - Zomer 116 Wh/km
Snelweg - Zomer 188 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 151 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 83%
Inzittend Kind 80%
Jaar van Beoordeling 2016
Kwetsbare Weggebruikers 57%
Safety Assist 59%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4375 mm
Breedte 1805 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1570 mm
Wielbasis 2700 mm
Massa Rijklaar 1812 kg
Toegestane Max. Massa 2230 kg
Laadvermogen Maximaal 518 kg
Bagageruimte 451 L
Bagageruimte Max 1405 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 100 kg
Trekhaak Mogelijk Geen Data
Trekgewicht Ongeremd 0 kg
Trekgewicht Geremd 0 kg
Kogeldruk Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 10,6 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 109 /mnd
Netto (Schijf 2) € 145 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 175 /mnd
Netto (Schijf 2) € 234 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Kia e-Niro 64 kWh (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Kia e-Niro 64 kWh. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32u45m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20u30m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 13 uur 28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 10u15m 36 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7 uur 53 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 53 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7 uur 53 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,81
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,11
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,71
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Kia e-Niro 64 kWh (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Kia e-Niro 64 kWh.

Lees meer over het snelladen van de Kia e-Niro 64 kWh op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 49 kW † 45 kW † 63 min 240 km/u
CCS (175 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
CCS (350 kW DC) 77 kW † 64 kW † 44 min 350 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,05
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,21
Snelladen (hoog)
€0,69€11,94
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Alles over de Kia e-Niro 64 kWh

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Kia e-Niro 64 kWh was leverbaar tussen januari 2020 en januari 2021. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Kia e-Niro 64 kWh voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Kia e-Niro 64 kWh (2020) is een nieuw model bekend: Kia e-Niro 64 kWh (2021).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Kia e-Niro 64 kWh is €44 995. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Kia e-Niro 64 kWh is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Kia e-Niro 64 kWh is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 395 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 167 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Kia e-Niro 64 kWh heeft een geschatte capaciteit van 67,5 kWh. Daarvan is 64 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 370 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 550 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 7 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 32 uur 45 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 77 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 64 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Kia e-Niro 64 kWh is ongeveer 17,3 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 24,2 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Kia e-Niro 64 kWh stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Kia

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-Niro op de officiële site van Kia.

Naar de e-Niro op de website van Kia.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Kia e-Niro 64 kWh, die leverbaar was van december 2018 tot januari 2020. Het vorige model was €2485 goedkoper, had dezelfde actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Kia e-Niro 64 kWh