Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 worden alleen nog vol-elektrische voertuigen aan de Nederlandse versie van de EV Database toegevoegd. Het archief van PHEV voertuigen blijft voorlopig nog wel inzichtelijk.
Klik hier voor het overzicht van leverbare PHEV's

Volkswagen Passat GTE Plug-in

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Oktober 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 4) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 40-46 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 32 - 65 km

Stad - Winter 47 km
Snelweg - Winter 32 km
Gecombineerd - Winter 39 km
Stad - Zomer 65 km
Snelweg - Zomer 40 km
Gecombineerd - Zomer 50 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 7.4 sec
Topsnelheid 222 km/u
Actieradius Elektrisch 45 km
Actieradius Brandstof 680 km
Totaal Vermogen 160 kW (218 pk)
Totaal Koppel 400 Nm
Aandrijving Voor
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 13.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Voorzijde - Links
Laadvermogen 3.6 kW AC
Laadtijd (0->45 km) 3u45m
Laadsnelheid 12 km/u
Kosten Publiek Laden €8,15 per 100 km
Kosten Vroaming €5,43 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 11.1 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 45 km
Verbruik Voertuig 24,7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 68 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 16,3 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 56 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 19,8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 17,1 - 34,7 kWh/100km

Stad - Winter 23,6 kWh/100km
Snelweg - Winter 34,7 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 28,5 kWh/100km
Stad - Zomer 17,1 kWh/100km
Snelweg - Zomer 27,8 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 22,2 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,5 l/100km
» CO2 Uitstoot 34 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 131 g/km
Bereik NEDC 896 km
Totaalbereik NEDC 964 km
Tankinhoud 50 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 0,7 / 4 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 16 / 94 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,3 l/100km
» CO2 Uitstoot 171 g/km
Bereik Praktijk 680 km
Totaalbereik Praktijk 725 km
Motorinhoud 1395 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4873 mm
Breedte 1832 mm
Hoogte 1483 mm
Wielbasis 2786 mm
Massa Leeg 1655 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max Geen Data
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11,7 m
Carrosserie Liftback Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Geen Data
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Volkswagen Passat GTE Plug-in (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Volkswagen Passat GTE Plug-in. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u45m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.6 kW † 3u45m 12 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,43
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,45
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€8,15
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,88
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)