Ford Mustang Mach-E GT

Elektrische Auto - 12% / 22% Bijtelling

€ 72 500 *Prijs vanaf

88.0 kWhAccu Bruikbaar

410 km *Actieradius

215 Wh/km *Verbruik

Deze elektrische auto is nog niet leverbaar

Specificaties met een * zijn schattingen

Prijs vanaf * € 72 500

Bestelbaar Nee, verwacht
Verwacht vanaf * November 2021
Leverbaar tot -

Leasen vanaf * € 900 /mnd

Netto Bijtelling 2021 (Schijf 1) * € 369 /mnd
Netto Bijtelling 2021 (Schijf 2) * € 493 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.

Praktische Actieradius tussen 295 - 590 km

Stad - Winter * 415 km
Snelweg - Winter * 295 km
Gecombineerd - Winter * 350 km
Stad - Zomer * 590 km
Snelweg - Zomer * 370 km
Gecombineerd - Zomer * 465 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Zakelijk - Operational Lease * € 1,139 /mnd

Leasetarief € 1,075 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease * € 1,030 /mnd

Leasetarief € 805 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 103 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Zakelijk - Kopen * € 824 /mnd

Afschrijving excl. rente € 599 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 103 /mnd
Elektriciteit € 64 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 58 /mnd

Particulier - Kopen * € 975 /mnd

Afschrijving excl. rente € 725 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 103 /mnd
Elektriciteit € 77 /mnd
Brandstof € 0 /mnd
Onderhoud € 70 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €23,967. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 3.7 sec
Topsnelheid 200 km/u
Actieradius Elektrisch * 410 km
Totaal Vermogen 342 kW (465 pk)
Totaal Koppel 830 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 98.8 kWh
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen * 11 kW AC
Laadtijd (0->410 km) * 9u30m
Laadsnelheid * 44 km/u
Kosten Publiek Laden €7,10 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 88.0 kWh
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 150 kW DC
Snellaadtijd (41->328 km) 43 min
Snellaadsnelheid 400 km/u
Kosten Snelladen €12,68 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 410 km
Verbruik Voertuig * 215 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.4 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 500 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 176 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 2.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 149 - 298 Wh/km

Stad - Winter * 212 Wh/km
Snelweg - Winter * 298 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 251 Wh/km
Stad - Zomer * 149 Wh/km
Snelweg - Zomer * 238 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 189 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Afmeting en Gewicht

Lengte 4712 mm
Breedte 1881 mm
Hoogte 1597 mm
Wielbasis * 2972 mm
Massa Rijklaar * 2300 kg
Toegestane Max. Massa Geen Data
Bagageruimte 402 L
Bagageruimte Max 1520 L
Trekgewicht Ongeremd Geen Data
Trekgewicht Geremd 750 kg
Daklast Maximaal Geen Data
Laadvermogen Maximaal Geen Data

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen Data
Draaicirkel 11,6 m
Carrosserie SUV
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 369 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 493 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 419 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 559 /mnd

Op kenteken in 2023

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) * € 419 /mnd
Netto (Schijf 2) * € 559 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

Tesla Model Y Long Range PerformanceTesla Model Y LR Performance €1,482 goedkoper Zelfde actieradius Zelfde acceleratie 18% minder stroomverbruik 95% sneller snelladen
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Ford Mustang Mach-E GT (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Ford Mustang Mach-E GT. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

LET OP: Ford heeft geen informatie gepubliceerd over de boordlader van de Mustang Mach-E. Onderstaande informatie is gebaseerd op een schatting van de meest waarschijnlijke data.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 45 uur 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 28 uur 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 18 uur 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 14 uur 29 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u30m 43 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u30m 43 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u30m 43 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€4,73
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,87
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€7,10
Publiek Laden (hoog)
€0,40€8,60
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

Snelladen van Ford Mustang Mach-E GT (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Ford Mustang Mach-E GT.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 50 kW 45 kW † 86 min 200 km/u
CCS (100 kW DC) 100 kW 75 kW † 52 min 330 km/u
CCS (150 kW DC) 150 kW 90 kW † 43 min 400 km/u

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€7,52
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€12,68
Snelladen (hoog)
€0,69€14,83
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.

(Advertisement)

Alles over de Ford Mustang Mach-E GT

Prijs, lease en bijtelling

De Ford Mustang Mach-E GT heeft een geschatte prijs vanaf €72 500. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €369 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €493 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Ford Mustang Mach-E GT voor het eerst leverbaar wordt (2021).

De Ford Mustang Mach-E GT is te leasen vanaf ongeveer €900 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Ford Mustang Mach-E GT is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Ford Mustang Mach-E GT is 342 kW (465 pk). Het maximale koppel is 830 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3.7 seconde gehaald. De topsnelheid is 200 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Ford Mustang Mach-E GT heeft een capaciteit van 98,8 kWh. Daarvan is 88 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 410 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 295 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 590 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 45 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 150 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 90 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 45 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 285 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Ford Mustang Mach-E GT is ongeveer 21,5 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.4 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 29,8 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14,9 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Ford Mustang Mach-E GT stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Ford

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mustang Mach-E op de officiële site van Ford.

Naar de Mustang Mach-E op de website van Ford.