Uitfasering PHEV vanaf 2019

Vanaf 2019 wordt alleen nog alle data van vol-elektrische voertuigen aan de EV Database toegevoegd. Voor plugin hybride voertuigen kan data ontbreken of incorrect zijn. Op termijn zullen PHEV's uit de database verdwijnen.
Klik hier voor het overzicht van PHEV's

Peugeot 3008 SUV HYbrid4

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling
Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds Oktober 2019
Leverbaar tot -
Netto Bijtelling (Schijf 1) NVT
Netto Bijtelling (Schijf 2) NVT
Wegenbelasting (MRB) € 44-50 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 27 - 55 km

Stad - Winter 41 km
Snelweg - Winter 27 km
Gecombineerd - Winter 33 km
Stad - Zomer 55 km
Snelweg - Zomer 34 km
Gecombineerd - Zomer 43 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.9 sec
Topsnelheid 235 km/u
Actieradius Elektrisch 35 km
Actieradius Brandstof 580 km
Totaal Vermogen 221 kW (300 pk)
Totaal Koppel 520 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Benzine

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 13.2 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen 3.7 kW AC
Laadtijd (0->35 km) 3u45m
Laadsnelheid 10 km/u
Kosten Publiek Laden €10,56 per 100 km
Kosten Vroaming €7,04 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 11.2 kWh
Snellaadaansluiting -
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadvermogen (max) -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -
Kosten Snelladen -
Kosten Vroaming -
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 35 km
Verbruik Voertuig 320 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 3.6 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 69 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 162 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 59 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 190 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.1 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 204 - 415 Wh/km

Stad - Winter 273 Wh/km
Snelweg - Winter 415 Wh/km
Gecombineerd - Winter 339 Wh/km
Stad - Zomer 204 Wh/km
Snelweg - Zomer 329 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 260 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1,5 l/100km
» CO2 Uitstoot 34 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5,6 l/100km
» CO2 Uitstoot 131 g/km
Bereik NEDC 762 km
Totaalbereik NEDC 831 km
Tankinhoud 43 L
Praktijk 25/50/100 km 0 / 2,2 / 4,8 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 52 / 113 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7,3 l/100km
» CO2 Uitstoot 171 g/km
Bereik Praktijk 580 km
Totaalbereik Praktijk 615 km
Motorinhoud 1598 cc

Afmeting en Gewicht

Lengte 4447 mm
Breedte 1841 mm
Hoogte 1624 mm
Wielbasis 2675 mm
Massa Rijklaar 1815 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte 395 L
Bagageruimte Max 1357 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd Geen Data
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 10,7 m
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Ja
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Peugeot 3008 SUV HYbrid4 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Peugeot 3008 SUV HYbrid4. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 5u45m 6 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 3u45m 9 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u45m 9 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u45m 9 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u45m 9 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u45m 9 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 3u45m 9 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€7,04
Publiek Laden (laag)
€0,18€5,76
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€10,56
Publiek Laden (hoog)
€0,40€12,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)