Audi e-tron 55 quattro

Elektrische Auto - 8% / 22% Bijtelling

€ 80 400Prijs vanaf

86.5 kWhAccu Bruikbaar

365 kmActieradius

237 Wh/kmVerbruik

Prijs vanaf € 80 400

Bestelbaar Ja, huidig model
Leverbaar sinds December 2019
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 969 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 1) € 344 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 456 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €78 850.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.

Praktische Actieradius tussen 265 - 520 km

Stad - Winter 370 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease € 1,270 /mnd

Leasetarief € 1,200 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,158 /mnd

Leasetarief € 892 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 113 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Zakelijk - Kopen € 930 /mnd

Afschrijving excl. rente € 664 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 113 /mnd
Elektriciteit € 70 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 83 /mnd

Particulier - Kopen € 1,101 /mnd

Afschrijving excl. rente € 804 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 113 /mnd
Elektriciteit € 84 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 100 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €26,579. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.7 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch 365 km
Totaal Vermogen 300 kW (408 pk)
Totaal Koppel 664 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 95.0 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->365 km) 9u15m
Laadsnelheid 39 km/u
Kosten Publiek Laden €7,82 per 100 km
Kosten Vroaming €5,21 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 86.5 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC
Snellaadtijd (37->292 km) 26 min
Snellaadsnelheid 590 km/u
Kosten Snelladen €13,98 per 100 km
Kosten Vroaming €5,21 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 365 km
Verbruik Voertuig 237 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 2.7 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 436 km
Verbruik Normering 224 Wh/km
Verbruik Voertuig 198 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.5 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 2.2 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 166 - 326 Wh/km

Stad - Winter 234 Wh/km
Snelweg - Winter 326 Wh/km
Gecombineerd - Winter 275 Wh/km
Stad - Zomer 166 Wh/km
Snelweg - Zomer 262 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 211 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 91%
Inzittend Kind 85%
Jaar van Beoordeling 2019
Kwetsbare Weggebruikers 71%
Safety Assist 76%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4901 mm
Breedte 1935 mm
Hoogte 1616 mm
Wielbasis 2928 mm
Massa Rijklaar 2555 kg
Toegestane Max. Massa 3150 kg
Bagageruimte 660 L
Bagageruimte Max 1725 L
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1800 kg
Daklast Maximaal 75 kg
Laadvermogen Maximaal 695 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 12,2 m
Carrosserie SUV
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2019

Bijtelling 4% / 22%
4% beperkt tot € 50 000
Netto (Schijf 2/3) € 265 /mnd
Netto (Schijf 4) € 360 /mnd

Op kenteken in 2020

Bijtelling 8% / 22%
8% beperkt tot € 45 000
Netto (Schijf 1) € 344 /mnd
Netto (Schijf 2) € 456 /mnd

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 413 /mnd
Netto (Schijf 2) € 551 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model X Long RangeTesla Model X Long Range €9,605 duurder 85 km meer actieradius 19% snellere acceleratie 11% minder stroomverbruik 17% langzamer snelladen
Audi e-tron 50 quattroAudi e-tron 50 quattro €17,700 goedkoper 85 km minder actieradius 19% langzamere acceleratie 3% minder stroomverbruik 24% langzamer snelladen
Mercedes EQC 400 4MATICMercedes EQC 400 4MATIC €2,465 goedkoper 5 km meer actieradius 11% snellere acceleratie 9% minder stroomverbruik 25% langzamer snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi e-tron 55 quattro (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi e-tron 55 quattro. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 44u15m 8 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 27u30m 13 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 17u45m 21 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13u45m 27 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u15m 39 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u15m 39 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Sponsored Content)

Wat kost het opladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,21
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,27
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,82
Publiek Laden (hoog)
€0,40€9,48
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

Snelladen van Audi e-tron 55 quattro (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro.

Lees meer over het snelladen van de Audi e-tron 55 quattro op de site van Fastned.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 76 min 200 km/u
CCS (175 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 590 km/u
CCS (350 kW DC) 155 kW † 146 kW † 26 min 590 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

(Sponsored Content)

Wat kost het snelladen?
Regulier Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€8,29
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€13,98
Snelladen (hoog)
€0,69€16,35
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten 'Vroaming' zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .

(Advertisement)

Alles over de Audi e-tron 55 quattro

Prijs, lease en bijtelling

De Audi e-tron 55 quattro heeft een prijs vanaf €80 400. De auto heeft een bijtelling van 8% tot 45.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €344 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €456 per maand.

De Audi e-tron 55 quattro is bij ActivLease te leasen vanaf €969 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi e-tron 55 quattro is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Audi e-tron 55 quattro is 300 kW (408 pk). Het maximale koppel is 664 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi e-tron 55 quattro heeft een capaciteit van 95 kWh. Daarvan is 86,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 365 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 265 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 520 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 15 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 44 uur 15 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 155 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 146 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 255 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Audi e-tron 55 quattro is ongeveer 23,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.7 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 32,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 16,6 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Audi e-tron 55 quattro stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de e-tron op de officiële site van Audi.

Naar de e-tron op de website van Audi.

Voorgaand model

Het model op deze pagina is de opvolger van de Audi e-tron 55 quattro, die leverbaar was van maart 2019 tot november 2019. Het vorige model was €3700 duurder, had 15 km minder actieradius, dezelfde acceleratie en hetzelfde stroomverbruik.

Voorgaand model Audi e-tron 55 quattro