Ford Mustang Mach-E ER AWD

Elektrische Auto

€ 67 640Prijs vanaf

88.0 kWhAccu Bruikbaar

420 km *Actieradius

210 Wh/km *Verbruik

Met deze auto kun je 'Sturen bij je buren'!

Kom in contact met een berijder van deze auto en ervaar hoe het is om elektrisch te rijden. Zonder verkoopdruk, zonder verplichtingen. Klik hier om te Sturen bij je buren.

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Er is een nieuw model bekend:
Ford Mustang Mach-E ER AWDFord Mustang Mach-E ER AWD
of
bekijk hier het volledige archief

Laatst bekende vanafprijs € 67 640

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar van April 2021
Leverbaar tot April 2022
Netto Bijtelling (Schijf 1) € 385 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2) € 514 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Getoonde prijs is de laatst bekende consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten. Fiscale vanafprijs is €66 140.
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.

Praktische Actieradius tussen 300 - 610 km

Stad - Winter * 425 km
Snelweg - Winter * 300 km
Gecombineerd - Winter * 360 km
Stad - Zomer * 610 km
Snelweg - Zomer * 380 km
Gecombineerd - Zomer * 475 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

(Advertisement)

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 5.8 sec
Topsnelheid 180 km/u
Actieradius Elektrisch * 420 km
Totaal Vermogen 258 kW (351 pk)
Totaal Koppel 580 Nm
Aandrijving AWD

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 98.7 kWh
Accu Type Lithium-ion
Laadaansluiting Type 2
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Voor
Laadvermogen 11 kW AC
Laadtijd (0->420 km) 9u30m
Laadsnelheid 45 km/u
Kosten Publiek Laden €7,35 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar 88.0 kWh
Kathodemateriaal Geen Data
Snellaadaansluiting CCS
Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Voor
Snellaadvermogen (max) 107 kW DC
Snellaadtijd (42->336 km) 45 min
Snellaadsnelheid 390 km/u
Kosten Snelladen €14,70 per 100 km
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.

(Advertisement)

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius * 420 km
Verbruik Voertuig * 210 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig * 2.4 l/100km

WLTP Normering

Actieradius 540 km
Verbruik Normering 187 Wh/km
Verbruik Voertuig 163 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.1 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.8 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik tussen 144 - 293 Wh/km

Stad - Winter * 207 Wh/km
Snelweg - Winter * 293 Wh/km
Gecombineerd - Winter * 244 Wh/km
Stad - Zomer * 144 Wh/km
Snelweg - Zomer * 232 Wh/km
Gecombineerd - Zomer * 185 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Veiligheid (Euro NCAP)

Beoordeling
Inzittende Volwassene 92%
Inzittend Kind 86%
Jaar van Beoordeling 2021
Kwetsbare Weggebruikers 69%
Safety Assist 82%
Kijk voor meer details over de veiligheidsbeoordeling van dit voertuig op euroncap.com

Afmeting en Gewicht

Lengte 4713 mm
Breedte 1881 mm
Breedte met spiegels 2097 mm
Hoogte 1624 mm
Wielbasis 2984 mm
Massa Rijklaar 2257 kg
Toegestane Max. Massa 2690 kg
Laadvermogen Maximaal 533 kg
Bagageruimte 322 L
Bagageruimte Max 1420 L
Bagageruimte Voor 100 L
Daklast Maximaal 0 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 750 kg
Kogeldruk Maximaal 75 kg

Overige

Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,6 m
Platform Geen Data
Carrosserie SUV
Segment D - Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Geen Data

Bijtelling Overzicht

Op kenteken in 2021

Bijtelling 12% / 22%
12% beperkt tot € 40 000
Netto (Schijf 1) € 326 /mnd
Netto (Schijf 2) € 435 /mnd

Op kenteken in 2022

Bijtelling 16% / 22%
16% beperkt tot € 35 000
Netto (Schijf 1) € 385 /mnd
Netto (Schijf 2) € 514 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Berekeningen over toekomstige jaren kunnen op basis van een Belastingplan zijn en aan wijzigingen onderhevig zijn.
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opladen van Ford Mustang Mach-E ER AWD (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Ford Mustang Mach-E ER AWD. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 45 uur 9 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 28 uur 15 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 18 uur 23 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 14 uur 30 km/u
3-fase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9u30m 44 km/u
3-fase 25A (17 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u30m 44 km/u
3-fase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9u30m 44 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Locatie
1 kWh100 km
Thuis Laden (laag)
€0,23€4,83
Thuis Laden (gemiddeld)
€0,38€7,98
Thuis Laden (hoog)
€0,60€12,60
Publiek Laden (laag)
€0,20€4,20
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,35€7,35
Publiek Laden (hoog)
€0,45€9,45
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl .

Snelladen van Ford Mustang Mach-E ER AWD (10 -> 80%)

Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Ford Mustang Mach-E ER AWD.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)
Laadpunt Maximaal Gemiddeld Tijd Snelheid
CCS (50 kW DC) 48 kW † 45 kW † 86 min 200 km/u
CCS (175 kW DC) 107 kW † 86 kW † 45 min 390 km/u
Laadcurve

Data beschikbaar gesteld door Fastned

Dit voertuig ondersteunt Autocharge

† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.

Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.

De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.

Wat kost het snelladen?
Locatie
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,49€10,29
Snelladen (gemiddeld)
€0,70€14,70
Snelladen (hoog)
€0,85€17,85
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
In samenwerking met laadpastop10.nl .

(Advertisement)

Nieuws over de Ford Mustang Mach-E ER AWD

Rijtest Ford Mustang Mach-E, een elektrische auto met Amerikaanse show

Gepubliceerd: 11 maart 2021 12:46 | Dagelijksauto De Ford Mustang, al sinds 1964 op de markt en een ware Amerikaanse icoon. Sinds jaar en dag staat hij..

Autotest – Ford Mustang Mach-E (2021)

Gepubliceerd: 1 februari 2021 13:59 | ZERauto.nl Nog niet iedereen loopt warm voor een elektrische auto. Maar plak er een Mustang-badge op geef hem een gemeen uiterlijk, en plots draait iedereen zijn hoofd om. Wij gingen op pad met een gigantische aandachtstrekker: de Ford Mustang Mach-E. 

Rij-impressie van de Ford Mustang Mach-E

Gepubliceerd: 13 januari 2021 13:23 | E-Drivers Natuurlijk is er veel te doen geweest over de naam van de nieuwe Ford Mustang Mach-E. Het zou geen ‘echte Mustang’ zijn. Maar wat is dan wel de definitie van een echte Ford Mustang, of die nu elektrisch is of niet? In ieder geval een sportieve, fijn rijdende auto, en dat is de Mach-E absoluut.

Alles over de Ford Mustang Mach-E ER AWD

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Ford Mustang Mach-E ER AWD was leverbaar tussen april 2021 en april 2022. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Ford Mustang Mach-E ER AWD voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Van de Ford Mustang Mach-E ER AWD (2021) is een nieuw model bekend: Ford Mustang Mach-E ER AWD (2022).

Laatst bekende prijs

Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de Ford Mustang Mach-E ER AWD is €67 640. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Ford Mustang Mach-E ER AWD is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Ford Mustang Mach-E ER AWD is 258 kW (351 pk). Het maximale koppel is 580 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 5.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 180 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Ford Mustang Mach-E ER AWD heeft een capaciteit van 98,7 kWh. Daarvan is 88 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 420 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 300 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 610 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 9 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 45 uur.

Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 107 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 86 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 50 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 290 kilometer aan actieradius toegevoegd.

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het geschatte energieverbuik van de Ford Mustang Mach-E ER AWD is ongeveer 21 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.4 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 29,3 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 14,4 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

CO2 Uitstoot

De Ford Mustang Mach-E ER AWD stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Ford

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mustang Mach-E op de officiële site van Ford.

Naar de Mustang Mach-E op de website van Ford.