Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

Volvo XC40 T5 Twin-Engine

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds December 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 44-50 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 20 - 43 km

Stad - Winter 32 km
Snelweg - Winter 20 km
Gecombineerd - Winter 25 km
Stad - Zomer 43 km
Snelweg - Zomer 25 km
Gecombineerd - Zomer 32 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
Topsnelheid 205 km/u
Actieradius Elektrisch 25 km
Actieradius Brandstof 640 km
Totaal Vermogen 193 kW (262 pk)
Totaal Koppel 425 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 10.3 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->25 km) 3 uur
Laadsnelheid 9 km/u
Kosten Publiek Laden €11,62 per 100 km
Kosten Vroaming €7,74 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 8.8 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 25 km
Verbruik Voertuig 35,2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.0 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 54 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 16,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 45 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 19,6 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 20,5 - 44 kWh/100km

Stad - Winter 27,5 kWh/100km
Snelweg - Winter 44 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 35,2 kWh/100km
Stad - Zomer 20,5 kWh/100km
Snelweg - Zomer 35,2 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 27,5 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 41 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,7 l/100km
» CO2 Uitstoot 134 g/km
Bereik NEDC 844 km
Totaalbereik NEDC 898 km
Tankinhoud 48 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 3,7 / 5,5 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 87 / 129 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,4 l/100km
» CO2 Uitstoot 174 g/km
Bereik Praktijk 640 km
Totaalbereik Praktijk 665 km
Motorinhoud 1477 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4425 mm
Breedte 1863 mm
Hoogte 1658 mm
Wielbasis 2702 mm
Massa Leeg 1771 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11,4 m
Carrosserie SUV
Segment D - Middenklasse
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Volvo XC40 T5 Twin-Engine (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volvo XC40 T5 Twin-Engine. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 4u30m 6 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3 uur 8 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3 uur 8 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3 uur 8 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3 uur 8 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3 uur 8 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3 uur 8 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€7,74
Publiek Laden (laag)
€0,18€6,34
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€11,62
Publiek Laden (hoog)
€0,40€14,08
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)