Tesla Cybertruck Tri Motor

Elektrische Auto - 16% / 22% Bijtelling

€ 78 000 *Prijs vanaf

200.0 kWh *Accu Bruikbaar

750 km *Actieradius

26,7 kWh *Verbruik 100km

Deze elektrische auto is een concept

Tesla heeft op 22 november de Cybertruck gepresenteerd. De pick-up gaat eind 2021 in productie in de VS. De eerste leveringen in Nederland worden niet voor het eerste kwartaal van 2022 verwacht. De ontwikkeling van de Cybertruck is nog in volle gang, waardoor nog weinig definitieve gegevens beschikbaar zijn. Alle gegevens op deze pagina zijn op basis van de op dit moment beschikbare of meest waarschijnlijke gegevens. Deze pagina wordt met de laaste informatie aangepast naarmate de productieversie van de Cybertruck dichterbij komt.
Er zijn nog maar weinig details bekend, alles met een * is een schatting.

Richtprijs vanaf * € 78 000

Introductie Hawthorne 2019
Status Pre-order mogelijk
Verwacht vanaf * December 2022

Leasen vanaf * € 975 /mnd

Netto Bijtelling 2022 (Schijf 1) * € 385 /mnd
Netto Bijtelling 2022 (Schijf 2) * € 515 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2020 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 540 - 1080 km

Stad - Winter * 780 km
Snelweg - Winter * 540 km
Gecombineerd - Winter * 650 km
Stad - Zomer * 1080 km
Snelweg - Zomer * 670 km
Gecombineerd - Zomer * 840 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u * 3.0 sec
Topsnelheid * 210 km/u
Actieradius Elektrisch * 750 km
Totaal Vermogen * 600 kW (816 pk)
Totaal Koppel * 1400 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit * 200.0 kWh
Laadaansluiting * Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->750 km) * 21u30m
Laadsnelheid * 35 km/u
Kosten Publiek Laden €8,81 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar* 200.0 kWh
Snellaadaansluiting * CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
Snellaadvermogen (max) * 250 kW DC
Snellaadtijd (75->600 km) * 44 min
Snellaadsnelheid * 710 km/u
Kosten Snelladen €6,67 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 750 km
Verbruik Voertuig * 26,7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 3.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 18,5 - 37 kWh/100km

Stad - Winter * 25,6 kWh/100km
Snelweg - Winter * 37 kWh/100km
Gecombineerd - Winter * 30,8 kWh/100km
Stad - Zomer * 18,5 kWh/100km
Snelweg - Zomer * 29,9 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer * 23,8 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 5885 mm
Breedte 2027 mm
Hoogte 1905 mm
Wielbasis Geen Data
Massa Leeg * 3000 kg
Baggageruimte Geen Data
Baggageruimte Max 2850 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd * 6500 kg
Daklast Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 6 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel Geen Data
Carrosserie Pickup
Segment K - Upper MPV
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 385 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 515 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 385 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 515 /mnd

Op kenteken in 2024

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 385 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 515 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het op dat moment geldende percentage van kracht.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Tesla Cybertruck Tri Motor (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Tesla Cybertruck Tri Motor. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Tesla heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Cybertruck. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 102u30m 7 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 63u45m 12 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 40u45m 18 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 32 uur 23 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 21u30m 35 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 21u30m 35 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 21u30m 35 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€5,87
Publiek Laden (laag)
€0,18€4,81
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€8,81
Publiek Laden (hoog)
€0,40€10,68
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Tesla Cybertruck Tri Motor (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Tesla Cybertruck Tri Motor.

Tesla heeft geen informatie gepubliceerd over het snelladen van de Cybertruck. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 kW 177 min 170 km/u
Supercharger v2 Shared (75 kW DC) 75 kW 75 kW 118 min 260 km/u
Supercharger v2 (150 kW DC) 150 kW 130 kW † 68 min 460 km/u
CCS (175 kW DC) 175 kW 150 kW † 59 min 530 km/u
Supercharger v3 (250 kW DC) 250 kW 200 kW † 44 min 710 km/u
CCS (350 kW DC) 250 kW † 200 kW † 44 min 710 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Supercharger (NL)
€0,25 €6,67
Snelladen (laag)
€0,35€9,34
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€15,75
Snelladen (hoog)
€0,69€18,42
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Alles over de Tesla Cybertruck Tri Motor

Concept

De Tesla Cybertruck Tri Motor is een conceptmodel: data met een * zijn schattingen en overige data is mogelijk onbevestigd. De onderstaande tekst is geschreven alsof de Tesla Cybertruck Tri Motor per direct beschikbaar was. Waar mogelijk worden fiscale data zoals bijtelling en belastingen wel aangepast aan het jaar waneer het productiemodel verwacht wordt. Gegevens van het productiemodel kunnen echter sterk afwijken van dit concept. Dit conceptmodel wordt opgenomen in de database om een beeld te geven van toekomstige modellen en algemene trends.

Prijs, lease en bijtelling

De Tesla Cybertruck Tri Motor heeft een geschatte prijs vanaf €78 000. De auto heeft een bijtelling van 16% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €385 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €515 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Tesla Cybertruck Tri Motor voor het eerst leverbaar wordt (2022).

De Tesla Cybertruck Tri Motor is te leasen vanaf ongeveer €975 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Tesla Cybertruck Tri Motor is een volledig elektrische auto (BEV). Het geschatte maximale vermogen van de Tesla Cybertruck Tri Motor is 600 kW (816 pk). Het geschatte maximale koppel is 1400 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.0 seconde gehaald. De geschatte topsnelheid is 210 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Tesla Cybertruck Tri Motor heeft een geschatte capaciteit van 200 kWh. Daarvan is 200 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 750 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 540 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 1080 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 21 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 102 uur 30 minuten.

Snelladen is mogelijk via een CCS Supercharger aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 250 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 200 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 525 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Tesla Cybertruck Tri Motor is ongeveer 26,7 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 3.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 37 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 18,5 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Tesla Cybertruck Tri Motor stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Tesla

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Cybertruck op de officiële site van Tesla.

Naar de Cybertruck op de website van Tesla.