BMW i4 eDrive40

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 60 697Prijs vanaf

80.7 kWhAccu Bruikbaar

475 km *Actieradius

170 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Gebruik kortingscode 'EVEXPEVDATABASE' en ontvang 10 Euro korting!

Ook met deze EV is een gratis proefrit te maken tijdens de EV Experience op Circuit Zandvoort.
Bezoek de EV Experience en ervaar elektrisch.

Prijs vanaf € 60 697

Bestelbaar Ja, voorbestelling
Verwacht vanaf Februari 2022
Leverbaar tot -

Leasen vanaf € 659 /mnd

Netto Bijtelling 2022 (Schijf 1) € 339 /mnd
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 2) € 452 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Het leasetarief is opgesteld in samenwerking met ActivLease.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 345 - 680 km

Stad - Winter * 455 km
Snelweg - Winter * 345 km
Gecombineerd - Winter * 400 km
Stad - Zomer * 680 km
Snelweg - Zomer * 450 km
Gecombineerd - Zomer * 550 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.7 sec
Topsnelheid 190 km/u
Actieradius Elektrisch * 475 km
Totaal Vermogen 250 kW (340 pk)
Totaal Koppel 430 Nm
Aandrijving Achter

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 83.9 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->475 km) 8u45m
Laadsnelheid 55 km/u
Kosten Publiek Laden €5,61 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 80.7 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) 200 kW DC
Snellaadtijd (48->380 km) 30 min
Snellaadsnelheid 660 km/u
Kosten Snelladen €10,03 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 475 km
Verbruik Voertuig * 170 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.9 l/100km

WLTP Normering

Actieradius * 590 km
Verbruik Normering * 160 Wh/km
Verbruik Voertuig * 137 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering * 1.8 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig * 1.5 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 119 - 234 Wh/km

Stad - Winter * 177 Wh/km
Snelweg - Winter * 234 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 202 Wh/km
Stad - Zomer * 119 Wh/km
Snelweg - Zomer * 179 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 147 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4783 mm
Breedte 1852 mm
Breedte met spiegels Geen Data
Hoogte 1448 mm
Wielbasis 2856 mm
Massa Rijklaar 2125 kg
Toegestane Max. Massa 2605 kg
Laadvermogen Maximaal 580 kg
Bagageruimte 470 L
Bagageruimte Max 1290 L
Bagageruimte Voor Geen Data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 1600 kg
Kogeldruk Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 12,5 m
Platform Geen Data
Carrosserie Sedan
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 339 /mnd
Netto (Schijf 2) € 452 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 339 /mnd
Netto (Schijf 2) € 452 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 339 /mnd
Netto (Schijf 2) € 452 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Polestar 2 Standard Range Single MotorPolestar 2 Standard Range Single €14,797 goedkoper 125 km minder actieradius 30% langzamere acceleratie Zelfde stroomverbruik 35% langzamer snelladen
Polestar 2 Long Range Single MotorPolestar 2 Long Range Single Mot €10,797 goedkoper 50 km minder actieradius 30% langzamere acceleratie 4% meer stroomverbruik 17% langzamer snelladen
Tesla Model 3 Standard Range PlusTesla Model 3 Standard Range Plu €10,707 goedkoper 125 km minder actieradius Zelfde acceleratie 14% minder stroomverbruik 6% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van BMW i4 eDrive40 (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW i4 eDrive40. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 41u30m 11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 25u45m 18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 16u30m 29 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13 uur 37 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8u45m 54 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u45m 54 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8u45m 54 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,74
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,06
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,61
Publiek Laden (hoog)
€0,40€6,80
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van BMW i4 eDrive40 (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW i4 eDrive40.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 71 min 280 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 85 kW † 42 min 470 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 105 kW † 34 min 580 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 110 kW † 32 min 620 km/u
CCS (350 kW DC) 200 kW † 120 kW † 30 min 660 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€5,95
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,03
Snelladen (hoog)
€0,69€11,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Nieuws over de BMW i4 eDrive40

BMW toont productieversie van de i4

Gepubliceerd: 3 juni 2021 16:56 | E-Drivers In november zal de lancering van de elektrische BMW i4 plaats vinden. De Beierse autofabrikant onthulde gisteren de productieversie van de nieuwe i4. Een fraaie vierdeurs Gran Coupé, die naar eigen zeggen premium kwaliteit combineert met ruimte, functionaliteit en voor BMW zo typerende sportieve…

Eindelijk officiële beelden van de nieuwe BMW i4 zonder camouflage

Gepubliceerd: 17 maart 2021 17:51 | E-Drivers BMW onthulde onlangs zijn nieuwe plannen met de focus op elektrische mobiliteit, digitalisering en duurzaamheid. Ook kondigde men aan dat de BMW i4 dit jaar wordt gelanceerd. Op de jaarlijkse conferentie toonde BMW dit nieuwe elektrische model voor het eerst zonder camouflage.

Eerste blik op productieversie BMW i4

Gepubliceerd: 17 maart 2021 10:39 | ZERauto.nl BMW heeft de eerste foto’s vrijgegeven van de productieversie van de BMW i4. De elektrische auto toont het design van de nieuwe generatie BMW 4 Serie Gran Coupé en komt in de loop van 2021 op de markt.

Alles over de BMW i4 eDrive40

Prijs, lease en bijtelling

De BMW i4 eDrive40 heeft een prijs vanaf €60 697. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €339 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €452 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de BMW i4 eDrive40 voor het eerst leverbaar wordt (2022).

De BMW i4 eDrive40 is bij ActivLease te leasen vanaf €659 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De BMW i4 eDrive40 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW i4 eDrive40 is 250 kW (340 pk). Het maximale koppel is 430 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 190 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de BMW i4 eDrive40 heeft een capaciteit van 83,9 kWh. Daarvan is 80,7 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 475 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 345 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 680 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 41 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 200 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 330 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de BMW i4 eDrive40 is ongeveer 17 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 1.9 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 23,4 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De BMW i4 eDrive40 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van BMW

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de i4 op de officiële site van BMW.

Naar de i4 op de website van BMW.