BMW i4
Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling€ 65 000 *Prijs vanaf
80.0 kWh *Accu Bruikbaar
450 km *Actieradius
178 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is een concept
Specificaties met een * zijn schattingenGratis test voor bedrijven: welke EV past bij mij?
Maak kennis met de e-AutoKeuzeHulp. Deze tool biedt werknemers eenvoudig inzicht in welke elektrische auto het beste bij ze past. In 10 simpele stappen een advies op basis van alle beschikbare modellen.Meer informatie
Richtprijs vanaf * € 65 000
Introductie | Geneve 2020 |
Status | Productie bevestigd |
Verwacht vanaf * | September 2021 |
Leasen vanaf * € 800 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 1) * | € 318 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 2) * | € 425 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 0 /mnd |
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u * | 4.0 sec |
Topsnelheid * | 200 km/u |
Actieradius Elektrisch * | 450 km |
Totaal Vermogen | 390 kW (530 pk) |
Totaal Koppel | Geen Data |
Aandrijving * | Achter |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * | 80.0 kWh |
Laadaansluiting * | Type 2 |
Laadvermogen * | 11 kW AC |
Laadtijd (0->450 km) * | 8u45m |
Laadsnelheid * | 53 km/u |
Kosten Publiek Laden | €5,87 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 80.0 kWh |
Snellaadaansluiting * | CCS |
Snellaadvermogen (max) * | 150 kW DC |
Snellaadtijd (45->360 km) * | 29 min |
Snellaadsnelheid * | 650 km/u |
Kosten Snelladen | €10,50 per 100 km |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius * | 450 km |
Verbruik Voertuig * | 178 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig * | 2.0 l/100km |
WLTP Normering
Actieradius * | 600 km |
Verbruik Normering * | Geen Data |
Verbruik Voertuig * | 133 Wh/km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering * | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig * | 1.5 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Afmeting en Gewicht
Lengte * | 4650 mm |
Breedte * | 1850 mm |
Breedte met spiegels * | Geen Data |
Hoogte * | 1400 mm |
Wielbasis | Geen Data |
Massa Rijklaar * | 1900 kg |
Toegestane Max. Massa | Geen Data |
Laadvermogen Maximaal | Geen Data |
Bagageruimte | Geen Data |
Bagageruimte Max | Geen Data |
Bagageruimte Voor | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Trekhaak Mogelijk | Geen Data |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Kogeldruk Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 5 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | Geen Data |
Platform | Geen Data |
Carrosserie | Sedan |
Segment | D - Middenklasse |
Dakrails | Geen Data |
EV Specifiek Platform | Geen Data |
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling | 12% / 22% |
12% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 318 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 425 /mnd |
Op kenteken in 2022
Bijtelling | 16% / 22% |
16% beperkt tot | € 40 000 |
Netto (Schijf 1) * | € 368 /mnd |
Netto (Schijf 2) * | € 491 /mnd |
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Opladen van BMW i4 (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW i4. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
LET OP: BMW heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de i4. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 41 uur | 11 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 25u30m | 18 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x25A | 5.8 kW | 16u15m | 28 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x32A | 7.4 kW | 12u45m | 35 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW | 8u45m | 51 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 8u45m | 51 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 400V / 3x16A | 11 kW † | 8u45m | 51 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€3,92
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€3,20
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€5,87
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€7,12
|
Snelladen van BMW i4 (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de BMW i4.
BMW heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de i4. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.
- Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
- Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
- Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
- Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Gemiddeld | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 71 min | 260 km/u |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 90 kW † | 39 min | 480 km/u |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 120 kW † | 29 min | 650 km/u |
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Snelladen (laag) | €0,35€6,23
|
Snelladen (gemiddeld) | €0,59€10,50
|
Snelladen (hoog) | €0,69€12,28
|
(Advertisement)
Nieuws over de BMW i4

Eindelijk officiële beelden van de nieuwe BMW i4 zonder camouflage
Gepubliceerd: 17 maart 2021 17:51 | E-Drivers BMW onthulde onlangs zijn nieuwe plannen met de focus op elektrische mobiliteit, digitalisering en duurzaamheid. Ook kondigde men aan dat de BMW i4 dit jaar wordt gelanceerd. Op de jaarlijkse conferentie toonde BMW dit nieuwe elektrische model voor het eerst zonder camouflage.
Eerste blik op productieversie BMW i4
Gepubliceerd: 17 maart 2021 10:39 | ZERauto.nl BMW heeft de eerste foto’s vrijgegeven van de productieversie van de BMW i4. De elektrische auto toont het design van de nieuwe generatie BMW 4 Serie Gran Coupé en komt in de loop van 2021 op de markt.
BMW Concept i4: de highlights op een rij
Gepubliceerd: 3 maart 2020 09:15 | ZERauto.nl Dat er een productieversie volgt op basis van deze elektrische BMW Concept i4, dat is geen verrassing meer. De BMW i4 gaat namelijk in 2021 in productie. Dat is precies de reden waarom deze BMW Concept i4 al heel productierijp oogt.Alles over de BMW i4
Concept
De BMW i4 is een conceptmodel: data met een * zijn schattingen en overige data is mogelijk onbevestigd. De onderstaande tekst is geschreven alsof de BMW i4 per direct beschikbaar was. Waar mogelijk worden fiscale data zoals bijtelling en belastingen wel aangepast aan het jaar waneer het productiemodel verwacht wordt. Gegevens van het productiemodel kunnen echter sterk afwijken van dit concept. Dit conceptmodel wordt opgenomen in de database om een beeld te geven van toekomstige modellen en algemene trends.
Prijs, lease en bijtelling
De BMW i4 heeft een geschatte prijs vanaf €65 000. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €318 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €425 per maand.
De BMW i4 is te leasen vanaf ongeveer €800 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Aandrijving en prestaties
De BMW i4 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de BMW i4 is 390 kW (530 pk). Het maximale koppel is Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 200 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de BMW i4 heeft een geschatte capaciteit van 80 kWh. Daarvan is 80 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 450 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 8 uur 45 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 41 uur.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 120 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 315 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de BMW i4 is ongeveer 17,8 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De BMW i4 stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van BMW
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de i4 op de officiële site van BMW.